Amnesia: A Machine for Pigs debiutuje na rynku

Dziś ma miejsce premiera gry Amnesia: A Machine for Pigs, stworzonej przez The Chinese Room kontynuacji uznanego survival horroru Amnesia: Mroczny Obłęd. Tytuł jest dostępny w polskiej kinowej wersji językowej i można go zakupić w sklepach dystrybucji cyfrowej.

Krzysztof Mysiak

Po kilku przesunięciach, w końcu zadebiutowała zaplanowana pierwotnie na 2012 rok gra Amnesia: A Machine for Pigs – połączenie pierwszoosobowej przygodówki i survival horroru. W odróżnieniu od poprzedniej odsłony, znanej w Polsce pod tytułem Amnesia: Mroczny Obłęd, za produkcję kontynuacji odpowiada studio The Chinese Room, znane między innymi z produkcji Dear Esther. Omawiany tytuł ukazał się na komputery PC i Mac. Można go nabyć w polskiej kinowej wersji językowej za pośrednictwem sklepów cyfrowej dystrybucji, takich jak GOG.com czy Steam. Cena gry wynosi w przeliczeniu nieco ponad 60 zł.

Gra Amnesia: A Machine for Pigs trafiła do sprzedaży. - Amnesia: A Machine for Pigs debiutuje na rynku - wiadomość - 2013-09-10
Gra Amnesia: A Machine for Pigs trafiła do sprzedaży.

Amnesia: A Machine for Pigs przenosi nas do Londynu z przełomu XIX i XX wieku, a zatem okresu, w którym brytyjska stolica podlegała najintensywniejszej industrializacji – proces uprzemysłowienia jest zresztą nadrzędnym tematem gry. Podobnie jak miało to miejsce w poprzedniej odsłonie, nasz bohater stracił pamięć i teraz przemierza opustoszałe pomieszczenia, poznając strzępki fabuły i własnej przeszłości ze znajdowanych tu i ówdzie zapisów. Tytuł cechuje tradycyjna dla serii ciężka atmosfera, potęgowana przez wszechobecny mrok i czyhające na protagonistę potwory, wobec których jest on bezbronny.

Dzieło The Chinese Room spotkało się z chłodniejszym przyjęciem niż pierwowzór stworzony przez studio Frictional Games. Średnia ocen w przypadku kontynuacji (według serwisu Metacritic) wynosi 73 punkty, podczas gdy pierwsza odsłona cieszy się wynikiem 85 punktów. Podobnie wygląda sytuacja w naszym serwisie: Mroczny Obłęd w 2010 roku uzyskał od Heda 8 punktów (w 10-stopniowej skali), tymczasem sequel wywalczył u tego samego redaktora notę o oczko niższą. O tym, co nie do końca udało się nowemu deweloperowi, dowiecie się, sięgając do świeżej recenzji, opublikowanej zaledwie wczoraj:

Amnesia: A Machine for Pigs

Amnesia: A Machine for Pigs

PC
po premierze

Data wydania: 10 września 2013

Informacje o Grze
6.5

GRYOnline

7.2

Gracze

6.9

Steam

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Krzysztof Mysiak

Autor: Krzysztof Mysiak

Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2013-09-10
11:49

zanonimizowany307509 Legend

[Jestem niesłyszący]

@nikt11 Jak już ukończysz pierwsza część i druga część Amnesia i jeśli masz ochotę na więcej, to polecam Ci mod "White Night" (z ModDB.com). To kolejna perełka i solidna zrobiona kampania (nawet ma własne tekstury i modele). Do tego straszny! :D Oprócz tego, w ModDB i GryOnline.pl są sporo fanowskie kampanie do Amnesia.

Komentarz: zanonimizowany307509
2013-09-10
12:07

zanonimizowany536634 Pretorianin

No właśnie, z ciekawości pytam, jak osoba niesłysząca reaguje na klimat gry, gdzie dużą rolę odgrywają dźwięki otoczenia. Paradoksalnie mam wrażenie, że grając bez dźwięku w taki gry to jak granie na najłatwiejszym poziomie trudności. Jak to odbierasz?

Komentarz: zanonimizowany536634
2013-09-10
12:29

zanonimizowany307509 Legend

😉

@Ixomunai Zawsze gram na poziomie TRUDNY. Mimo że jestem niesłyszący, to zawsze noszę aparat słuchowy. Choć nie słyszę tak dobrze dialogi (na głos) i napisy są zawsze mi potrzebne. Ale za to dobrze słyszę hałas i krzyki (czy nawet kroki na podłodze), co wystarczyło mi dla budowanie klimat grozy. :) Wiele razy podskoczyło mi serce od krzyki i niespokojny hałas. ;)

Wątpię, by grając bez dźwięku w taki gry będzie łatwiejszy, bo hałasy pełnią również funkcje ostrzeżenie przed nadchodzące potwory, by gracz będzie miał czas na schowanie spod łóżko. ;) Tak jak było w Metro Last Light (mutanty).

Komentarz: zanonimizowany307509
2013-09-10
12:59

nikt11 Konsul

👍

@Sir Xan Dzięki za info, jak będę miał chwilę to sprawdzę :)

Komentarz: nikt11
2013-09-10
13:26

zanonimizowany536634 Pretorianin

@6

Dzięki za wyjaśnienia. Czy Twoja wada w takim razie nie kwalifikuje się jako "Niedosłyszący"?

za: http://pedagogikaspecjalna.tripod.com/notes/deafness.html

Komentarz: zanonimizowany536634

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl