Koncern Sony chce więcej inwestować w cudze marki. Czy to oznacza porzucenie rozwoju tych własnych?
Grupa Sony ogłosiła (via Nikkei Asia), że jej strategia rozwoju na najbliższe lata obejmuje częstsze kupowanie popularnych marek.
Należy tutaj podkreślić, że mowa o całym Sony, a nie konkretnie o dziale PlayStation, choć bez wątpienia ta strategia znajdzie również zastosowanie w grach. Oczywiście nie znaczy to wcale, że koncern zamierza zupełnie porzucić tworzenie własnych marek.
Priorytetem dla Sony ma być także maksymalizacja współpracy międzybranżowej. We wrześniu firma wprowadziła wewnętrzny system poszukiwania talentów o nazwie „Pollinator Network”, wykorzystujący generatywną sztuczną inteligencję w celu poprawy dokładności dopasowania różnych biznesów. Doprowadziło to do ponad 200 przypadków wymiany wiedzy fachowej i opinii, takich jak zastosowanie technologii z branży gier w produkcji filmowej.
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.