Data wydania: 26 października 2023
Druga odsłona cyklu cyberpunkowych gier akcji FPP, zapoczątkowanego w 2020 roku. Akcja gry Ghostrunner 2 toczy się rok po wydarzeniach z pierwowzoru. Tym razem Jack musi stawić czoła brutalnemu kultowi SI, a od jego poczynań zależy los całej ludzkości. Tytuł został opracowany przez twórców pierwszej części serii, czyli polskie studio One More Level, zaś jego wydaniem zajęła się firma 505 Games, posiadająca prawa do marki od marca 2021 roku.
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
Ghostrunner 2 jest kontynuacją cyberpunkowej gry akcji z 2020 roku, opracowanej przez polskie studio One More Level. Produkcja została stworzona przez autorów pierwowzoru, natomiast jej wydaniem zajęła się firma 505 Games, która w marcu 2021 roku nabyła prawa do marki.
Akcja gry Ghostrunner 2 toczy się rok po wydarzeniach przedstawionych w pierwszej odsłonie cyklu. Po upadku Kluczniczki, która rządziła Wieżą Dharma, Jack musi zmierzyć się z brutalnym kultem SI. Stawka jest wysoka, gdyż od poczynań protagonisty zależy los całej ludzkości.
W grze Ghostrunner 2 akcję oglądamy z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Mechanika opiera się na schemacie opracowanym na potrzeby pierwszej części serii, jednak autorzy dołożyli starań, by w porównaniu z oryginałem znacząco rozbudować i urozmaicić rozgrywkę.
Podczas zabawy mkniemy przez postapokaliptyczne, cyberpunkowe lokacje oraz eliminujemy zastępy przeciwników. Podobnie jak miało to miejsce w pierwszym Ghostrunnerze, kluczem do sukcesu jest tutaj nie tylko bycie w ciągłym ruchu i unikanie ataków nieprzyjaciół (z których wielu dysponuje bronią palną), lecz również poznanie rozmieszczenia wrogów na poszczególnych arenach, namierzanie obiektów ułatwiających rozprawianie się z nieprzyjaciółmi (jak choćby eksplodujące beczki czy zniszczalne ściany) oraz opracowanie skutecznego planu działań. Do tego ostatniego często dochodzimy metodą prób i błędów, bowiem ginie się tu wyjątkowo często. Oprócz szeregowych adwersarzy, na naszej drodze stają znacznie potężniejsi od nich bossowie, z których każdy oferuje unikalne wyzwanie. Rozgrywkę urozmaicają sekcje, w których Jack pędzi na motocyklu.
Na polu walki robimy użytek z katany i różnorodnych umiejętności bojowych. Poza tym Jack potrafi wspinać się na elementy otoczenia, przeskakiwać nad przepaściami oraz biegać po ścianach. Oprócz tego na podorędziu bohatera wciąż znajduje się swego rodzaju „bicz energetyczny”, który nie tylko przydaje mu się do pokonywania w powietrzu większych odległości, lecz również znacznie poszerza wachlarz jego ruchów na polu walki.
W miarę postępów rozwijamy postać i coraz lepiej przystosowujemy ją do indywidualnego stylu gry. Ponadto od czasu do czasu napotykamy przyjaźnie nastawione postacie, będące źródłem cennych informacji na temat otaczającego nas świata.
Ghostrunner 2 może pochwalić się oprawą graficzną wysokiej jakości, którą utrzymano w klimatycznej, „neonowej” stylistyce. Zabawa toczy się przy akompaniamencie dynamicznego, synthwave’owego soundtracku, pod którym podpisali się tacy artyści, jak Daniel Deluxe, We Are Magonia, Gost, Dan Terminus oraz Arkadiusz Reikowski.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PC Windows
Xbox Series X/S
PlayStation 5
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
Recenzja GRYOnline
Ghostrunner 2 to dobra kontynuacja rozwiązań z „jedynki”. Rozgrywka jest intensywna i przez pewien czas naprawdę emocjonująca, ale ostatecznie zaczyna nieco nużyć skryptami i cyberpunkową stylistyką.
1 października 2023
Żegnamy niezwykle udane lato i witamy kolorową jesień, która zapewnia ogrom gier do wyboru. Październik jest tak obfity, że powinniście zarezerwować sobie czas do końca roku, jeśli chcecie we wszystko zagrać. A podobno najlepsze ma dopiero nadejść!
