Polskie studio Acid Wizard ujawniło pierwsze konkrety na temat wymagającego survival horroru Darkwood. Informacjom towarzyszył intrygujący zwiastun.

Miesiąc temu pisaliśmy o zwariowanej darmowej grze Kevin Costner’s Tatanka Hunting Simulator 2013 autorstwa polskiego studia Acid Wizard. Już wtedy wiadomo było, że zespół pracuje również nad swoim pierwszym komercyjnym projektem w postaci horroru Darkwood. Teraz twórcy podzielili się wreszcie pierwszymi informacjami oraz zwiastunem.
Darkwood będzie survival horrorem rozgrywanym w proceduralnie generowanym świecie o otwartej strukturze. Akcja ukazana z lotu ptaka. Jednocześnie postacie i potwory pokażą się na ekranie tylko jeśli znajdą się w zasięgu wzroku sterowanego przez nas bohatea.
Rozgrywka podzielona zostanie na dwa etapy. W ciągu nocy będziemy musieli obronić nasz dom przed siłami ciemności. Natomiast w trakcie dnia udamy się eksplorować pobliski las w poszukiwaniu surowców i materiałów umożliwiającą skuteczne odparcie wrogów po zmroku. Kontakty z nadludzkimi istotami nie pozostaną bez wpływu na psychikę bohatera. Z czasem zacznie on pogrążać się w szaleństwie i coraz trudniej będzie stwierdzić, co jest prawdą, a co jedynie obłąkaną halucynacją.
Celem autorów jest stworzenie wymagającej produkcji, w której gracz nie będzie nigdy prowadzony za rączkę. Zamiast tego przeżycie ma wymagać dobrego refleksu i umiejętności szybkiego adaptowania się do zmieniających się warunków. Jeśli zginiemy, wszystkie zapisane stany gry zostaną skasowane. Nie znaczy to jednak, że kolejną rozgrywkę rozpoczniemy od zera. Zamiast tego niektóre dokonania z poprzedniej sesji przejdą do kolejnego wcielenia naszego bohatera.
Opracowany przez autorów silnik za każdym razem wygeneruje inny układ mapy i zapełni ją świeżymi wydarzeniami. Rozgrywkę wzbogacą elementy RPG. Z czasem nasz bohater zyskiwać będzie nowe umiejętności, które pomogą mu w przeżyciu. Ponadto pojawi się system rzemiosła. Za jego pomocą będziemy tworzyli nowe przedmioty, wzmacniali zabezpieczenia domu, budowali barykady, konstruowali pułapki oraz ulepszali posiadane przedmioty.
Darkwood powstaje obecnie wyłącznie z myślą o pecetach. Autorzy nie są jeszcze gotowi podać planowanej daty premiery. W przyszłości prawdopodobnie uruchomiona zostanie zbiórka na Kickstarterze lub serwisie Indiegogo.
Gracze
Steam
OpenCritic
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.