Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 marca 2014, 12:55

autor: Sarge

Armada - nowy RTS od twórców Monaco z intuicyjnym sterowaniem na padzie

Armada to roboczy tytuł nowej strategii czasu rzeczywistego od twórców gry Monaco: What's Yours Is Mine. Studio Pocketwatch Games ma ambicje stworzyć najbardziej przyjazny interfejs dla pada, jaki kiedykolwiek został zaimplementowany w RTS-ach.

Studio Pocketwatch Games (Monaco: What’s Yours Is Mine) zapowiedziało grę strategiczną czasu rzeczywistego o kodowym tytule Armada. Produkcja na tle konkurencji ma wyróżniać się przede wszystkim bardzo dopracowanym i intuicyjnym sterowaniem przy pomocy pada. Andy Schatz z Pocketwatch Games napisał na oficjalnym blogu, że „z całym szacunkiem do wszystkich twórców próbujących wcześniej”, ale dopiero jego zespół zrobi to odpowiednio. Deweloper chce, by rozgrywka była tak samo wciągająca na padzie, jak na klawiaturze i myszce. W grze wcielimy się w Mistrza rozbudowującego bazę o nowe budynki, prowadzącego na wojnę jednostki wojskowe i zarządzającego nimi w trakcie walki. Innymi słowy, otrzymamy RTS-a w stylu StarCrafta II i wielu innych, klasycznych produkcji tego typu.

Twórcy udostępnili to zdjęcie na oficjalnym blogu - Armada nowym RTS-em od twórców Monaco: What’s Yours Is Mine - wiadomość - 2014-03-13
Twórcy udostępnili to zdjęcie na oficjalnym blogu

W Armada wyróżnimy kilka typów jednostek. Jedne poszukają surowców, obrońcy zajmą się ochroną miejsca spawnu, a atakujący będą wyszukiwać najbliższych przeciwników. Nie wiadomo jeszcze do końca, na jakiej zasadzie będzie to działać. Wygląda jednak na to, że część działań nasze jednostki będą wykonywać automatycznie, dzięki odpowiednio zaprogramowanej sztucznej inteligencji.

Oprócz kampanii dla jednego gracza, w tajemniczej produkcji nie zabraknie trybu multiplayer, a nawet kooperacji. Twórcy dopiero od miesiąca pracują nad swoim dziełem, a już udało im się stworzyć całkiem sprawny system sieciowy. W tej chwili oferuje on m.in. możliwość oglądania i zapisywania powtórek starć. Oprócz tego możemy spodziewać się prostego edytora, a wszelkie dane będą dostępne w łatwym do odczytu formacie XML.

W tej chwili brakuje większej liczby szczegółów na temat tajemniczej gry. Deweloper nie jest w stanie nawet orientacyjnie określić, kiedy Armada będzie miała swoją premierę. Nie znamy też informacji na temat docelowych platform sprzętowych. Tytuł jest na bardzo wczesnym etapie tworzenia, więc musimy dopiero poczekać na więcej detali.