Były deweloper Blizzarda nie zgadza się z tym, że dla graczy „szczytem RTS-ów jest StarCraft 2 i nic nigdy nie będzie lepsze od StarCrafta”

Projektant multiplayera w grze StarCraft 2 pracuje w nowym studiu nad RTS-em Battle Aces. Deweloper opowiedział w wywiadzie o swoich celach pod nowym szyldem.

Adrian Werner

Były deweloper Blizzarda nie zgadza się z tym, że dla graczy „szczytem RTS-ów jest StarCraft 2 i nic nigdy nie będzie lepsze od StarCrafta”, źródło grafiki: Uncapped Games.
Były deweloper Blizzarda nie zgadza się z tym, że dla graczy „szczytem RTS-ów jest StarCraft 2 i nic nigdy nie będzie lepsze od StarCrafta” Źródło: Uncapped Games.

Klasyczne RTS-y przez ostatnie lata były mocno zaniedbywane. Ostatnio zaczęło się to jednak zmieniać, m.in. za sprawą byłych pracowników Blizzarda, którzy pootwierali własne studia. Pierwszy owoc tego, w postaci Stormgate od ekipy Frost Giant, zadebiutował już we wczesnym dostępie. Następnym ma być Battle Aces, nad którym pracuje zespół Uncapped Games. Piszemy o tym, bo projektant drugiej z tych gier, David Kim, udzielił ciekawego wywiadu serwisowi PCGamer.

Kim był głównym projektantem trybu multiplayer w grze StarCraft 2, więc na strategiach czasu rzeczywistego zna się, jak mało kto. W wywiadzie stwierdził on:

Dla mnie to bardzo osobista sprawa, ponieważ RTS-y to mój ulubiony gatunek i po prostu nie mogę zaakceptować faktu, że gracze, a nawet deweloperzy, zakładają, iż „ostatecznym szczytem RTS-ów jest StarCraft 2 i nic nigdy nie będzie lepsze od StarCrafta”.

Dlatego Kim jest zdeterminowany dalej pracować w tym gatunku, chcąc wynieść go na nowy poziom. Battle Aces to zresztą nie pierwsza próba dokonania tego w jego wykonaniu. Jeszcze w Blizzardzie wraz z małym zespołem stworzył prototyp kolejnego RTS-a studia. Ostatecznie szefostwo uznało jednak, że ten gatunek nie jest już wystarczająco kasowy i projekt został porzucony. Wtedy David Kim odszedł z firmy i wraz z grupą innych deweloperów założył Uncapped Games.

Tłumacząc pomysł stojący za Battle Aces, projektant wytłumaczył, że już trakcie prac nad StarCraftem 2 zaczął mieć wątpliwości co do poziomu skomplikowania rozgrywki. Uważa, że podejście, w którym najpierw gracz musi spędzić dużo czasu, ucząc się gry, zanim zacznie się bawić, czyni z RTS-ów gatunek, któremu trudno jest zyskać nowych fanów.

Dlatego najnowsza produkcja Kima jest tworzona tak, aby każdy mógł rozpocząć zabawę błyskawicznie. W Battle Aces elementy takie jak budowanie bazy czy zarządzanie robotnikami są w większości mocno zautomatyzowane. Do tego gracz w trakcie meczu ma do dyspozycji jedynie osiem jednostek, wybranych przed rozgrywką. Każdą z nich można potem ulepszać i modyfikować. Całość nastawiona jest na krótkie, 10-minutowe potyczki.

Battle Aces zmierza wyłącznie na PC. Na razie autorzy nie są gotowi podać planowanej daty premiery. Co pewien czas organizowane są za to zamknięte testy i jeśli jesteście nimi zainteresowani, to możecie się do nich zarejestrować na oficjalnej stronie gry.

  1. Battle Aces na Steamie
  2. Oficjalna strona gry
StarCraft II: Wings of Liberty

StarCraft II: Wings of Liberty

PC
po premierze

Data wydania: 27 lipca 2010

Informacje o Grze
8.6

GRYOnline

8.8

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

2

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2024-11-08
17:47

Cziczaki Legend

Cziczaki

Ta najlepszość to tylko kwestia gustu, dla mnie od Starcrafta lepszy był Earth 2150.

Komentarz: Cziczaki
2024-11-08
19:59

Link Senator

Link

Nie ma takiego jak "najlepszy RTS" w moim odczucie, gdyż każdy tytuł jest wyjątkowy i niepowtarzalny. Są gry RTS warte czasu i są gry RTS niewarte czasu.

StarCraft, WarCraft, Command & Conquer, trylogia Myth, World in Conflict, Total Annihilation i inne gry RTS. Każdy tytuł daje inne doznanie i wyzwanie, oraz kampanie dla single z własne fabuły.

Komentarz: Link
2024-11-09
18:59

dj_sasek Legend

dj_sasek

Pojęcie najlepszy RTS dla każdego jest inne, ale nie sposób odnieść wrażenia, że coraz mniej gier z tego gatunku wychodzi. Ja czekam na Tempest Rising od weteranów Westwood Studios, ale mogłoby więcej takich gierek wychodzić a StarCraft 2 do dziś jest bardzo grywalny.

Komentarz: dj_sasek
2024-11-10
06:31

Oldek Legionista

Kampania WoL była bardzo urozmaicona, nieźle prowadzona. Na poziomie zbliżonym do WC3, ale może nawet lepiej. Fabularnie spójność i jakość gorzej niż Ep1 i 2 z SC1, ale lepiej niż Ep3 i Ep5.
Natomiast Hots to tragedia, najglupsza, najbardziej psująca lore całej gry.
LotV był już tylko dziecinny i naiwny gorzej niż dowolna kampania z SC1, ale spójny i logiczny na poziomie Ep6
No i SC2 był długi, 3 kampanie dużo dluzsze niż 6 kampanii z SC1, tylko ten HotS. Były też pamiętne misje, jak ucieczka przed słońcem, zombie, napad na pociąg czy Media Blitz

Komentarz: Oldek
2024-11-10
11:26

Arturo1973 Konsul

Szczytem RTS-ów jest pierwszy Starcraft plus dodatek Brood War.

Komentarz: Arturo1973

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl