Forum Gry Filmy i Seriale Tech Ogólne Archiwum Regulamin

Wiadomość Co daje RTX Mega Geometry graczom? Alan Wake 2 to najlepszy przykład

22.09.2025 18:07
Krypta76
😉
1
Krypta76
59
Generał

Chwila chwila RTX 4000 też obsługuje DLSS 4

22.09.2025 18:48
duxdaro
2
2
odpowiedz
1 odpowiedź
duxdaro
68
Pretorianin

Krypta76

Tak, ale Materiał powstał we współpracy reklamowej z Media Expert ;)

A Mega Geometry jest dostępne także na starszych RTX-ach, tyle, że 50xx są do tego troche lepiej przystosowane sprzętowo ;)

post wyedytowany przez duxdaro 2025-09-22 18:50:07
22.09.2025 19:03
2.1
LokalnyRzezimieszek
9
Generał

"Lepiej przygotowane"
bhuhaha

22.09.2025 19:05
3
odpowiedz
2 odpowiedzi
LokalnyRzezimieszek
9
Generał

Alan Flop 2.
Gra napchana wszystkim od Nvidia, a do tego zasponsorowana przez NV i Epic i okazała się być spektakularnym flopem, w paru aspektach gorsza niż pierwsza część.

23.09.2025 11:02
3.1
1
robertoV
17
Generał

Gra się już zwróciła i zarabia na siebie więc....

23.09.2025 11:24
Herr Pietrus
3.2
Herr Pietrus
235
Jestę Grifterę

Wliczając kasę od Epica pewnie się zwróciła...

22.09.2025 21:06
4
odpowiedz
9 odpowiedzi
Darek1785
1
Chorąży
Image

Jakby co to nie jest to fejk, sam sprawdzałem --->

22.09.2025 21:16
dzl
4.1
3
dzl
113
John Yakuza

Mam tylko pytanie? Co mają odbicia do geometrii?

22.09.2025 21:33
4.2
Darek1785
1
Chorąży

Wstawiłem to na zasadzie tego co napisał LokalnyRzezimieszek, że ta gra to pod tym względem całościowy wałek i nie o geometrię mi chodziło. Chociaż RTX Mega Geometry to też taki sam wałek jak choćby RTX Hair gdzie Nvidia do każdej pierdoły teraz dodaje swoje trzy cyferki aby pod każdą taką opcją graficzną podwyższyć wymagania o kilka lub kilkanaście %.

post wyedytowany przez Darek1785 2025-09-22 21:34:25
22.09.2025 21:40
WolfDale
😂
4.3
WolfDale
89
~sv_cheats 1

A potem skończą wsparcie jak dla Physx i masa gier się wywali i głupi ryj rozwali.

22.09.2025 21:53
dzl
4.4
dzl
113
John Yakuza

RTX Mega Geometry jest otwartoźródłowe i choć korzysta z instrukcji nvidii to można przepisać kod tak by działał z AMD.
O ile ich pierdoły oparte na AI prócz DLSS to pierdoły tak większość fajnych technologii mają teraz otwartoźródłowych.

A tak przy okazji H-L2 to wykorzystuje on tzw. Planar reflections, czyli renderuje scenę praktycznie podwójnie. Przy obecnej ilości geometri, shaderów, etc. jest bardzo zasobożerna.

post wyedytowany przez dzl 2025-09-22 21:59:24
22.09.2025 22:25
4.5
tynwar
95
Senator

no niestety, cały ten rtx to po prostu marketing, a także wsparcie deweloperów, żeby ich rozleniwić w optymalizacji. Bo w końcu charytatywnie nie wymyślają nowych technologii tylko po to, by służyły ludziom, ale po to, by im służyły np. w zarabianiu hajsu. W końcu tak naprawdę realnie to tylko troszkę ulepsza grafikę, a przy tym bardzo podnosi wymagania sprzętowe, a do tego potrzebuje dedykowanej do rtx części kart graficznych. Niby technologia jest ok, ale jednak i tak zdecydowanie było za wcześnie, ale może teraz byłby faktycznie już bardziej odpowiedni czas na tę technologię, no ale pewnie chcieli już wcześniej dla kasy i wywindowania cen kart dedykowanych rtx. Realnie to głównie producenci gpu i deweloperzy (bo mogą szybciej robić odbicia, oświetlenie) na tym korzystają i tylko mała część graczy na tym skorzysta.

