Co daje RTX Mega Geometry graczom? Alan Wake 2 to najlepszy przykład
Alan Flop 2.
Gra napchana wszystkim od Nvidia, a do tego zasponsorowana przez NV i Epic i okazała się być spektakularnym flopem, w paru aspektach gorsza niż pierwsza część.
Wstawiłem to na zasadzie tego co napisał LokalnyRzezimieszek, że ta gra to pod tym względem całościowy wałek i nie o geometrię mi chodziło. Chociaż RTX Mega Geometry to też taki sam wałek jak choćby RTX Hair gdzie Nvidia do każdej pierdoły teraz dodaje swoje trzy cyferki aby pod każdą taką opcją graficzną podwyższyć wymagania o kilka lub kilkanaście %.
A potem skończą wsparcie jak dla Physx i masa gier się wywali i głupi ryj rozwali.
RTX Mega Geometry jest otwartoźródłowe i choć korzysta z instrukcji nvidii to można przepisać kod tak by działał z AMD.
O ile ich pierdoły oparte na AI prócz DLSS to pierdoły tak większość fajnych technologii mają teraz otwartoźródłowych.
A tak przy okazji H-L2 to wykorzystuje on tzw. Planar reflections, czyli renderuje scenę praktycznie podwójnie. Przy obecnej ilości geometri, shaderów, etc. jest bardzo zasobożerna.
no niestety, cały ten rtx to po prostu marketing, a także wsparcie deweloperów, żeby ich rozleniwić w optymalizacji. Bo w końcu charytatywnie nie wymyślają nowych technologii tylko po to, by służyły ludziom, ale po to, by im służyły np. w zarabianiu hajsu. W końcu tak naprawdę realnie to tylko troszkę ulepsza grafikę, a przy tym bardzo podnosi wymagania sprzętowe, a do tego potrzebuje dedykowanej do rtx części kart graficznych. Niby technologia jest ok, ale jednak i tak zdecydowanie było za wcześnie, ale może teraz byłby faktycznie już bardziej odpowiedni czas na tę technologię, no ale pewnie chcieli już wcześniej dla kasy i wywindowania cen kart dedykowanych rtx. Realnie to głównie producenci gpu i deweloperzy (bo mogą szybciej robić odbicia, oświetlenie) na tym korzystają i tylko mała część graczy na tym skorzysta.
No ale przecież na zdjęciu masz tylko wodę i o niczym innym nie wspominałem.
Z tym rozleniwieniem deweloperów to w sumie jest największy wał. Bo prawie każda implementacja technologii RTX wymaga większego nakładu pracy... Bo oprócz wersji bez RTX, robisz tą z RTX... Co wymaga dodatkowego nakładu pracy... I to się nie zmieni. Nikt nie zrezygnuje z normalnej wersji odbić... Przy oświetleniu wypalanym automatycznie wychodzą jeszcze większe problemy.... Nic tak na dobrą sprawę nie dzieje się automatycznie... Trzeba tam dodatkowej ingerencji człowieka... A wersja RTX to dodatkowa ręczna robota w wielu aspektach. Czy to polegająca na optymalizacji, czy na ujednolicaniu.
Więc poza Pathtracingiem, którym reklamowano serię RTX (a który obsługuje z gier w zasadzie tylko Cyberpunk(od topowych 3xxx), cała reszta to tech dema, bez gry- nawet minecraft), jest jeszcze DLSS FrameGen, który powoduje, że masz więcej klatek, ale powiększa input laga, przez co ostatecznie czujesz, jakby klatek było mniej... I te bzdury o tym, że robienie 2x tej samej roboty, to jest mniej roboty...
To nie jest fejk. To celowe działanie deweloperów. Mogliby powiększyć rozdzielczość odbić bez problemu, problem tylko w tym, że mogłoby to prowadzić do artefaktów. Tych statycznie odbić jest kilka rodzajów, każdy ma jakieś problemy... Do jezior najczęściej używa się ten, na który źle wpływają przeszkody wewnątrz wody. On ma cudowną jakość, do czasu, jak jezioro nie ma obiektów w sobie... Jak postawisz coś w jeziorze(szczególnie drzewa), to trzeba kroić jakość, żeby się nie rzucały w oczy artefakty. Można też nie kroić i widać te artefakty.
Ogólnie zmniejszenie jakości odbić nie likwiduje tych artefaktów, tylko mniej się zwraca na to uwagę.
Jak chcesz zobaczyć o czym mówię, pograj/pooglądaj nagrania z Hunt Showdown 1896. Nie wiem czy teraz nie zaimplementowali RTXa, ale kiedyś to była gra z wysoką rozdzielczością odbić... I wszystko było spoko, gdyby nie te artefakty raz na jakiś czas.
"Materiał powstał we współpracy reklamowej". I w tym momencie jedyne co jest warte przeczytania, to sekcja komentarzy
Wszystko fajnie ale ta gra akurat na radeonach chodzi lepiej. W sensie taki rx 9070xt ma wiecej fps niż jego odpowiednik rtx 5070ti