Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 3 lipca 2012, 10:10

autor: Marcin Skierski

Amerykańscy gracze wydają coraz więcej pieniędzy na cyfrową dystrybucję

W pierwszym kwartale bieżącego roku tylko niecała połowa wydatków amerykańskich graczy została przeznaczona na zakupy nowych egzemplarzy w tradycyjnych sklepach. Większość pieniędzy wydano na produkcje używane, wypożyczane lub dostępne w cyfrowej dystrybucji.

Organizacja analityczna NPD Group ujawniła, ile pieniędzy wydali amerykańscy gracze na przemysł gier wideo w pierwszym kwartale bieżącego roku. Firma zajmuje się badaniami rynkowymi w Stanach Zjednoczonych.

Według przedstawionych danych, od stycznia do marca bieżącego roku Amerykanie przeznaczyli 3,4 mld dolarów na wydatki związane z grami. Tylko 1,5 mld dolarów spożytkowano na zakupy w sklepach detalicznych, co pokazuje coraz mniejsze znaczenie tradycyjnej dystrybucji. 525 milionów dolarów wydano na gry używane lub ich wypożyczanie (5% mniej niż w pierwszym kwartale 2011 roku).

Amerykańscy gracze wydają coraz więcej pieniędzy na cyfrową dystrybucję - ilustracja #1

Na malejącej sile pudełkowych egzemplarzy przez cały czas korzysta cyfrowa dystrybucja. Na sektor, w ramach którego organizacja NPD Group umieściła „pobierane pełne wersje i dodatki DLC, subskrypcje, gry na urządzenia mobilne oraz produkcje przeglądarkowe”, przeznaczono 1,38 mld dolarów. To o 10% więcej niż w pierwszym kwartale 2011 roku.

Organizacja NPD Group porównała powyższe wyniki do tych generowanych w Wielkiej Brytanii, Francji oraz Niemczech. Szacuje się, że w tych krajach wydano 300 milionów dolarów na gry używane i wypożyczane, podczas gdy cyfrowa dystrybucja wygenerowała 959 milionów dolarów przychodu. Mowa oczywiście o pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku.

Dane zgromadzone przez firmę analityczną NPD Group potwierdzają funkcjonującą od dłuższego czasu tendencję rosnącego znaczenia cyfrowej dystrybucji w przemyśle gier wideo. Klienci stopniowo odchodzą od tradycyjnych sklepów na rzecz szybszej i bardziej wygodnej metody w postaci zakupów elektronicznych.