Zespół Membraine Studios ogłosił, że w przyszłym tygodniu w Steam Early Access zadebiutuje Adeptus Titanicus: Dominus, czyli bitewna strategia turowa o starciach wielkich mechów, osadzona w uniwersum Warhammera 40,000.

Australijskie studio Membraine poinformowało, że 31 maja do sprzedaży w Steam Early Access trafi wczesna wersja gry Adeptus Titanicus: Dominus, czyli turówki, w której obejmiemy dowództwo nad wielkimi mechami toczącymi bitwy w uniwersum Warhammera 40,000. Wypuszczono również pierwszy zwiastun. Produkcja zmierza wyłącznie na PC i nie wiemy, na kiedy zaplanowano premierę pełnego wydania.
W momencie debiutu we wczesnym dostępie gra zaoferuje tryb multiplayer oraz potyczki typu skirmish przeciwko sztucznej inteligencji. Autorzy pracują również nad tradycyjną kampanią fabularną dla pojedynczego gracza, ale ta opcja dodana zostanie w późniejszym terminie.
Tworząc Adeptus Titanicus: Dominus, autorzy inspirowali się stołową grą bitewną Titan Legions z lat 90. ubiegłego wieku, będącą drugim wcieleniem systemu Epic, zawierającego reguły pozwalające na toczenie starć w znacznie większej skali niż w standardowym Warhammerze 40,000.
W bitwach główną rolę odegrają wielkie kroczące machiny bojowe klasy Tytan. W grze znajdziemy spory zestaw tych mechów, zarówno należących do różnych zakonów Kosmicznych Marines, jak i tych kierowanych przez ich zdradzieckich braci, którzy ulegli pokusom Chaosu.
Maszyny wyposażone zostaną w potężne uzbrojenie i aby to oddać, większość elementów otoczenia będzie można zniszczyć. Autorzy obiecują dużą różnorodność lokacji oraz spory wybór scenariuszy z mocno odmiennymi warunkami zwycięstwa.
W kolejnych aktualizacjach twórcy chcą dodać m.in. walkę w zwarciu oraz mechanikę stresu, w ramach której sytuacja w bitwie wpływać ma na morale jednostek, co pozwoli stosować takie zagrywki jak wykorzystywanie ognia zaporowego.
Warto na koniec wspomnieć, że ogłaszając termin premiery autorzy podali również wymagania sprzętowe.
Steam
11

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.