10 grudnia 2022
Do niedawna mogliśmy się chwalić przede wszystkim kolejnymi RPG „Redów” i kilkoma oryginalnymi mniej lub bardziej produkcjami niezależnymi. W 2023 roku dobrze zapowiadających się polskich gier powstanie więcej niż dodatków do The Sims 4.
Po raz pierwszy w tym roku w Epic Games Store czekają na nas trzy gry za darmo jednego dnia. Dodatkową zachętę stanowi fakt, że wszystkie zebrały bardzo dobre oceny.
gry
Hubert Śledziewski
11 września 2025
W Epic Games Store udostępniono dziewiątą darmową grę na tegoroczne Święta Bożego Narodzenia. Tym razem bezpłatnie odbierzemy polskiego Ghostrunnera 2.
gry
Agnieszka Adamus
26 grudnia 2024
Studio One More Level omówiło trzy nowe projekty, którymi zaszczycą nas w kolejnych latach. Jednym z nich jest gra z gatunku soulslike z akcją umiejscowioną w pierwszej połowie XIX wieku.
gry
Kamil Kleszyk
19 września 2024
W Humble Choice na lipiec 2024 roku znalazło się kilka naprawdę interesujących gier. Abonenci usługi odbiorą m.in. A Plague Tale: Requiem czy polskiego Ghostrunnera 2.
gry
Zuzanna Domeradzka
2 lipca 2024
W maju 2024 roku abonenci PS Plus będą mogli sprawdzić najnowszy piłkarski szlagier firmy Electronic Arts, polską cyberpunkową grę akcji, uroczą produkcję w stylu The Legend of Zelda oraz najgorszy dodatek do Destiny 2.
gry
Adrian Werner
7 maja 2024
Ghostrunner 2 nie jest tłumnie ogrywany, ale za to często kupowany. Studio One More Level odpowiedzialne za grę podało wyniki finansowe ze sprzedaży podstawowej wersji tytułu.
gry
Maciej Gaffke
27 listopada 2023
Starward Industries, CI Games, CD Projekt – nie tylko te polskie firmy notują ostatnio spadki na giełdzie. Przyglądamy się wydawcom i producentom, którzy od dłuższego czasu nie radzą sobie najlepiej.
gry
Zuzanna Domeradzka
7 listopada 2023
Ghostrunner 2, World of Horror, Infection Free Zone: Prologue – polscy twórcy gier nie próżnowali w październiku i nawet odnieśli znaczące sukcesy.
gry
Jakub Błażewicz
3 listopada 2023
Alan Wake 2, Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1 i Ghostrunner 2 zdominowały 63. odcinek podcastu GRYOnline.pl. Niemniej nie zabrakło w nim miejsca na Diablo 4 oraz Squadron 42.
gry
Hubert Śledziewski
27 października 2023
Dzisiaj do sprzedaży trafi Ghostrunner 2, czyli kontynuacja bestsellerowej gry akcji FPP od polskiego studia One More Level. Cyberpunkowy tytuł zebrał już wysokie oceny od branżowych mediów.
gry
Krystian Pieniążek
27 października 2023
Popularne pliki do pobrania do gry Ghostrunner 2.
trainer Ghostrunner 2 - v1.0 +17 Trainer - 30 października 2023
trainer Ghostrunner 2 - 2023.12.07 +17 Trainer - 28 grudnia 2023
trainer Ghostrunner 2 - 2023.11.14 +17 Trainer - 24 listopada 2023
mod Ghostrunner 2 - MTPBWY/May the Performance be with you (Stutter and Performance improvements) v.1.0 - 5 marca 2024
Wymagania sprzętowe gry Ghostrunner 2:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4590 3.3 GHz / AMD FX-8350 4.0 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 4 GB GeForce GTX 960 / 8 GB Radeon RX 480 lub lepsza, 65 GB HDD, Windows 10 64-bit.
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i9-9900K 3.6 GHz / AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce RTX 2070 Super / 16 GB Radeon RX 6800 XT lub lepsza, 65 GB HDD, Windows 11 64-bit.
Lista małych dodatków do gry Ghostrunner 2:
DLC Ice Pack 7 grudnia 2023
Średnie Oceny:
Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 170 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 7032 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Sebastian Kasparek
Recenzent GRYOnline.pl
2023.10.23
Cyborg Jack powraca, aby uporać się z niedokończonymi sprawami. Naostrzcie katany, bo Ghostrunner 2 to gra, gdzie trup ściele się gęsto. Sprawdzamy, czy tym razem większe ambicje twórców wystarczą, aby powtórzyć sukces udanej części pierwszej.
ereboss
Ekspert
2025.06.10
Ghostrunner 2 więcej tego samego + motorW jedynkę bardzo dobrze mi się grało, fajny parkour w cyberpunkowej wersji. Dwójka kontynuuje ten schemat rozgrywki, ale tak naprawdę można powiedzieć, że jest to mission pack do jedynki. Skuszę się nawet powiedzieć, że to samodzielne DLC. Jedyna nowa mechanika to jazda na motorze oraz korzystanie z kombinezonu do szybowania i tyle. Przeciwnicy, lokacje itd... powtarzają się. Nie miałem już takiego WOW jak przy pierwszej części. Najbardziej wyróżnia się tutaj ten motor, który pojawia się dosyć późno w grze. Sama jazda tym motorem i walka z przeciwnikami podczas jazy wypadła naprawdę fajnie, czuć szybkość tego pojazdu. Oczywiście misie motorem są, poza tym cyberpunkowym miastem więc przemierzamy głównie pustkowia. Jest to nowa lokacja, ale reszta jak pisałem wyżej, powtarza się.Mam wrażenie, że jedynka była trudniejsza. Może w dwójkę prościej mi się grało, bo znałem jedynkę a mechaniki zostały te same. Wali z bossami też wydają się prostsze. Pamiętam, że w jedynce był taki boss, przy którym się namęczyłem. Było tam pełno laserów i trzeba było ich unikać. Tutaj tego nie ma. Nie miałem takiego momentu, gdzie zatrzymał bym się więcej niż na 30min.A jak z historią gry. yyyyyyy Jest, bo jest i tyle. Stanowi pretekst by hasać sobie po arenach i tyle. Tak samo jak w jedynce. Podsumowując Ghostrunner 2 to nie jest zła gra. Jest to po prostu rozszerzenie formuły jedynki i tyle. Tak naprawdę recenzje jedynki, którą pisałem w zeszłym roku mógłbym tutaj przekleić i lekko zmodyfikować xD. Stan techniczny gry jest bardzo dobry. Nie miałem żadnych błędów, nawet małych. Grałem na XSX chyba w trybie wydajności, ale nie sprawdzałem. Oczywiście gra posiada też NG+ i tryb roguelike. Polecam, ale podkreślam to mogło by być po prostu duże DLC.
manek23
Ekspert
2024.01.10
Dziś ukończyłem drugą odsłonę ghostrunnera i bawiłem się całkiem dobrze. Moim zdaniem to fajne rozwinięcie pomysłów z pierwszej części gry. Postacie napisane są znacznie lepiej, dialogi w końcu mają jakiś polot, a Jack (główny bohater) przestał być bezpłciowy. Twórcy postawili na dodanie do gry umiejętności aktywnych, które mają swoje przełożenie na nasz gameplay, oraz niejednokrotnie ich użycie jest koniecznie do ukończenia etapu. Wisienką na torcie tego umiejętnościowego tortu jest tzw "Superumiejętność". Potężne ability znaczące wspomagające nasz w walce okupione dłuższym czasem odnowienia. Do wyboru mamy kilka ultimate"ów, ale aktywny może być tylko jeden. Walka jest znacznie przyjemniejsza niż w jedynce. Efekty towarzyszące przy zabijaniu są bardzo sugestywne. Jakoś od połowy gry, ghostrunner doświadcza kryzysu tożsamości. W jednej z misji otrzymujemy do naszej dyspozycji motocykl, a gra przenosi nas do poł-otwartego świata. Mi osobiście ten pomysł kompletnie nie przypadł do gustu. Uważam to za totalnie nietrafiony pomysł. Kilka etapów zręcznościowych opartych na mechanice jazdy motocyklem byłoby spoko, ale przeniesienie gry na poletko bardziej otwartego terenu to w mojej opinii nietrafiony pomysł. Gra, podobnie jak jedynka stanowi wyzwanie, a jej konstrukcja jeszcze bardziej zachęca nas do speedrunowania. Nie jestem fanem speedrunowania gier, wiec przeszedłem grę, zrobiłem kilkanaście podejść do speedrunu i odpuściłem, ale jak ktoś to lubi, to ghosturunner da mu fun na dłużej. Po ukończeniu gry, odblokowuje nam się tryb hardcore z większą ilością przeciwników i przeszkód, więc to fajny powód żeby ponownie ograć grę i sprawdzić się w jeszcze trudniejszym środowisku. Ode mnie 7,5/10. Moim zdaniem bardzo poprawny sequel. Szkoda, że kampania marketingowa została tak źle rozegrana i mało kto się dowiedział w ogóle o premierze dwójki.
ereboss
Ekspert
2025.06.10
Ocena OpenCritic
79% rekomendacji (119)
TheGamer
George Foster
DualShockers
Jack Coleman
IGN
Mitchell Saltzman
Destructoid
Andrea Gonzalez
GameSpot
Alessandro Barbosa
ereboss Konsul
Ghostrunner 2 więcej tego samego + motor
W jedynkę bardzo dobrze mi się grało, fajny parkour w cyberpunkowej wersji. Dwójka kontynuuje ten schemat rozgrywki, ale tak naprawdę można powiedzieć, że jest to mission pack do jedynki. Skuszę się nawet powiedzieć, że to samodzielne DLC. Jedyna nowa mechanika to jazda na motorze oraz korzystanie z kombinezonu do szybowania i tyle. Przeciwnicy, lokacje itd... powtarzają się. Nie miałem już takiego WOW jak przy pierwszej części. Najbardziej wyróżnia się tutaj ten motor, który pojawia się dosyć późno w grze. Sama jazda tym motorem i walka z przeciwnikami podczas jazy wypadła naprawdę fajnie, czuć szybkość tego pojazdu. Oczywiście misie motorem są, poza tym cyberpunkowym miastem więc przemierzamy głównie pustkowia. Jest to nowa lokacja, ale reszta jak pisałem wyżej, powtarza się.
Mam wrażenie, że jedynka była trudniejsza. Może w dwójkę prościej mi się grało, bo znałem jedynkę a mechaniki zostały te same. Wali z bossami też wydają się prostsze. Pamiętam, że w jedynce był taki boss, przy którym się namęczyłem. Było tam pełno laserów i trzeba było ich unikać. Tutaj tego nie ma. Nie miałem takiego momentu, gdzie zatrzymał bym się więcej niż na 30min.
A jak z historią gry. yyyyyyy Jest, bo jest i tyle. Stanowi pretekst by hasać sobie po arenach i tyle. Tak samo jak w jedynce.
Podsumowując Ghostrunner 2 to nie jest zła gra. Jest to po prostu rozszerzenie formuły jedynki i tyle. Tak naprawdę recenzje jedynki, którą pisałem w zeszłym roku mógłbym tutaj przekleić i lekko zmodyfikować xD. Stan techniczny gry jest bardzo dobry. Nie miałem żadnych błędów, nawet małych. Grałem na XSX chyba w trybie wydajności, ale nie sprawdzałem. Oczywiście gra posiada też NG+ i tryb roguelike. Polecam, ale podkreślam to mogło by być po prostu duże DLC.
blimsien_yankovic Centurion
Po ograniu jedynki przyszedł czas na dwójkę. Ogólniej jest prościej. Autorzy obniżyli poprzeczkę co zaliczam na plus akurat. W porównaniu do poprzedniczki tutaj zaczynamy od "checkpointu" gdy przerwiemy rozgrywkę podczas misji. Nie musimy zaczynać od początku. Mała rzecz a cieszy.
Ciekawe lokacje "poza głównym miastem" w zrujnowanych starych dzielnicach. Ta część gry odstaje od rzeszy gdy dostajemy grunt pod nogami a dokładniej pod koła naszego motoru. W misji z trzema wieżami przez chwile można się poczuć jak w otwartym świecie. Zniszczony stary świat jest ładny, dla mnie plus (fan postapo). Warto było dotrwać do tego etapu.
Jak ograłeś jedynkę to ta część jest prostsza. Niczym cię nie zaskoczy. Jest 3 Bosów do wykończenia - niekoniecznie są trudni. Na każdego jest sposób.
Muzyka w tle tak samo jak w jedynce to mocna pozycja. Cały czas słucham playlisty z youtuba.
Daję dychę. Chociaż można się przyczepić do NPC (kolegów z bazy). Ich postacie napisane tak nijako i "bylejako". Raczej wychodzą na pierdoły i nie mają nic ciekawego do powiedzenia. Jedynie rozmowy dwóch strażników można było posłuchać. Do autorów: weźcie wymyślajcie lepsze te nazwy własne np: Rada Interfejsu i tym podobne to tak trochę śmiesznie i groteskowo brzmi.
Ogólnie polecam i pozdrawiam fanów.
The_Normal_One Centurion
Wygląda jak cipstwo dla płatków śniegu... ;)