Zbliża się premiera długo wyczekiwanego przez graczy Throne and Liberty. Twórcy udostępnili szczegółowe informacje na temat zasad rządzących monetyzacją gry.
Throne and Liberty to temat, który fani MMORPG rozkładają na czynniki pierwsze co najmniej od grudnia 2023 roku, kiedy to gra zadebiutowała na rynku koreańskim. Chociaż tytuł budzi na tym etapie spore kontrowersje (głównie z uwagi na obecność mechanik p2w – ang. pay to win), to nie da się ukryć, że w podobnym stopniu intryguje. Niedawno poznaliśmy datę jej premiery na rynkach anglojęzycznych, a teraz twórcy omówili nadciągające zmiany w modelu biznesowym gry (w stosunku do rozwiązań stosowanych w Korei Płd.).
Nie sposób nie rozpocząć tej wiadomości inaczej, niż od wypisania „zasad, które ucieleśniają wartości dewelopera, ukierunkowują jego decyzje i służą mu jako podstawa modelu biznesowego”. To ewidentna próba odpowiedzi na zarzuty graczy o stosowanie mechanik p2w.
Oto reguły, którymi rządzi się Amazon Games:
W nowym MMORPG od Amazon Games otrzymamy do dyspozycji trzy waluty:

Dom Aukcyjny to system, który mają napędzać gracze i który będzie miejscem wymiany ekwipunku oraz przedmiotów. Tym różni się od rozwiązań z innych gier MMO, że będzie można w tym miejscu zdobyć wspomniane Lucenty i później je wydać.
Deweloper zaznacza jednak, że ostateczny kształt Domu Aukcyjnego może się różnić od opisu zawartego w komunikacie – cały czas trwają nad nim prace. Z dalszej części tekstu wynika też, że dom aukcyjny będzie powiązany z kolejnym systemem w grze – podatkami.
Z każdej transakcji na aukcji będzie pobierany podatek bazowy, a oprócz tego gildia, która jest właścicielem danego zamku, będzie miała możliwość ustanowienia własnego dodatkowego podatku. Lucenty uzyskane w ten sposób przez gildię będą rozdysponowane na różne eventy PvP i członkowie danej gildii będą mieli możliwość zarobienia ich poprzez udział w tych wydarzeniach.
Za bazę w tym przypadku posłużą dwie przepustki. Oba typy otrzymają ścieżkę darmową i premium, przy czym te drugą będzie można nabyć także za walutę Lucent.
Leveling Pass – dostępna w formie jednorazowego zakupu. Ma zapewniać graczom możliwość zdobycia materiałów i przedmiotów przyspieszających uzyskiwanie poziomów.
Przepustka Bojowa – będzie działać na tej samej zasadzie, co podobne systemy w innych grach: zapewni nowe przedmioty, materiały i gotówkę co sezon.
Ponadto w Throne and Liberty natkniemy się na wewnętrzny sklepik, który umożliwi graczom zakup Lucentów za prawdziwe pieniądze. Poza tym w sklepie znajdziemy zawartość kosmetyczną, w tym stroje, emotki i inne. Tymi przedmiotami nie będzie można handlować w Domu Aukcyjnym. Ostatnim elementem monetyzacji wydaje się na tę chwilę zakup pakietów Early Access, gwarantujących wcześniejszy dostęp do gry (maksymalnie 5-dniowy). Co ciekawe, gracze, którzy się na to zdecydują, będą bawić się na osobnych, earlyaccessowych serwerach – innych niż w przypadku osób, jakie dołączą do rozgrywki na właściwą premierę.
Wszystko to są jednak na razie wstępne informacje i deweloper będzie ja na bieżąco aktualizować. Jeżeli gra Was zaciekawiła, koniecznie zapoznajcie się z całym komunikatem i odwiedźcie jej stronę. Throne and Liberty zadebiutuje w modelu f2p 17 września 2024 roku na PC, Xboxach Series X/S oraz PlayStation 5. Od 18 do 23 lipca odbędą się otwarte beta-testy na wymienionych wyżej platformach (start o 19:00 polskiego czasu).
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Danuta Repelowicz
Hiszpańskie serce i japońska dusza. Absolwentka filmoznawstwa ze szczególną słabością do RPG-ów i bijatyk. Miłośniczka wiedzy tajemnej, nauk o kosmosie, musicali i wulkanów. Dorastała na Onimushy, Tekkenie i Singstarze. Wcześniej związana z serwisem GamesGuru, pisze i tworzy od najmłodszych lat. Prywatnie także wokalistka i wojowniczka Shorinji Kempo stopnia 4 Kyu. Specjalizuje się w narratologii i ewolucji postaci. Świetnie porusza się też po tematyce archetypów i symboli. Jej znakiem rozpoznawczym jest wszechstronność, a jej ciekawość często prowadzi ją w najdziksze ostępy umysłu i wyobraźni.