22.09.2025 23:17
xKoweKx [stalker.pl]
4.6
xKoweKx [stalker.pl]
153
Stalker

Darek1785 to porównanie to manipulacja i twój brak wiedzy. W HL2 tylko woda (i żaden inny obiekt) może cokolwiek odbijać w czasie rzeczywistym, a w RT w zasadzie nie ma limitu i każda powierzchnia ma refleksje.

post wyedytowany przez xKoweKx [stalker.pl] 2025-09-22 23:17:37
22.09.2025 23:58
4.7
Darek1785
1
Chorąży

No ale przecież na zdjęciu masz tylko wodę i o niczym innym nie wspominałem.

post wyedytowany przez Darek1785 2025-09-22 23:58:45
23.09.2025 00:35
4.8
pawel1812
72
Generał

tynwar
Z tym rozleniwieniem deweloperów to w sumie jest największy wał. Bo prawie każda implementacja technologii RTX wymaga większego nakładu pracy... Bo oprócz wersji bez RTX, robisz tą z RTX... Co wymaga dodatkowego nakładu pracy... I to się nie zmieni. Nikt nie zrezygnuje z normalnej wersji odbić... Przy oświetleniu wypalanym automatycznie wychodzą jeszcze większe problemy.... Nic tak na dobrą sprawę nie dzieje się automatycznie... Trzeba tam dodatkowej ingerencji człowieka... A wersja RTX to dodatkowa ręczna robota w wielu aspektach. Czy to polegająca na optymalizacji, czy na ujednolicaniu.
Więc poza Pathtracingiem, którym reklamowano serię RTX (a który obsługuje z gier w zasadzie tylko Cyberpunk(od topowych 3xxx), cała reszta to tech dema, bez gry- nawet minecraft), jest jeszcze DLSS FrameGen, który powoduje, że masz więcej klatek, ale powiększa input laga, przez co ostatecznie czujesz, jakby klatek było mniej... I te bzdury o tym, że robienie 2x tej samej roboty, to jest mniej roboty...

Darek1785
To nie jest fejk. To celowe działanie deweloperów. Mogliby powiększyć rozdzielczość odbić bez problemu, problem tylko w tym, że mogłoby to prowadzić do artefaktów. Tych statycznie odbić jest kilka rodzajów, każdy ma jakieś problemy... Do jezior najczęściej używa się ten, na który źle wpływają przeszkody wewnątrz wody. On ma cudowną jakość, do czasu, jak jezioro nie ma obiektów w sobie... Jak postawisz coś w jeziorze(szczególnie drzewa), to trzeba kroić jakość, żeby się nie rzucały w oczy artefakty. Można też nie kroić i widać te artefakty.
Ogólnie zmniejszenie jakości odbić nie likwiduje tych artefaktów, tylko mniej się zwraca na to uwagę.

Jak chcesz zobaczyć o czym mówię, pograj/pooglądaj nagrania z Hunt Showdown 1896. Nie wiem czy teraz nie zaimplementowali RTXa, ale kiedyś to była gra z wysoką rozdzielczością odbić... I wszystko było spoko, gdyby nie te artefakty raz na jakiś czas.

post wyedytowany przez pawel1812 2025-09-23 00:37:15
23.09.2025 15:52
xKoweKx [stalker.pl]
4.9
xKoweKx [stalker.pl]
153
Stalker

Darek1785 czyli nie dostrzegasz, że z włączonym RT światło wody odbija się na powierzchni metalu? RT to nie tylko woda. Po prostu porównanie jest idiotyczne

23.09.2025 05:17
Notanac
5
3
odpowiedz
Notanac
3
Legionista

"Materiał powstał we współpracy reklamowej". I w tym momencie jedyne co jest warte przeczytania, to sekcja komentarzy

24.09.2025 23:47
6
odpowiedz
leon188
27
Chorąży

Wszystko fajnie ale ta gra akurat na radeonach chodzi lepiej. W sensie taki rx 9070xt ma wiecej fps niż jego odpowiednik rtx 5070ti

Wiadomość Co daje RTX Mega Geometry graczom? Alan Wake 2 to najlepszy przykład