Gracze wciąż zapoznają się z nowościami Counter-Strike'a 2, ale część fanów nie jest zachwycona zmianami ani tym bardziej całkowitym usunięciem CSGO.
Premiera Counter-Strike’a 2 nieco się opóźniła, ale najnowsze wcielenie jednej z najpopularniejszych strzelanek na rynku w końcu jest dostępne dla wszystkich graczy. Czy jednak debiut CS 2 spełnił oczekiwania graczy?
„Dwójka” ukazała się w formie aktualizacji dla CSGO, ale nie znaczy to, że to „tylko” duży update do dotychczasowej gry. O zmianach, które testowano w trakcie bety, wspominaliśmy kilkukrotnie, a Valve zapewnia, że CS 2 to „największy skok techniczny w historii Counter-Strike’a”.
Oczywiście najważniejszą modyfikacją jest lifting graficzny i dźwiękowy po przesiadce na silnik Source 2, ale to tylko czubek góry lodowej. Wolumetryczny dym (zresztą znacznie zmieniony już w ramach beta-testów), brak tzw. skyboxów (które w CSGO mogły blokować granaty), krótsze mecze turniejowe (12 zamiast 15 rund), możliwość zwrotu zakupionego ekwipunku w trakcie fazy kupowania, przebudowane mapy – te i inne nowości wzbudziły spore zainteresowanie na długo przed premierą „dwójki”.
Valve opublikowało też dwie listy zmian: jedną dla premierowego wydania CS 2 i drugą dla pomniejszej aktualizacji z poprawkami błędów. To pierwsze uaktualnienie dodało też nową ścieżkę dźwiękową oraz kary dla „imprezy” w przypadku wykrycia i permanentnego zablokowania konta jednego z członków za oszukiwanie w grze.
Wiele zmian zostało ciepło przyjętych przez graczy, wliczając w to te, o których nie wspomniano w oficjalnych komunikatach – na przykład możliwości wyboru tygodniowych nagród (via Reddit). Oczywiście są fani, którzy uznali CS 2 za gorszą grę od poprzednika, ale ciężko powiedzieć, czy to zasadne zarzuty, czy też efekt przyzwyczajenia do CSGO (co zresztą przyznaje część z tych internautów).

Niestety, o bezpośrednim porównaniu możemy zapomnieć, a to z powodu usunięcia Counter-Strike: Global Offensive ze Steama (via Reddit).
Zapewne część tych braków z czasem zostanie nadrobiona (może nawet wraz z osiągnięciami), ale na razie Valve nie odniosło się do tych doniesień. Część osób zwraca też uwagę (via Twitter), że może to mieć związek z chęcią wyczyszczenia kodu, by jego stare linijki nie sprawiły potem problemów twórcom (co zresztą już się zdarzyło, sądząc po innych komentarzach).
Niemniej gracze pomstują, że firma albo powinna wstrzymać się z debiutem, albo nie powtarzać błędu Overwatcha i zostawić poprzednią odsłonę. Z oceną pozostałych zmian lepiej się wstrzymać co najmniej kilka dni, by gracze zdążyli rozgryźć nowego CS-a. Inna sprawa, że część „prosów” zdążyła już wyrazić swoje zdanie (via Reddit).
Poznaliśmy też minimalne wymagania gry:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
35

Autor: Jakub Błażewicz
Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).