Crunchyroll stara się dostosować do zmieniającej się sytuacji na rynku i szuka sposobów, aby dotrzeć do młodszej widowni, która jest przyzwyczajona do oglądania krótszych treści niż te trwające ponad 20 minut.
Crunchyroll to globalny streamer anime, gdzie znajdziemy wiele mniej lub bardziej popularnych tytułów. Ma on szeroką ofertę animacji z Japonii, która regularnie jest rozszerzana o oryginalne i nabyte produkcje. Jako jeden z najważniejszych graczy w tym gatunku, cały czas stara się dostosowywać swoją ofertę do nowych odbiorców i teraz rozważane są nowe opcje, które mają przyciągnąć młodszych widzów.
Mowa konkretnie o pokoleniu, które korzysta z TikToka i które przyzwyczaiło się do oglądania krótkich materiałów. Dyrektor operacyjny Crunchyrolla, Gita Rebbapragad, i prezes Crunchyrolla, Rahul Purini, podczas wywiadu dla Nikkei Xtrend (via CBR) opowiedzieli o trendach w branży anime oraz o tym, jaką odpowiedź na nie rozważają na swojej platformie.
Większość anime ma długość 21-24 minut. Tymczasem młodsze pokolenia są przyzwyczajone do oglądania krótkich 2-4 minutowych filmów jeden po drugim (np. na TikToku). Musimy pomyśleć o tym, jak opowiadać historie anime inaczej niż tradycyjnie. Sam ekosystem anime musi nadal ewoluować.
Anime, jak i zachodnie seriale animowane, są i tak dość krótkie, 21-24 minut to niewiele w obliczu tego, ile trwają seriale aktorskie, których epizody potrafią trwać ponad godzinę. A nawet Niebieskooki samuraj, animowany hit z Netfliksa z 2023 roku, postawił na nieco dłuższe odcinki, trwające ok. 45 minut. Crunchyroll zastanawia się jednak nad zupełnie innym kierunkiem. Ewolucja w stronę krótszych form, o której mówią przedstawiciele platformy, ma być odpowiedzią na Reelsy oraz TikToki.
Trudno powiedzieć, o ile krótsze mogłyby być anime i jak konkretnie Crunchyroll chce się dostosować do tego kierunku. Wcześniej podjął inne działania, aby dotrzeć do młodszych widzów z promocją swoich produkcji. Z związku z tym zaczęto stawiać na krótkie promocyjne materiały na TikToku, o czym Purini opowiedział również podczas rozmowy z Nikkei Xtrend (via CBR).
Pokolenie Alfa to generacja, która tworzy własne treści, więc musimy pomyśleć o tym, jak zachęcić ich do poświęcenia im czasu, serca i pieniędzy.
Wtedy też pojawiły się informacje o tym, że Crunchyroll sprawdza odbiór krótkich treści takich, jak teledyski anime na platformie.
Więcej:Jedno z najbardziej wyczekiwanych anime 2025 roku właśnie przebiło Jujutsu Kaisen w znaczący sposób
2

Autor: Edyta Jastrzębska
Absolwentka dziennikarstwa i komunikacji społecznej oraz kulturoznawstwa. W GRYOnline.pl zaczynała jako jeden z newsmanów w dziale filmowym, obecnie dogląda newsroomu filmowego, gdzie zajmuje się również korektą. Świetnie odnajduje się w tematyce filmowo-serialowej zarówno tej osadzonej w rzeczywistości, jak i w fantastyce. Na bieżąco śledzi branżowe trendy, jednak w wolnym czasie najchętniej sięga po tytuły mniej znane. Z popularnymi zaś ma skomplikowaną relację, przez co do wielu przekonuje się dopiero, gdy szum wokół nich ucichnie. Wieczory uwielbia spędzać nie tylko przy filmach, serialach, książkach oraz grach wideo, ale też przy RPG-ach tekstowych, w których siedzi od kilkunastu lat.