Black Isle zbiera pieniądze na Project V13 – postapokaliptyczną strategię RPG

Firma Black Isle wystartowała ze zbiórką pieniędzy na Project V13 – postapokaliptyczną strategię z elementami RPG. Fundusze zostaną przeznaczone na prototyp, który stanie się punktem wyjścia dla właściwiej gry.

Szymon Liebert

Black Isle zbiera pieniądze na Project V13 – postapokaliptyczną strategię RPG. - Black Isle zbiera pieniądze na Project V13 – postapokaliptyczną strategię RPG - wiadomość - 2012-12-20
Black Isle zbiera pieniądze na Project V13 – postapokaliptyczną strategię RPG.

Na stronie wskrzeszonego niedawno studia Black Isle wystartowała zbiórka pieniędzy na pierwszy projekt studiaProject V13, czyli postapokaliptyczną strategię z elementami RPG. W filmie reklamującym akcję pojawiło się kilku byłych producentów serii Fallout, w tym Chris Taylor oraz Mark O’Green, którzy zapewnili, że zamierzają przypomnieć graczom, dlaczego Black Isle ma status legendy. Entuzjazm studzą konkretne informacje na temat tego, co chcą osiągnąć deweloperzy.

Odrodzone Black Isle potrzebuje wsparcia graczy nie po to, aby wydać gotową grę. Zamiast tego, deweloper zbiera pieniądze na stworzenie prototypu przyszłej produkcji, który udowodni, że jest zapotrzebowanie na podobne tytuły. „Prototyp posłuży do zdobycia kolejnych funduszy potrzebnych na ukończenie gry” – czytamy na stronie projektu. Osoby, które przekażą na niego pieniądze, otrzymają dostęp do prywatnego forum i jako pierwsze zagrają w zamkniętą betę.

Project V13 ma być postapokaliptyczną strategią RPG, w której wcielimy się w doświadczonego podróżnika – człowieka, mutanta lub zaawansowanego cyborga. Zadaniem gracza będzie założenie własnej kolonii i dbanie o jej rozwój, co oznacza zbieranie surowców i dawnych technologii, rozdzielanie zadań między ludźmi oraz walka z przeciwnikami. Podczas tej misji będziemy też eksplorować świat, poznawać jego mieszkańców i zdobywać nowe umiejętności dla postaci.

Pomysł zapowiada się ciekawie, chociaż sama akcja budzi pewne wątpliwości. Po pierwsze, część osób pracujących nad nim tworzyła wcześniej podwaliny tego, co miało przeobrazić się w Fallout Online, sieciową grę w uniwersum Fallouta. Po drugie, deweloper zbiera pieniądze raczej na rozruch interesu niż stworzenie konkretnego tytułu. Trudno powiedzieć, czy takie podejście zyska zaufanie graczy, którzy chyba oczekują konkretnych efektów, a nie tylko obietnic.

Inną sprawą jest to, że samo określenie Project V13 to kodowa nazwa sieciowej produkcji w uniwersum Fallouta, czyli wspomnianego Fallout Online. Interplay walczył o prawa do tytułu z firmą Bethesda i ostatecznie otrzymał zgodę na wydanie go w formie pozbawionej jakichkolwiek wzmianek o marce Fallout. Wygląda więc na to, że produkcja mogła zostać skasowana na rzecz nowego projektu – prostszej do zrealizowania strategii, o której piszemy dzisiaj.

  1. Project V13 na stronie Black Isle
Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2012-12-20
16:40

zanonimizowany753653 Chorąży

Ale jak sami widzicie Black Isle chce za pieniądze z kicka zrobić demo, z którym będzie chodziło po wydawcach. Czyli gracze praktycznie nic na tym nie zyskują, a Black Isle pcha się we wtdawnicze łapska wielkich... Całkowite przeciwieństwo zamysłu kicka.

Komentarz: zanonimizowany753653
2012-12-20
17:27

standby Pretorianin

Liczy się pomysł, a pomysł mają dobry. Mam nadzieję, że to mało społeczeństwo w świecie gry będzie ewoluowało, a pustkowia bardzo trudne w eksploracji.

Komentarz: standby
2012-12-20
17:40

zanonimizowany16248 Senator

Po pierwsze, z Black Isle nie zostało praktycznie nic z pierwotnego zespołu developerskiego.
Po drugie, to nie jest kickstarter, nikt nie ma gwarancji zwrotu kasy w razie niepowodzenia projektu, a co za tym:
Po trzecie, w regulaminie akcji jest napisane, że ogólnie to - No Refunds!!!

Komentarz: zanonimizowany16248
2012-12-20
19:56

Econochrist Senator

To już nie jest Black Isle Studios które ja pamiętam i ani grosza ode mnie nie dostaną.

Komentarz: Econochrist
2012-12-23
21:10

TomekDex Legionista

A ja uważam że dobrze robią gdyby nie nieustanne ataki Bethesda pewnie wydali by grę i nie musieli by prosić o pieniądze. To Bethesda atakuje wszystkich szczerze nienawidzę tej firmy i dla mnie nie istnieją już gry tej firmy(Bethesda). Poszukajcie sobie ile rozpraw i o co Bethesda ma związanymi z Falloutem ale i nie tylko.

Poza tym to nie jest jedyna firma która tak wydaje grę.

Komentarz: TomekDex

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl