Cyberpunk 2077 - plik z zapisem gry nie może przekroczyć 8 MB
Gra jest świetna i codziennie chętnie do niej wracam. Lubię eksplorować zakamarki, co daje całkiem sporo rzeczy do zbierania, ale na bieżąco staram się je rozkładać na składniki lub sprzedawać, więc na razie moje pliki zapisów nie przekraczają 2MB
Z tego co zrozumiałem jak bedziemy korzystać z bugów i duplikowac przedmioty to nam sie save wywali - i to wina CDPR? No Nieźle :D
Nie rozumiesz, exploit z duplikacją ponoć to przyspiesza, ale i bez tego ludzie mają ten problem.
Ale to jest problem z tych raczej drobnych bo ja u siebie mam ok. 2500 materiałów do craftingu do tego po kilkadziesiąt broni i ubrań a plik zapisu waży 3.5MB
Ciekawe w tym jest to że mam na PS4 75 godzin za sobą i generalnie cztery zapisy a każdy waży 12.59mb więc nie wiem może to jest odgorna granicą na konsolach? Nie kolekcjonuje śmieci staram się mieć porządek w ekwipunku ale to bez znaczenia każdy sev waży tyle samo. Więc jest to pewnie tylko wartość odgórnie zarezerwowana na PS4. I nie ma jak sprawdzić na konsoli ile naprawdę waży twój zapis. Generalnie trzeba uważać dla przykładu ostatnio się skapnalem że randomowy motor który sobie pożyczyłem gra zapisała w miejscu w którym go zostawiłem. Co jest o tyle dziwne że w tym czasie przejechałem całe Night City pewnie kilka razy. I minęło kilka rzeczywistych godzin. A on cały czas stał. I wydaje mi się generalnie że gra może zapisywać w tle takie pierdoły wiadomo to się tyczy ramu a nie zapisów ale może być wytłumaczeniem dlaczego Cyberpunk kilka godzin działa dobrze a potem znowu zauważalnie gorzej na tym samym build gry.
Skyrim i reszta gier Bethesdy też zapisywała każdy takie porzucone przedmioty w miejscu gdzie leżały i nie powodowało to żadnych problemów z wydajnością.
Cały system był nawet całkiem solidny bo można było usunąć mody a save z nimi dalej działał tylko np dodane z niego przedmioty znikały
no tak. z tego co wiadomo problem dotyka tylko paru procent graczy którzy maja dysk twardy 9 mb. wtedy 1 mb zostaje na system i sie wykrzacza wszystko.
Zła informacja dla tych co chcieli zebrać całą kolekcję dildosów w tej grze.
"save files in 2000 you have five slots. Deal with it
save files in 2020 you have unlimited slots. Well, limited by your ssd"
Jedna wpadka (i to dająca o sobie znać tylko gdy grasz na czitach....:D)
Z każdym kolejnym dniem ta gra co raz mocniej się pogrąża. A trzeba było słuchać pracowników, gdy mówili, że nie jest gotowa i trzeba jej minimum pół roku.
To bezsensowny hejt graczy idiotów którym należy się soczysta porcja mikrotransakcji swoje spierdolenie
To bezsensowny hejt graczy idiotów
Faktycznie. Wszystko co się mówi o CP2077 i Redach jest bezsensowne, a gracze to idioci. Jednak chyba nie tacy z nich idioci, skoro nie dali się robić w wała, zwracają grę i mówią wprost jak kłamliwy był cały CDP przed premierą. Za idiotów to co najwyżej mieli wszystkich Redzi, którzy myśleli, że zarobią gruby hajs i każdy będzie siedział cicho i nie zwróci uwagi na fatalny stan całego projektu.
A wiecie co w tym newsie jest najlepsze? Że większość osób ma już dawno zapis ponad 8mb i gra działa bez problemu.
Niestety granica 8 MB oznacza koniec zabawy na danym zapisie.
Oczywiście Dameredet osobiście tego nie zweryfikował bo po co XD
Nawet jak problem tyczy się procenta graczy na PC to jest to minimum 100 tysięcy użytkowników... Bo podobno Cyberpunka na samym Steamie posiada ponad 10 milionów graczy więc no sprawa jest poważna. Ogólnie nie powinno być takiej sytuacji że przez ilość przedmiotów możesz stracić kilkadziesiąt - kilkaset godzin grania to w końcu RPG zbierasz te śmieci i rozwojasz postać.
Ale skąd wziąłeś ten 1%? Sprawdzałeś w ogóle ten temat na reddicie? Są dwa rodzaje komentarzy:
1. ojoj jak tak można, ale wpadka, pluję na cyberpunka
2. mój save ma już 12, 20, 40mb i gra działa bez problemu
Powodzenia ze znalezieniem tego 1%
Że większość osób ma już dawno zapis ponad 8mb i gra działa bez problemu.
A to rozumiem masz coś na potwierdzenie tych wniosków? Czy tylko tak bronisz cedepu poprzez kłamstwa. Ludzie składają udowadniają istnienie problemu poprzez screeny i zapisy. Problem występuje na wszystkich platformach.
Gra sprawdza zapis podczas wczytywania gry, jeżeli save jest powyżej 8mb to z automatu wyskakuje błąd o uszkodzonym zapisie.
na steamie dodatkowo dochodzi bzdura w której jeżeli save jest powyżej 6mb to synchronizacja z chmurą trwa kilkukrotnie dłużej.
Nawet officjalny support potwierdził istnienie błędu, no ale wiadomo. Na reddicie ktoś napisał co innego. https://support.gog.com/hc/en-us/articles/360016743298-Cyberpunk-2077-Saved-data-is-damaged-and-cannot-be-loaded-?product=gog
[quote]Jeżeli spędzimy w grze zbyt dużo czasu używając jednego zapisu[/quote]
Albo czegoś nie rozumiem, albo po prostu wystarczy zapisywać grę na kilku slotach np. robiąc ręczy zapis gry co jakiś czas, nie korzystać z błędów gry i regularnie sprzedawać, rozkładać zebrany sprzęt?
Zgaduję, że to był tylko taki placeholder na czas developmentu, który w zamyśle w ogóle nie miał trafić do finalnego produktu. To dosyć częsta praktyka, z grubsza polegająca na tym, że początkowo projektuje się pewne elementy w oparciu o luźne założenia (albo nawet bez założeń, ot, byle teraz działało, a potem się poprawi), które weryfikuje się pod koniec procesu produkcji, gdy wszystkie inne aspekty gry mają już swój finalny kształt i sprecyzowany sposób działania.
Alternatywnie mogło być tak, że ten system zapisu opracowano na wcześniejszym etapie produkcji, gdy gra jeszcze nie miała zaimplementowanego systemu ekwipunku przypominającego looter-shooter, a potem nie udało się go - jak wielu innych rzeczy - zaktualizować do czasu premiery...
Ale chyba jakiś architekt tam pracuje? Przecież jakieś założeni musiały powstać a nie luźne założenia, skoro jest takie ograniczenie.
Przecież jakieś założeni musiały powstać a nie luźne założenia, skoro jest takie ograniczenie.
No właśnie niekoniecznie. Na wstępnym etapie produkcji gry, gdy projekt nie jest jeszcze domknięty i nie wiadomo jakie cechy i funkcje będzie mieć finalny produkt, pewne rzeczy robi się "na oko", a potem się je ewentualnie przerabia. 8 MB to wbrew pozorom całkiem sporo pamięci, która jest w stanie pomieścić bardzo dużo informacji (wystarczająco dużo, żeby zaspokoić potrzeby większości gier w zakresie pliku zapisu). CP2077 wyszedł zbyt wcześnie i jest to pewnie jedna z wielu rzeczy, których nie zdążyli dopracować (odpowiednio przetestować) na czas.
Dzięki za to info,aż sprawdziłem ile moje save'y "ważą" i wychodzi na to, że wszystkie (quick,manual, auto) zajmują od 2MB do 4.10 MB, a sporo przedmiotów tworzyłem, mam hacki, ulepszenia i ekwipunek zapchany do 300 przedmiotów i ze 26 slotów wolnych. Także naprawdę się trzeba namęczyć aby podwoić pojemność pliku zapisu.
Przepraszam, ale jak dla mnie, to wygląda na jakieś ekstrema (używanie trainerów itp.) i robienie problemu tam gdzie go praktycznie nie ma.
No bo tak to wygląda - ja skończyłem grę (wątek główny + wszystkie wątki poboczne) zbierając wszystko co popadnie, trochę craftując i mój zapis po 60h gry waży 5.7MB, kolega skończył grę na 100% z buildem pod crafting i po 90h gry jego zapis waży 6.5MB. Chyba wszystkie osoby które się na to skarżą używały moda na nieskończony udźwig i dodatkowo ekspoitowały craftowanie tysiące razy żeby zdobyć nieskończoność zasobów.
Nie powinieneś oczekiwać po GOLu poważnego podejścia do tematu zamiast robienia taniej sensacji
Tu bardziej chodzi quest obrazem który jest warty 4000 a przy wykupie kostuje 5 ale przy duplikacji można go tworzyć w nieskończoność czy jakoś tak. Quest na ten obraz jest w santo domingo na stacji benzynowej jest trzech typków przy walizce.
Czyli granie czołgiem który nosi ze sobą eq o wadze ponad 1k odpada, dobrze wiedzieć ;)
Ile masz zapisów i to sprawdź. U mnie waży 200MB, ale pojedynczy już 2,5 MB w zaokrągleniu. O ten pojedynczy chodzi, czyli plik sav.dat.
Early acces gra. Tam nie m ani jednej rzeczy jaka działa tak jak powinna.
Stracić 50+h gry ze względu na nieoptymalnie pomyślany zapis do pliku. Współczuję!
Zadam głupie pytanie, gdzie jest katalog z sejwami Cyberpunka, w dokumentach nie ma, w katalogu z grą też, czy to może kwestia dysku C i folderów appdata/roaming etc.?
X:\Users\<nazwa użytkownika>\Saved Games\CD Projekt Red\Cyberpunk 2077 - w angielskiej wersji systemu
X:\Użytkownicy\<nazwa użytkownika>\Zapisane Gry\CD Projekt Red\Cyberpunk 2077 - prawdopodobnie w polskiej wersji systemu
W fajnym miejscu jest.
%userprofile%\Saved Games\CD Projekt Red\Cyberpunk 2077
Ja tam radziłbym im zrobić jak z Batmanem w 2015 roku. Wycofać gry z platform na które gra źle chodzi i próbować to naprawić bo to co się w tej grze momentami odwala za bardzo przypomina mi Bethesde i Fallouta. Aż żal na to patrzeć. A to że wiedzieli że gra jest w takim stanie to przecież było pewne. Opóźniali premierę jak tylko mogli ale teraz musieli ja wypuścić żeby mieć kasę na dalsze jej naprawianie.
Serio, to jest już śmieszne. Doszukiwanie się na siłę problemów i robienie z tego newsa?
Jeśli ktoś zbiera każdy śmieć i nie sprzedaje tego ani nie rozkłada, tzn. że celowo glitchuje ekwipunek, więc nic dziwnego, że sejwa wywala.
A ty GOLu jesteś żałosny w tym co robisz - robicie to samo co w przypadku innych gier, w pogoni za klikami, robicie newsy z każdego gówna.
Od dzisiaj nie wchodzę w żadne wasze,pożal się boże newsy typu "kopiuj-wklej" z reddita, dot. Cyberpunka ani żadnej innej gry.
Podobno ten problem. ma wersja Stefan Cyberpunka na pozostałych platformach jest ok
Jaka łaska... WD legion trzeba iść przy jednym posiedzeniu - savovanie w ogole nie dzila...a nawet nie ma takiej opcji :D
Znalazłem nowy błąd otóż Judy niemiłosiernie śmierdzą stopy, bardzo przeszkadza mi to w graniu oraz odbiorze rozgrywki. Czuć nawet gdy ma założone obówie. Przeszkadzało mi to na tyle, że zdecydowałem sie zwrócić grę, jednakowóż gdy opisywałem owy problem nie chciano przyjąć mej reklamacji. To pokazuje w jakim kraju żyjemy!
To nie Judy... albo masz usta za blisko nosa, albo zmień pastę do zębów!
to z bajki o walizkach.... walizki bla aż muchi padajom
Graj w CP2077
Gra Ci się całkiem fajnie, pewnie dlatego, że nie oczekiwałeś od tej gry cudów na kiju.
Zostań nazwany fanbojem bo grasz w CP :D
Przesunęli by premierę o pół roku to wszyscy by obrzucili ich gnojem. Wydali grę, teraz obrzucanie gnojem że ma błędy.... Ja mam grę i jestem zadowolony (bo w nią nie gram, zagram jak będzie w lepszym stanie po kilku poprawkach) nie jestem napalonym żbikiem 12- który nie ma co robić i swiat mu się zawali jak mu gra craschuje. Poczekam i zagram.
Wybaczcie jakość i sposób wykonania. Tak wiem że sprawa dotyczy konsol ale nie będę marnował czasu na montowanie tego wszystkiego szczególnie że główna postać napawa mnie obrzydzeniem. Szkoda oczu.
EDYCJA: Straszliwie przycięło oryginał.
https://www.fotosik.pl/zdjecie/pelne/a470e49210c5a6c3