AMD ma opóźnienie z wydaniem HYPR-RX, który zwiększa wydajność w grach
Gracze na nowe narzędzie AMD o nazwie HYPR-RX, poczekają nieco dłużej. Firma początkowo planowała udostępnić je w pierwszym półroczu, lecz nie udało się dotrzymać terminu. Technologia pojawi się dopiero w drugiej połowie roku.

Jak donosi serwis Tom's Hardware, użytkownicy kart graficznych AMD, będą musieli nieco dłużej poczekać na narzędzie HYPR-RX. Firma miała udostępnić je w pierwszym półroczu, lecz nie wyrobiła się w zaplanowanym terminie, więc teraz ich debiut przełożono na drugą połowę roku.
HYPR-RX przyniesie graczom wiele korzyści
HYPR-RX to swojego rodzaju odpowiednik GeForce Experience, który pozwala zwiększyć wydajność w uruchamianych grach. Działa jednak nieco inaczej i w odróżnieniu od systemu Nvidii, który jedynie pozwala zmienić ustawienia grafiki, rozwiązanie „Czerwonych”, aktywuje technologie zaimplementowane w sterownikach.
Nie jest to jednak żadna nowość, a raczej narzędzie pozwalające w łatwy sposób wykorzystać istniejące już technologie optymalizacji, stworzone dla graczy przez inżynierów AMD. Przyda się więc osobom, które nie posiadają szerszej wiedzy na temat konfiguracji ustawień graficznych, a chciałyby uzyskać maksymalną wydajność w swoich ulubionych tytułach.
HYPR-RX automatyzuje korzystanie z rozwiązań, takich jak Anti-Lag, Boost oraz Radeon Super Resolution (RSR), pozwalając aktywować je jednym przyciskiem. Anti-Lag to system, który na poziomie sterowników zmniejsza opóźnienia systemu, działając podobnie do Nvidia Ultra Low Latency. Radeon Boost dostosowuje rozdzielczość oraz cienie do określonej sceny gry, by w ten sposób zwiększyć liczbę fps-ów. Z kolei Radeon Super Resolution umożliwia zauważalne zwiększenie wydajności poprzez upscaling obrazu z niższej rozdzielczości.
HYPR-RX jest rozwiązaniem, które może przynieść graczom wiele korzyści. AMD jakiś czas temu zaprezentowało jego działanie na przykładzie gry Dying Light 2, w której liczba klatek na sekundę zwiększyła się z 90 do nawet 166 fps, czyli o 85%. Opóźnienie według producenta zmniejszyło się natomiast z 30 do 11 ms.

Technologia będzie obsługiwana przez wiele modeli kart graficznych i zaoferuje przygotowane profile, z których użytkownik będzie mógł wybrać te najlepiej pasujące do konkretnych tytułów lub osobistych preferencji.
Więcej:PS6 będzie gorszy od Xboxa Magnusa; nowa generacja konsol przekroczy barierę 30 GB RAM