169 tys. osób odwiedziło katowicki Spodek podczas ESL One i IEM
W czasie zorganizowanych na przestrzeni dwóch weekendów ESL One oraz IEM Katowice 2018, katowicki Spodek odwiedziło przeszło 169 tys. ludzi.
Bartosz Świątek

Polskie wydarzenia esportowe cieszą się coraz większą estymą. W ciągu dwóch weekendów (24-25 lutego oraz 2-4 marca), w czasie których w katowickim Spodku zorganizowano ESL One oraz IEM Katowice 2018, halę odwiedziło przeszło 169 tys. osób. Filmy i publikacje na Twitterze i Facebooku zostały wyświetlone 187 mln razy. Transmisję ze wspomnianych wydarzeń oglądano łącznie przez 3,4 miliarda (!) minut.
Popularność rośnie błyskawicznie
Większą popularnością cieszył się pierwszy z weekendów: w szczytowym momencie zmagania obserwowało równocześnie 2,2 mln ludzi – o 80% więcej niż rok wcześniej. W przypadku rozgrywek z początku marca było to 1,7 mln osób i również tutaj odnotowano wzrost, choć mniejszy – o 26%. Jak informują organizatorzy – ESL (największa na świecie firma zajmująca się e-sportem) oraz Intel (producent procesorów i innowator branży IT) – były to dwa największe wydarzenia esportowe tego roku.
Za nami kolejne dwuweekendowe wydarzenie w Katowicach. Rozwijamy nasze eventy i nieprzerwanie chcemy pokazywać fanom najbardziej legendarne zmagania esportowe oraz zapewniać im nieprawdopodobne doznania. Trudno było o bardziej emocjonujące zwieńczenie niesamowitych turniejów, które w tym roku rozegrano w Katowicach. Cieszymy się, że mogliśmy zapewnić niezapomniane chwile fanom zgromadzonym w Spodku i przed ekranami w domach – stwierdził Michał Blicharz, wiceprezes Pro Gaming w ESL.
W Katowicach prowadzono prestiżowe rozgrywki Dota 2, CS: Global Offensive, Starcrafta 2, a także innych, popularnych tytułów (m.in. PUBG, League of Legends). W puli nagród znalazło się przeszło 7 mln złotych. Równolegle z wielkimi turniejami, w Międzynarodowym Centrum Kongresowym odbyły się targi IEM Expo, gdzie można było znaleźć cztery sceny esportowe, na których odbywały się inne rozgrywki – m.in. CS:GO dla kobiet. Udostępniono także Intel Experience Zone, gdzie goście mogli sprawdzić najnowsze technologie gamingowe (np. gogle do rzeczywistości wirtualnej). Z kolei analitycy, inwestorzy, marketingowcy oraz przedstawiciele mediów wzięli udział w prestiżowej, zamkniętej konferencji Global Esport Forum – ta odbyła się 1 marca, na dzień przed rozpoczęciem fazy pucharowej IEM Katowice 2018.
Pasja, jaką ma esportowa społeczność, w połączeniu z innowacyjnymi technologiami firmy Intel, czynią nasze wydarzenia niezapomnianymi. W 12. sezonie Intel Extreme Masters cały czas zapewnia niesamowite emocje i cieszymy się każdą chwilą, która pozwala nam osiągać kolejne kamienie milowe esportu – powiedział John Bonini, wiceprezes firmy Intel i główny menadżer należącej do korporacji grupy Gaming and Esports.
Zwycięzcy we wszystkich turniejach
- Dota 2 – Virtus.pro zwyciężyło w finale z Vici Gaming;
- Counter-Strike: Global Offensive – na najwyższym stopniu podium po raz pierwszy od 2016 roku stanął zespół Fnatic (drugie miejsce przypadło FaZe);
- StarCraft 2 – zwycięzcą został Rogue (w finale wygrał 4:0 z Classiciem);
- PUBG Invitational – pierwsze miejsce przypadło zespołowi Avangar;
- Intel Challenge Katowice 2018 – w żeńskich zmaganiach CS:GO triumfowały panie z Team Dignitas (w finale zwyciężyły Sq.Prospect);
- VR Challenger League – w rozgrywkach Echo Arena pierwsze miejsce przypadło zespołowi Team ec.LiP, zaś w The Unspoken najlepsi byli gracze z Charizard;
- HGC Western Clash – mistrzostwo Heroes of the Storm przypadło zespołowi Team Dignitas (w finale pokonali Zealots 4:3);
- CROSSFIRE IEM Expo Invitational 2018 – najlepsi byli Chińczycy z Super Valiant Gaming;
- Puchar Polski Cybersport – mistrzowskie tytuły przypadły graczom z Illuminar Gaming (League of Legends) oraz Team Kinguin (CS:GO).
Pozostaje tylko życzyć Intelowi i ESL podobnie imponujących wyników w przyszłym roku. Warto przypomnieć, że zgodnie z uchwałą katowickich radnych, IEM będzie się odbywało w Spodku co najmniej do 2019 r. – jednak biorąc pod uwagę olbrzymią i wciąż rosnącą popularność imprezy, wyrażenie przez władze woli organizowania jej także w kolejnych latach wydaje się być niemal pewne.
Komentarze czytelników
ggracz Chorąży
169 Tys - liczac w sumie 6 dni na Dote 2, PUBG, CS:GO intel challenge, SC2, HGC, CS:GO - Puchar Polski, IEM CS:GO oraz LoL puchar polski to tak troche slabo w porownaniu do chociazby Cologne ktora zaliczyla okolo 50 tys ludzi w 3 dni majac "tylko" CS'a.
Zwlaszcza ze Katowice sa eventem nie biletowawanym i 70% ludzi to po prostu znudzone dzieci/nastolatkowie ktorzy znalezli sie tam z przypadku a na Cologne trzeba wydac minimum te 60 Euro i nikt od tak z nudy sie tam nie wybiera.
Na miejscu i ESL i Kato to jakos zbytnio bym sie tymi statystykami nie chwalil :D
zanonimizowany1182476 Pretorianin
Wspaniały turniej Starcrafta 2, wspaniałe mecze. Nie oglądam już sportu i telewizji, ale uwielbiam SC2, sam trenowałem i bardzo żałuję że moje umiejętności manualne są bardzo niewystarczające do uprawiania tego esportu i należenia do społeczności graczy. Po wielu nerwach odszedłem, ale nadal uwielbian oglądać mecze. Nie mogę pojąć jak można było tak potraktować Life'a. Największy talent SC2 a został tak skrzywdzony za błahe wykroczenie młodości. Szanuję zacięcie Koreańczyków, ale tutaj zdecydowanie przesadzili.