Amazon reaguje na działania UOKiK. Część warunków korzystania z Prime przestanie obowiązywać
Amazon zareagował na działania UOKiK. Abonenci usługi Prime dostają maile, w których informowani są o zmianach w regulaminie.
Dziś pisaliśmy o działaniach UOKiK podjętych względem Amazonu. Jak się okazuje reakcja amerykańskiego giganta była niemal natychmiastowa. Użytkownicy usługi Prime otrzymują bowiem maile informujące o tym, że nie będą oni objęci wybranymi punktami regulaminu.
Z treści wiadomości wynika, że abonenci mający wykupioną usługę Prime przestaną być objęte wybranymi zapisami w regulaminie. Związane są one między innymi ze zmianami warunków umowy oraz rezygnacją z usługi.
- Zarzuty UOKiK dotyczyły systemu automatycznego pobierania opłat za subskrypcję Prime. Amazon miał bowiem zawierać w swoim regulaminie zapisy, które pozwalały na zmiany cen bez informowania o tym abonenta.
- Jak można się spodziewać, takie praktyki zostały uznane za niezgodne z prawem.
- Amazon musiał więc wprowadzić zmiany. Osoby, które wykupią abonament, będą objęte regulaminem, który naprawia problemy zgłoszone przez UOKiK.
- Ludzie, którzy wykupili usługę przed 7 grudnia 2023 roku natomiast otrzymali maile, które informują o poprawkach w zaakceptowanym przez nich regulaminie. Dokładnie wyszczególniono w nim wszystkie podpunkty, które przestaną obowiązywać.
Jeśli chcecie zapoznać się z listą poprawek, to poniżej znajdziecie fragment maila od Amazonu, w którym wymieniono co zostało zmienione.
Lista postanowień dotychczasowych Warunków Amazon Prime, które nie będą stosowane wobec członków programu Prime będących konsumentami:
cały punkt 3.6 „Akceptacja subskrypcji”;
punkt 4 „Anulowanie subskrypcji” (bez ostatniego zdania);
następujące części punktu 5 „Zmiany umowy”:
- „Możemy wprowadzać zmiany do niniejszych Warunków bądź Usługi Prime lub dowolnych ich części w dowolnym czasie: z przyczyn prawnych bądź regulacyjnych; ze względów bezpieczeństwa; w celu usprawnienia obecnych funkcjonalności bądź dodania nowych funkcjonalności do Usługi Prime; w celu odzwierciedlenia usprawnień technologicznych; w celu dokonania uzasadnionych poprawek technicznych do Usługi Prime oraz w celu zapewnienia ciągłości operacyjnej Usługi Prime.”
- „W przypadku odrzucenia bądź braku możliwości zaakceptowania przedmiotowych zmian przysługiwać Ci będzie prawo do anulowania Twojej subskrypcji Amazon Prime w dowolnym czasie.”
- Następująca część punktu 6 „Nasza odpowiedzialność”:
- „W takim przypadku Amazon odpowiada wyłącznie za straty i szkody, które były możliwe do przewidzenia zarówno dla nas, jak i dla Ciebie w chwili Twojego przystąpienia do programu Amazon Prime.”
Lista postanowień dotychczasowych Warunków korzystania z Amazon Prime Video, które nie będą stosowane wobec członków programu Prime będących konsumentami:
Następujące części punktu 2 „Urządzenia kompatybilne”:
- „Wymagania dotyczące Urządzeń kompatybilnych mogą być przez nas czasami zmieniane” oraz „Odpowiednio, urządzenia będące Urządzeniami kompatybilnymi w danej chwili mogą przestać nimi być w przyszłości.”
następujące części punktu 4 lit. c „Subskrypcje/członkostwa”:
- „Oferty i ceny subskrypcji (zwanych również czasami członkostwami), usług w ramach subskrypcji, zakres dostępnych Subskrybowanych treści cyfrowych oraz konkretne tytuły dostępne za pośrednictwem usług subskrypcji mogą się zmieniać z upływem czasu i w zależności od lokalizacji bez powiadomienia (z wyłączeniem sytuacji, gdy wymaga tego obowiązujące prawo). O ile nie wskazano inaczej, wszelkie zmiany cen wchodzą w życie z początkiem kolejnego okresu subskrypcji.”
- „Dodatkowe warunki dotyczące subskrypcji (takie jak obowiązujące zasady anulowania i zwrotu kosztów) będą wskazane na stronach informacyjnych dla danej subskrypcji na głównej witrynie Usługi dla lokalizacji użytkownika, wskazanej tutaj („Rynek wideo”).
punkt 4 lit. i „Dostępność zakupionych Treści cyfrowych”;
następująca część punktu 4 lit. j „Jakość odtwarzania; odbiór strumieniowy”:
- „W przypadku wykrycia, że Treści cyfrowe przesyłane strumieniowo do użytkownika mogą być zakłócane lub w inny sposób nieprawidłowo odtwarzane na skutek ograniczeń przepustowości lub innych czynników, możliwe jest zmniejszenie rozdzielczości i wielkości pliku Treści cyfrowych przesyłanych strumieniowo w celu zapewnienia niezakłóconego oglądania. Podczas gdy dokładamy starań, aby zapewnić użytkownikom wysoką jakość oglądania, nie udzielamy żadnych gwarancji dotyczących rozdzielczości ani jakości Treści cyfrowych otrzymywanych podczas przesyłania strumieniowego, nawet w przypadku uiszczenia dodatkowej opłaty za dostęp do treści w jakości HD, Ultra HD i HDR.”
punkt 6 lit. a „Anulowanie”, punkt 6 lit. d „Modyfikacja Usługi”, punkt 6 lit. e „Zmiany” oraz punkt 6 lit. h „Ograniczenie odpowiedzialności”
Jak więc widać reakcja na sytuację była bardzo szybka. Właściwie na przestrzeni dnia udało się rozwiązać sprawę i wprowadzić stosowne poprawki.
Więcej:Internauci odłączają Amazon Echo od prądu, bo odtwarza reklamy nawet z budzikiem