Civilization 6 zaoferuje nowe jednostki i mapy w kolejnej darmowej aktualizacji

Studio Firaxis Games opublikowało film przedstawiający najważniejsze nowości i zmiany, które zostaną wprowadzone do gry Civilization 6 wraz z kolejnym patchem.

Bartosz Świątek

Civilization 6 zaoferuje nowe jednostki i mapy w kolejnej darmowej aktualizacji.
Civilization 6 zaoferuje nowe jednostki i mapy w kolejnej darmowej aktualizacji.

W SKRÓCIE:

  1. wraz z kolejną aktualizacją gra Civilization 6 otrzyma dwie nowe mapy oraz trzy jednostki;
  2. doczekamy się też licznych zmian w balansie rozgrywki i zdolnościach poszczególnych frakcji;
  3. łatka zadebiutuje 22 kwietnia.

Deweloperzy odpowiedzialni za grę Civilization 6 – studio Firaxis Games – przedstawili informacje na temat kolejnej darmowej aktualizacji, która zostanie udostępniona w przyszły czwartek (22 kwietnia) i będzie ostatnią w tym sezonie. Otrzymamy trzy nowe jednostki, kolejne mapy typu True Start oraz sporo przeróżnych zmian i poprawek.

Cywilizacja 6 – nowe jednostki i mapy

Pośród nowych jednostek znajdziemy dwa rodzaje piechoty – strzelców Line Infantry oraz halabardników Man-At-Arms. Trzecia nowość – Trebuchet – jest czymś, czego społeczność domagała się od pewnego czasu. Jeśli chodzi o mapy, to aktualizacja wprowadzi dwie – Mediterranean oraz Earth Huge.

Civilization 6 zaoferuje nowe jednostki i mapy w kolejnej darmowej aktualizacji - ilustracja #1
Trebusze trafią do Cywilizacji 6.

Civilization 6 – poprawki i zmiany w balansie rozgrywki

Deweloperzy wprowadzili szereg poprawek w zakresie balansu pomiędzy poszczególnymi jednostkami i istniejącymi cywilizacjami. Zmiany będą bazowały m.in. na uwagach społeczności. Przykładowo Hiszpania otrzyma możliwość tworzenia flot i armad wykorzystując merkantylizm (ang. Mercantilism), a dodatkowo będzie czerpała więcej benefitów z dróg handlowych, szczególnie takich, które łączą lokacje na kilku kontynentach. Frakcja ta będzie się też cieszyła lepiej działającymi koloniami (miasta poza ojczystym kontynentem będą produkowały dobra szybciej i otrzymają dodatkowego budowniczego).

Z kolei imperium Khmer otrzyma bonus do wiary (ang. Faith), który będzie rósł wraz ze wskaźnikiem populacji oraz dodatkowe udogodnienia (ang. Amenities) w miastach, w których zbudowano akwedukty. Co więcej, wzrośnie tempo generowania żywności i wiary w gospodarstwach zlokalizowanych w pobliżu – odpowiednio – akweduktów i świętych miejsc. Dodatkowo władca Jayavarman VII zaoferuje swoim poddanym dodatkowe bonusy.

Civilization 6 zaoferuje nowe jednostki i mapy w kolejnej darmowej aktualizacji - ilustracja #2
Mabuche są jedną z frakcji, które doczekają się zmian.

Grając Chinami otrzymamy losową Eurekę i Inspirację z danej ery za każdym razem, gdy stworzymy cud świata (ang. World Wonder).

Szereg wzmocnień dostaną też frakcje imperium Mapuche oraz Kanady. Pierwsza z nich doczeka się buffów do kultury, produkcji i doświadczenia zdobywanego w walce (szczególnie w miastach, które nie zostały stworzone przez omawianą cywilizację), a także szybszego generowania punktów lojalności. Skuteczniejszy stanie się też władca Lautaro. Z kolei Kanada będzie się cieszyła jeszcze lepiej działającymi kopalniami, obozami i tartakami, ale tylko pod warunkiem, że te zostaną zbudowane na śnieżnym terenie lub w tundrze. Unikatowa jednostka Mountie stanie się tańsza i silniejsza w walce.

  1. Recenzja gry Civilization VI – o jedną turę od ideału
  2. Civilization VI – poradnik
  3. Civilization VI – strona oficjalna
Sid Meier's Civilization VI

Cywilizacja 6

Sid Meier's Civilization VI

PC PlayStation Xbox Mobile Nintendo
po premierze

Data wydania: 21 października 2016

Informacje o Grze
7.8

GRYOnline

7.8

Gracze

8.6

Steam

8.9

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

22

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2021-04-13
11:25

Uruk-Hai666 Generał

Uruk-Hai666

O tego było brak, trebusz był w poprzednich częściach, a tutaj nie.

Komentarz: Uruk-Hai666
2021-04-13
15:05

Little Boy Legionista

😒

Wszystko fajnie, nowe mapy, nowe jednostki, nowe cywilizacje... Tylko AI to samo - tragiczne.
Strategie to jeden z moich ulubionych gatunków i śmiem twierdzić, że to jest najgorsze AI w strategiach AAA, w które grałem. Ukończyłem dwa razy na poziomie Bóstwo i zero jakiegokolwiek wyzwania. A szkoda, bo mechanika rozwoju państwa jest super. Niestety, ze względu na zerowy poziom trudności zaprzestałem w to grać i nie zamierzam wracać. Następnej gry z tej serii również nie kupię, jeśli w końcu nie popracują nad AI.

Komentarz: Little Boy
2021-04-16
10:43

gerth Konsul

Revan_PL
W Civ IV gram do dziś i głównie w Civ IV (w sumie to nie wiem 500-1000h pewnie).
Kupiłem Civ V i mimo że z wszystkimi dodatkami to grałem w to może z 40-50h w sumie a ostatni raz uruchomiłem z 3 lata temu.
Civ VI już nawet nie kupowałem, wziałęm darmówkę od Epica ale nawet nie uruchomiłem jeszcze bo generalnie widzę "progres civV" czyli dalej brniemy w kupę.
Nie wiem czy koncentracja wojsk (najczęściej przytaczana wada) to taka wada czwórki za to wiem że piątka straciła grywalność a AI ujawniło w pełni swoją głupotę.
Humankind...? Muszę zobaczyć co to.

Colossal Order grą Cities Skylines zamietli Simcity na wieki więc może i czas by ktoś zrobił Civilizację 10x lepszą od oryginału.

Komentarz: gerth

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl