Jeden z byłych pracowników studia BioWare ujawnił, że kilka lat temu zespół pracował nad szpiegowskim RPG. Gra miała połączyć najlepsze elementy filmowych serii, w których wystąpili James Bond oraz Jason Bourne.

Trent Oster był przez wiele lat jednym z kluczowych członków zespołu BioWare. Jego szeregi opuścił w 2009 roku. Teraz podzielił się z serwisem Eurogamer informacjami na temat jednego ze skasowanych RPG-ów studia. Gra nosiła nazwę kodową Agent i utrzymana była w klimatach szpiegowskich.
Twórcy chcieli odtworzyć pełne spektrum przygód szpiegów. Zabawa nie ograniczałaby się więc jedynie do strzelania. Zamiast tego całość miałaby stanowić mieszankę filmów z Jamesem Bondem oraz Jasonem Bournem. Istotną rolę odegrałoby manipulowanie ludźmi i autorzy mieli ambicję podniesienia poprzeczki pod względem jakości wirtualnego aktorstwa. Jednocześnie nie zabrakłoby też dynamicznych sekwencji akcji. Duży nacisk chciano położyć na brutalną i jednocześnie pomysłową walkę wręcz. Jako przykład Oster przywołał scenę z filmu Ultimatum Bourne'a, gdzie tytułowy bohater w starciu z innym agentem jako broni użył książki.

Niestety, rozpoczynająca się na dobre recesja zabiła projekt. Szefowie firmy Electronic Arts nie podzielali entuzjazmu twórców w stosunku do tej gry i ostatecznie produkcja została skasowana. Obecnie Trent Oster pracuje w studio Overhaul Games, które założył wraz z kilkoma innymi weteranami z BioWare. Pierwszy projekt zespołu, czyli Baldur’s Gate: Enhanced Edition, trafił na pecety kilka dni temu. W drodze są również wersja na tablety z systemami iOS oraz Android.
Warto przypomnieć, że podobny do Agenta projekt udało się ukończyć innemu zespołowi weteranów RPG, czyli Obsidian Entertainent. Gra studia nosi nazwę Alpha Protocol i pomimo sporego potencjału okazała się dużym rozczarowaniem, głównie za sprawą licznych niedociągnięć technicznych. Niestety, nigdy nie dowiemy się, czy BioWare poradziłoby sobie z tą tematyką lepiej.
Więcej:Twórcy Baldur's Gate 2 myśleli, że ich gra będzie okropna. „To była poszatkowana potworność”
0

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.