Dyrektor generalny studia Remedy zdradził, że Alan Wake 2 wszedł właśnie w ostatni etap produkcji. Przy okazji dowiedzieliśmy się także nieco o stanie pozostałych projektów studia.
Raport finansowy studia Remedy Entertainment za pierwszy kwartał 2023 roku został opatrzony krótkim komentarzem dyrektora generalnego studia, Tero Virtali, który rzucił nieco światła na obecne działania fińskiego dewelopera.
Najważniejszą informacją dla graczy jest ta, mówiąca o bardzo zaawansowanym etapie prac nad sequelem Alana Wake'a, który ma zadebiutować jeszcze w tym roku.
Ponadto dowiedzieliśmy się nieco o pozostałych produkcjach studia, takich jak Control 2 czy remaki dwóch pierwszy odsłon serii Max Payne.
Jak przekazał Tero Virtala, najbliższym celem studia Remedy jest wypuszczenie na rynek drugiej części Alana Wake’a, która zadebiutuje planowo w 2023 roku.
Jak zaznaczył, Virtala produkcja znajduje się w ostatniej fazie produkcji i pracuje nad nią cały zespół, który wraz ze zbliżającą się datą premiery gry zasili inne projekty.
Tero Virtala w krótkim komentarzu w superlatywach wypowiedział się o jakości gry i sprawnej pracy zespołu. Co jednak najważniejsze, CEO Remedy z dużą dozą pewności przyznał, że Alan Wake 2 powinien spełnić oczekiwania graczy.
Alan Wake 2 będzie grą, z której wszyscy będziemy dumni, a co najważniejsze – jestem pewien, że będzie to produkcja, w której gracze będą uwielbiali spędzać czas.
CEO Remedy podzielił się również informacjami na temat pozostałych gier studia, które znajdują się obecnie w produkcji. Mowa tu o trzech osobnych projektach.
Nadchodzące projekty studia Remedy, czyli Alan Wake 2, jak również remake’i dwóch pierwszych części Maxa Payne’a trafią na PC, PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S.
GRYOnline
Gracze
OpenCritic
30

Autor: Marcin Przała
Absolwent dziennikarstwa i komunikacji społecznej na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie. Grami interesuje się od najmłodszych lat, a szczególne miejsce w jego sercu zajmują Call of Duty 4: Modern Warfare i Dragon Age: Początek. Zamiłowanie do elektronicznej rozrywki sprawiło, że tematem jego pracy licencjackiej stało się zjawisko immersji. Dzisiaj przede wszystkim miłośnik soulslike'ów oraz klasycznych RPG-ów. Poza grami lubi literaturę z gatunku dark fantasy, a ponadto od wielu lat z zapartym tchem śledzi rozgrywki angielskiej Premier League, gdzie gra jego ukochany klub – Chelsea.