Czego gracze nienawidzą w RDR2 - tak wygląda lista zażaleń

Red Dead Redemption 2 może i zaskakuje szczegółami, ale w grze nie brakuje również denerwujących mechanik. Z dyskusji graczy wybraliśmy kilka najciekawszych uwag.

Miriam Moszczyńska

Czego gracze nienawidzą w RDR2 - tak wygląda lista zażaleń.
Czego gracze nienawidzą w RDR2 - tak wygląda lista zażaleń.

Mimo że Red Dead Redemption 2 jest grą niesamowicie dopracowaną, fani i tak znaleźli w niej całkiem sporo denerwujących aspektów. Niekonieczne są one błędami, a raczej nietrafnymi decyzjami podjętymi w procesie projektowania gry, jednak nie zmienia to faktu, że mogą przyprawić o ból głowy.

Co denerwuje w Red Dead Redemption 2?

Lista zażaleń, która powstała na podstawie jednego z postów, jest całkiem długa. Dlatego też wszystkie wskazane przez graczy problemy wymieniłam w podpunktach (dla przejrzystości). Zapraszam więc do lektury, którą szlachetnie można zatytułować – co trapi fanów RDR2?

  1. Brak możliwości podróżowania za pomocą The Grand Korrigan poza misją z Trelawny.
  2. Podobnie sprawa ma się z balonem na gorące powietrze, gracze również nie pogardziliby taką opcją podróży.
  3. Nawet jeśli zabijecie kogoś na totalnym pustkowiu, a ktoś przypadkiem to zobaczy, na gracza nałożona zostaje grzywna. Tutaj pomocny może okazać się mod Crime and Law Rebalance and Enhancement.
  4. NPC czasami wykazują się ujemną inteligencją podczas jazdy konnej. Wjeżdżają oni w gracza, gdy ten ich mija, co często skutkuje śmiercią postaci niezależnej i (ponownie) nałożeniem grzywny.
  5. Konieczność chodzenia po obozie. Choć niektórzy uważają, że możliwość biegania negatywnie wpłynęłaby na immersję.
  6. Graczom brakuje także opcji wyeliminowania wrogiego obozu czy też przeciwników całkowicie po cichu. Podnoszony jest również temat nieobecnej w RDR2 mechaniki otwierania zamków wytrychami.
  7. Zażalenia dosięgnęły również stróżów prawa. Według fanów w RDR2 brakuje mechaniki, która umożliwiłaby AI rozpoznanie, czy gracz zaatakował kogoś w obronie własnej, czy zrobił to bez dodatkowej zachęty.
  8. Automatyczne dodawanie broni podczas misji również dla graczy nie jest zbyt przyjemne. Niektórzy preferują zupełnie inny typ broni, niż ten, który narzuca im RDR2 i woleliby mieć wolną rękę w kwestii wyboru.
  9. Brak możliwości napadania na banki poza misjami dostępnymi w grze.
  10. Fani skarżą się również na AI koni, które potrafią wbiec w drzewo, czego raczej te zwierzęta w rzeczywistości by nie zrobiły.

Ile jeszcze...

Gracze zawsze znajdą coś, co nie przypadnie im do gustu. Jak widać, zasada ta dotyczy również RDR2. Owa lista mogłaby spokojnie ciągnąć się jeszcze przez kilka podpunktów. Zatem jeśli chcielibyście zapoznać się z wszystkimi żalami fanów, odsyłam do zbiorczego posta.

  1. Red Dead Redemption 2 – poradnik do gry
  2. Gram w RDR2 na PC i – o rety – jaka to piękna katastrofa!
Red Dead Redemption 2

Red Dead Redemption 2

PC PlayStation Xbox
po premierze

Data wydania: 26 października 2018

Informacje o Grze
9.3

GRYOnline

8.8

Gracze

9.2

Steam

9.6

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

32

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Akcji
2022-06-17
17:34

zanonimizowany1371143 Konsul

Brak dynamiki, fatalne zauroczenie, zbyt długo rozwlekanana w czasie. To moje główne zarzuty

Komentarz: zanonimizowany1371143
2022-06-17
18:00

Voivoood Legionista

Voivoood

Jeszcze automatyczny reload broni przy użyciu Dead-eye psuje immersję bardzo.

Komentarz: Voivoood
2022-06-17
19:43

zanonimizowany1373230 Konsul

Podnoszenie przedmiotów czy ogólna interakcja z czymkolwiek, to najbardziej irytujące rzeczy w historii gier :) Dlatego nie dziwi mnie fakt, że tak mało osób ukończyło w ogóle fabułę.
Może teraz to jakoś poprawili na tylko "kliknij raz", a nie 10 razy przytrzymaj.
Przez to grę wywaliłem po około godzinie do kosza. Wróciłem do niej dopiero po latach, by przejść dla wątku głównego, bo ponoć był to jeden z lepszych w grach.
Silne uczucie, że to po prostu GTA na koniach. Mało realistyczne. Przerysowane postaci, tak by ogólna historia sprawiała wrażenie fajniejszej. Taki zabieg sprawia, że nie jesteśmy w stanie się przywiązać do jakiekolwiek postaci, ponieważ każda wydaje się prosta i infantylna. Dość szybko wylatują z głowy poszczególne osoby.
Obejrzałbym film/serial wykorzystujący fabułę tej gry. Byłby naprawdę dobry western. Oczywiście odpowiednio dostosowany do tego formatu. W grze jest to po prostu zbyt rozwleczone przez masę pierdół, które odpychają od wątku głównego.

Komentarz: zanonimizowany1373230
2022-06-17
19:52

HETRIX22 Legend

HETRIX22

Z tego co wiem po komentarzach na golu i innych strochach i sam się do tych narzekań dorzucam to zbyt długie podróże między większością misji. Ja też lubie długie podróże i impresje, ale tutaj jest taka sytuacja niemal po każdej misji i za którymś razem ma się dość.

Komentarz: HETRIX22
2022-06-17
22:13

premium341893526 Pretorianin

U mnie gra siedzi na dysku na XSX i czeka już od roku. Przegrałem tylko prolog i kilka początkowych misji i stwierdziłem, że ta gra to dla mnie za dużo. W takim sensie, że nigdy właśnie nie widziałem tak dopracowanej gry z taką imersją i rozmachem. Wydawało mi się, że gra jest aż nazbyt idealna i jeszcze do niej nie dorosłem, jakoś cały czas się próbuję do niej zabrać, ale nie czuję się gotowy na taką przygodę. To chyba właśnie dobrze o niej świadczy, aczkolwiek za mało grałem by znaleźć babole z tekstu. Może w tym roku w końcu ją ruszę, bo powoli braknie tytułów do zabawy.

Komentarz: premium341893526

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl