Twórcy Test Drive Unlimited: Solar Crown nie poddają się i próbują dać grze drugie życie. Przedstawili „mapę drogową” na następny rok w formie 64-minutowego filmu. Dostaniemy m.in. domy, sklepy z ubraniami i wiele nowych typów aktywności, a już dzisiaj zawitamy do kasyna... ale nie w Polsce.
![64 minuty przedstawiania przyszłości gry. Twórcy TDU: Solar Crown próbują za wszelką cenę dowieść, że ich dzieło zasługuje na drugą szansę [Aktualizacje], źródło grafiki: KT Racing.](https://cdn.gracza.pl/i/h/22/490833170.jpg) 
Przerwa techniczna została zakończona i można już włączyć grę, by sprawdzić zawartość czwartego sezonu. Niestety, jego główna atrakcja, czyli kasyno, nie jest w ogóle dostępna w Polsce. Twórcy zapewnili przynajmniej, że dla graczy z krajów dotkniętych ograniczeniami szykują alternatywny sposób na zdobycie samochodu, który stanowi najbardziej wartościową nagrodę w owym przybytku (Mercedesa-AMG GT Black Series) – szczegóły na ten temat mamy poznać przed październikowym startem piątego sezonu.
Aktualizacja z zawartością czwartego sezonu jest już dostępna do pobrania (waży prawie 30 GB na Steamie), ale trwa jeszcze konserwacja serwerów (ma zakończyć się do godziny 16:00). Nieco wcześniej w sieci wylądowała pełna lista zmian, na której uwzględniono wykaz państw z ograniczonym lub zablokowanym dostępem do kasyna – jest tam Polska (i aż 60 innych krajów).
Poza tym lista dokumentuje naprawę wielu drobnych błędów, jak i dodanie paru nowych „smaczków”, np. progresywnej pracy sprzęgła czy tylnych wycieraczek włączających się, gdy jedziemy na wstecznym biegu. Poprawiono też wydajność gry w odnesieniu do cieniowania oraz ogólną optymalizację na konsolach PS5 i XSX/S, by wyeliminować mikroprzycięcia (stuttering) na tych platformach.
Test Drive Unlimited: Solar Crown zaliczyło, mówiąc delikatnie, nie najlepszy start. Na Steamie ma obecnie 36% pozytywnych recenzji i raptem garstkę graczy, przez co spotkania z innymi kierowcami w otwartym świecie tej gry „MMO” stały się rzadkością.
Jednak firma Nacon nie stawia krzyżyka na projekcie i po dziesięciu miesiącach rozwoju wznawia ofensywę, chcąc przekonać cały świat, że nowe TDU jeszcze przerodzi się w grę godną tego kultowego miana. W tym celu nagrano długi, 64-minutowy film (poniżej) z udziałem deweloperów ze studia KT Racing, by przedstawić plany na drugi rok życia produkcji.
Zanim jednak rozpocznie się drugi rok, w pierwszym czeka nas jeszcze duża aktualizacja inaugurująca czwarty sezon. Dostaniemy ją już pojutrze, 23 lipca. Główną atrakcją będzie kasyno powracające z TDU2. Nie od razu otworzy przed nami wszystkie swoje atrakcje, część wprowadzi późniejsza „śródsezonowa” aktualizacja (głównie wieloosobowego pokera i możliwość wymieniania kasynowych żetonów na gotówkę).
Na razie będziemy mogli zmierzyć się z jednorękim bandytą, grając o jeden z pięciu nowych samochodów: Mercedesa-AMG GT Black Series. Poza tym w kasynie znalazł się sklepik z elementami kosmetycznymi dla pojazdów (głównie felgami) i postaci.
Pozostałe cztery dodawane auta to: Aston Martin DB11 Volante (w salonie), Lamborghini Huracan Sterrato, DeLorean Alpha 5 i Porsche 911 Carrera VR Widebody Kit. Ostatnią trójkę odblokujemy poprzez Solar Pass, przy czym tylko Lamborghini jest darmowe – pozostałe dwa wozy wymagają zapłacenia za przepustkę (ok. 20 zł). Przynajmniej zdobywanie kolejnych jej poziomów ma być znacznie szybsze niż w poprzednich sezonach.
Oprócz tego sezon czwarty m.in. wprowadza 20 nowych wyścigów (dla samochodów bez ulepszeń), poprawia działanie spojlerów i innych aktywnych części aerodynamicznych w wybranych pojazdach, odświeża ekran mapy (zwiększając jego przejrzystość), rozszerza opcje personalizacji interfejsu i ulepsza dźwięki silnika trzech aut (DeLorean, Apollo IE, Lamborghini Diablo – ten ostatni w śródsezonowej aktualizacji). Ponadto do salonów trafiają dwa wozy, które wcześniej były zarezerwowane dla wybrańców grających w tryb rankingowy: Aston Martin Valour oraz Bugatti Chiron Super Sport 300+.
Uwaga: studio KT Racing uprzedzało, że zawartość związana z kasynem (cała lub jej część) nie będzie dostępna w wybranych krajach, gdzie obowiązują zaostrzone przepisy dotyczące hazardu. Na ten moment nie wiadomo, czy twórcy wciągnęli Polskę na listę tych państw.
Sezon piąty ruszy w październiku, wyznaczając początek drugiego roku życia TDU: Solar Crown.
Więcej szczegółów na temat tej aktualizacji (i następnych) poznamy bliżej terminu jej wydania.
O tej aktualizacji, zaplanowanej na styczeń 2026 r., wiemy najmniej, bo o dodawanej zawartości w dużej mierze zdecydują gracze. Twórcy przedstawili cztery typy misji, które mogą stworzyć: detektywistyczne, transportowe (z paczkami), fotograficzne albo „adrenalinowe”. Głosować można do 4 sierpnia.
Poza tym zdradzono tylko, że w szóstym sezonie dostaniemy auto lub auta marki Pagani (w tym model Huayra).
Dopiero w kwietniu 2026 r. dostaniemy aktualizację, która ma uzdrowić rozgrywkę wieloosobową w TDU: Solar Crown. W Hongkongu pojawi się nowa lokacja: Oficjalne Centrum Wyścigów, służąca jako matchmakingowy hub dla graczy, którzy chcą rywalizować ze sobą nawzajem. Z tego miejsca będzie można wskoczyć do zawodów na specjalnych playlistach, w tym rankingowych.
Oprócz tego siódmy sezon wstrząśnie wydarzeniami na żywo (ang. live events) i „słoneczną przepustką” (Solar Pass). W przypadku tej drugiej grind ulegnie dalszej redukcji, a wydarzenia mają stać się ciekawsze dzięki bardziej atrakcyjnym nagrodom oraz aktywnościom innym niż same wyścigi.
Wśród nowych samochodów zaś prym będą wiodły azjatyckie pojazdy, w tym przedstawiciele dwóch niedostępnych wcześniej marek: Mazda i Mitsubishi.
Na lipiec 2026 roku zaplanowano zaś wprowadzenie elementu, którego wielu graczom najbardziej brakowało. Podobnie jak w TDU2, domy będą kupowane w biurach nieruchomości i posłużą nam za bazy wypadowe, a także pozwolą zapraszać do nich innych graczy (maks. ośmioro), ale studio KT Racing dołoży do tego coś więcej: nabywszy własne cztery kąty, dostaniemy je w stanie surowym i przyjdzie nam osobiście zdecydować o rozmieszczeniu mebli czy wystroju wnętrza.
W garażach i na podjazdach będziemy zaś mogli oglądać auta swoje i znajomych, co pozwoli organizować swego rodzaju minizloty. Ponadto twórcy planują wprowadzenie opcji personalizacji podwórek/ogródków, ale uprzedzają, że mogą się z nimi nie wyrobić na start ósmego sezonu. Zanim zaś ten się rozpocznie, w świecie gry znajdziemy – ciekawostka – place budowy, które wskażą, gdzie zostaną wzniesione domy dla graczy.
Oprócz tego w ósmym sezonie dostaniemy „ekstremalne misje” oraz „tryb pasażera” (prawdopodobnie pozwalający podróżować jednym samochodem dwom lub więcej osobom).
Deweloperzy wymienili również inne atrakcje, które są w przygotowaniu na drugi rok rozwoju Test Drive Unlimited: Solar Crown, ale na ten moment nie potrafią (względnie nie chcą) określić, w którym sezonie je wypuszczą.
Twórcy zapewnili też, że już myślą o atrakcjach na trzeci rok rozwoju TDU: Solar Crown – z motocyklami na czele, a także jachtami jako domami graczy. Oczywiście urzeczywistnienie tych pomysłów będzie zależało od tego, czy gra rzeczywiście odbije się w trakcie najbliższych dwunastu miesięcy dzięki właśnie zapowiedzianym nowościom i czy będzie na siebie zarabiała.
 
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
1

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.