Nowy gameplay z Atomic Heart
W sieci pojawił się nowy gameplay z Atomic Heart. Przybliża on rozmaite elementy gry, takie jak walka, poziom trudności, otwartość świata czy jazda samochodem.

Serwis IGN udostępnił kolejne nowe fragmenty gameplau z Atomic Heart – FPS-a science fiction, w którym trafimy do retrofuturystycznej wersji Związku Radzieckiego. Ich prezentacji towarzyszy narracja, która przybliża poszczególne aspekty gry w oparciu o słowa jej reżysera – Roberta Bagratuniego ze studia Mundfish.
Wideo możecie obejrzeć poniżej. Pod nim znajdziecie zaś wynotowane najważniejsze z omówionych kwestii (większość z nich poruszono po raz pierwszy). W zestawieniu z tym, co już wiemy o grze, daje to jej dość szczegółowy obraz.
Atomic Heart w pigułce
Walka
- Projekt gry zakłada, że jest w niej dużo wrogów i mało amunicji – dlatego trzeba często uciekać się do walki wręcz, by przetrwać poszczególne starcia.
- Każda broń, którą posługujemy się w zwarciu, została pieczołowicie zaprojektowana, aby korzystanie z niej było unikalne. Co więcej, istnieją mechaniki pozwalające kumulować energię, którą następnie da się wykorzystać do strzelania ze specjalnych energetycznych broni.
- Jeśli zaś chodzi o bronie do walki wręcz, ich ulepszanie zapewnia potężne ataki, dające przewagę niezapewnianą przez pistolety czy strzelby. Kluczem będzie więc naprzemienne korzystanie z wielu typów oręża i dostosowywanie taktyki pod określone grupy wrogów.
Poziom trudności
- W grze będą trzy poziomy trudności – fabularny, normalny i wysoki. Rozgrywka była projektowana z myślą o tym drugim.
Moce żywiołów
- W Atomic Heart występują moce dwóch żywiołów – lodowe i elektryczne. Ognistych nie ma, ale część broni może wystrzeliwać pociski zapalające, dzięki którym da się strawić przeciwników w płomieniach.
- Mieszając je, uzyskamy zaś efekty pokroju pierścienia ognia, pułapek zamrażających bądź porażających etc.
Skradanie się
- Produkcja jest pozbawiona trybu skradankowego jako takiego – nie da się jej ukończyć bez walki. Poszczególnych wrogów można jednak eliminować po cichu, by zmniejszyć ich liczebność w danym starciu.
Jazda samochodem
- W grze jest tylko jeden model samochodu, którym da się jeździć – ma to korespondować z wizją retrofuturystycznego Związku Radzieckiego. Auto przydaje się w przemierzaniu rozległego świata.
- Być może w DLC zostanie dodanych więcej wehikułów (wspomniano o autobusach i traktorach).
Atomic Heart a otwarty świat
- Świat Atomic Heart nie jest w pełni otwarty – twórcy uważają, że zaszkodziłoby to narracji. Zapewniają jednocześnie, iż jest on na tyle duży, by fani eksplorowania wirtualnych przestrzeni mieli co robić.
- Historię opowiedziano zarówno przez dialogi, jak i otoczenie. W jej tworzeniu inspirowano się klasyką science fiction powstałą od 1930 do 1989 roku.
Dla przypomnienia dodam, że Atomic Heart ukaże się 21 lutego 2023 roku na PC, PS4, PS5, XOne i XSX/S. Od dnia premiery tytuł będzie oferowany również w usłudze PC/Xbox Game Pass. Co istotne, gra ukaże się w pełnej polskiej wersji językowej, tj. zarówno z dubbingiem, jak i z przetłumaczonymi napisami.
Więcej:Pierwsze wielkie zmiany w Battlefield 6 są w drodze. EA DICE wycofuje się z niepopularnej decyzji

GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Komentarze czytelników
Last_Redemption Senator

Cudów się nie spodziewajcie, pewnie gra w granicach mocnej 7mki
Tak jak to bywa z takimi projektami.
Dan2510777 Konsul

Ciekawe jak to będzie stało z optymalizacją i stopniem zabugowania :)
Herr Pietrus Legend

Może to jednak będzie miało jakiś balans? Sam nie wiem... W sumie story mode jakby co powinno się okazać znośne...
katai-iwa Legend
Gra zapowiada się super, oby z optymalizacją nie było problemów, jak z chociażby Calisto Protocol.
JohnDoe666 Legend

Czysto w teorii tytuł ma zadatki na bycie czymś genialnym, wszystko rozbije się więc o to jak developer spełni obietnice.
No zobaczymy, ja spodziewam się gry która będzie tym dla BioShocka czym Callisto Protocol dla Dead Space, tylko bez tego żenującego falstartu.
Tytuł ogram na premierę GP więc wyrobię sobie zdanie niczym nie ryzykując :).