Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 15 marca 2013, 19:58

autor: Adrian Werner

Amerykański rynek gier w lutym - triumf Dead Space 3

Firma NPD wypuściła raport z amerykańskiego runku gier za luty tego roku. Najchętniej kupowaną produkcją okazało się Dead Space 3.

Organizacja analityczna NPD opublikowała raport opisujący kondycję amerykańskiego rynku gier w lutym tego roku. Sklepowa sprzedaży gier, konsol i akcesoriów wygenerowała w sumie 810 mln dolarów przychodów, czyli o 25% mniej niż w zeszłym roku. Analitycy firmy przyznają jednak, że te dane obejmują jedynie część tego, co gracze wydali w zeszłym miesiącu na elektroniczną rozrywkę. Po dodaniu sprzedaży używanych gier, dystrybucji cyfrowej (w tym także aplikacji mobilnych), mikropłatności i abonamentów suma przychodów wyniosła w rzeczywistości 1,2 mld dolarów.

  1. NPD - strona oficjalna

Sprzedaż samych nowych pudełkowych gier konsolowych wygenerowała 352 mln dolarów, czyli o 27% mniej niż w lutym roku ubiegłego. Największą popularnością cieszyły się następujące produkcje:

#

Gra

Platformy

Wydawca

1.

Dead Space 3

X360, PS3, PC

Electronic Arts

2.

Call of Duty: Black Ops II

X360, PS3, Wii U, PC

Activision Blizzard

3.

Crysis 3

X360, PS3, PC

Electronic Arts

4.

NBA 2K13

X360, PS3, Wii, Wii U, PSP, PC

Take-Two Interactive

5.

Metal Gear Rising: Revengeance

PS3, X360

Konami

6.

Aliens: Colonial Marines

X360, PS3, PC

Sega

7.

Just Dance 4

Wii, X360, PS3, Wii U

Ubisoft

8.

Far Cry 3

X360, PS3, PC

Ubisoft

9.

Sly Cooper: Thieves in Time

PS3, PS Vita

Sony

10.

Madden NFL 13

X360, PS3, Wii, PS Vita, Wii U

Electronic Arts

Spadek o 36% zanotowała sprzedaż konsol, generując 244,2 mln dolarów. Najpopularniejszą platformą sprzętową tradycyjnie okazał się Xbox 360. Maszynka Microsoftu rozeszła się w 302 tysiącach egzemplarzy. Warto dodać, że firma dzierży żółtą koszulkę lidera już 26 miesięcy z rzędu. Słabo radzi sobie natomiast Wii U. W lutym Amerykanie zakupili około 64 tys. sztuk tej konsoli. Najmniejszy spadek (o 3%) zanotował sektor sektora akcesoriów, który wygenerował 213,9 mln dolarów.