Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gramynawynos.pl 8 grudnia 2012, 08:46

autor: Adrian Werner

Call of Duty: Black Ops II - test na notebooku ASUS R500V

Testujemy grę Call of Duty II: Black Ops na notebooku ASUS R500V.

Call of Duty: Black Ops II wprowadza do formuły serii spore zmiany i ulepsza silnik graficzny, porzucając wsparcie dla Windowsa XP. Sprawdźmy więc, jak z grą poradził sobie słabszy z naszych notebooków.

Po dokładny opis gry odsyłamy do jej testu na notebooku ASUS G75V.

MINIMALNE WYMAGANIA SPRZĘTOWE
    Procesor: Intel Core2 Duo E8200 2.66 GHz
    Pamięć RAM:  2 GB (dla systemów 32-bitowych) / 4 GB (dla systemów 64-bitowych)
    Karta grafiki: Nvidia GeForce 8800GT 512 MB
    System operacyjny: Windows Vista , Windows 7, Windows 8

Wymagania są jak widać stosunkowo standardowe, choć warto zwrócić uwagę na brak wsparcia dla Windowsa XP. Przypomnijmy, że wykorzystany przez nas w teście ASUS R500V ma procesor Intel Core i5 3210QM 2.5 GHz, 6 GB pamięci RAM i dedykowaną kartę grafiki NVIDIA GeForce GT 630M z 2 GB pamięci.

Ustawienia średnie, rozdzielczość 1366 x 768

Zacząłem tradycyjnie od ustawień średnich w rozdzielczości 1366 x 768. Na takich opcjach notebook poradził sobie wyśmienicie i nie zdarzały mu się żadne spadki poniżej 50 klatek na sekundę.

Ustawienia wysokie, rozdzielczość 1366 x 768

Na ustawieniach wysokich uzyskane wyniki były naturalnie znacznie gorsze, ale mimo to pozostawały w możliwych do zaakceptowania granicach. Najniższą zanotowaną wartością było 29 klatek na sekundę, a przy takiej płynności spokojnie da się grać.

Podsumowanie

Call of Duty: Black Ops II okazało się całkiem dobrze zoptymalizowane pod kątem słabszych notebooków. ASUS R500V potrafił nawet udźwignąć wysokie ustawienia, a na średnich zapewniał pełną płynność.

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej