W 2020 roku z profesjonalnej kariery zrezygnowało ponad 200 graczy CS:GO. Dziennikarz Richard Lewis tłumaczy, co może być tego przyczną.
Counter-Strike: Global Offensive bił w tym roku rekordy popularności. W grze wiele razy bawiło się jednocześnie ponad milion graczy, a ich średnia miesięczna liczba była najwyższa w historii produkcji. Nie oznacza to jednak, że wszystko wokół dzieła Valve jest równie udane. Według danych użytkownika Reddita o nicku ImThour w 2020 roku z profesjonalnej gry w CS-a zrezygnowało ponad 200 graczy, co w porównaniu z poprzednimi latami prezentuje się nad wyraz tragicznie – w 2018 roku karierę zakończyło mniej niż 50 zawodników, a w 2019 mniej niż 25. Kiepską sytuację na profesjonalnej scenie CS-a zdaje się potwierdzać także dziennikarz e-sportowy Richard Lewis.
Podczas ponad 3-godzinnego streama omówił on wiele czynników, które miały ogromny wpływ na to, w jakim stanie znajdują się obecnie profesjonalne rozgrywki. Według niego oprócz problemów, z którymi zmagają się organizacje takie jak CSPPA (z ang. Counter-Strike Professional Players Association) i ESIC (z ang. Esports Integrity Commission), należy zwrócić uwagę na zachowanie samych graczy i trenerów, przez których w tym roku doszło do kilku skandali. Do najgłośniejszych afer zaliczyć można ustawianie meczów, tzw. stream sniping podczas turnieju oraz korzystanie z bugów i exploitów na własną korzyść. Niestety wszystkie te rzeczy są wypadkową obecnej sytuacji na świecie – rozgrywki odbywały się wyłącznie online, co sprawiło, że kontrola drużyn była niezwykle trudnym zadaniem.
Według Lewisa nikt także nie dba wystarczająco o młode talenty, a spora część bardziej doświadczonych graczy postanowiła przerzucić się na konkurencyjną produkcję – Valoranta. Co więcej, według niego strzelanka Riotu może sporo namieszać w przyszłym roku, a jeśli Valve nie podejmie odważnych działań, może się to źle skończyć dla CS-a. Na koniec dziennikarz zaznaczył, że oczywiście obecnie popularność produkcji jest ogromna, ale jej utrzymanie będzie niesamowitym wyzwaniem w przyszłym roku. Jego pełną wypowiedź znajdziecie tutaj, a tekstowe podsumowanie tutaj.
Więcej:ARC Raiders postawi graczy przed najtrudniejszym wyborem w historii, ale to nie koniec niespodzianek
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
38

Autor: Paweł Woźniak
Od 2019 roku związany z GRY-OnLine, gdzie zaczynał jako autor newsów, a obecnie jest jednym z redaktorów tvgry. Obecnie interesują go przede wszystkim gry RPG, soulslike i metroidvanie, ale sporą część gamingowego życia poświęcił też produkcjom sieciowym. W grach ceni sobie głównie rozbudowane mechaniki rozwoju postaci oraz swobodę w działaniu, a na omawiane tytuły stara się patrzeć z różnych perspektyw. Od 2023 roku prowadzi również swój kanał na YouTube.