Xbox One z oficjalną obsługą klawiatury i myszki [news zaktualizowany]

Firma Microsoft poinformowała o wprowadzeniu natywnej obsługi myszki oraz klawiatury na konsoli Xbox One. Funkcja ma pojawić się wraz z nową aktualizacją i pozwoli na korzystanie ze sprzętowego duetu w grach oraz aplikacjach.

futurebeat.pl

Jakub Błażewicz

Aktualizacja: Wygląda na to, że polski oddział Microsoftu znacznie pośpieszył się z publikacją tekstu. Po trzech dniach wciąż nie doczekaliśmy się zapowiadanej aktualizacji ani też żadnych nowych informacji na jej temat, a omawiane ogłoszenie zostało usunięte. Serwis Rolling Stone zdołał skontaktować się z przedstawicielem Microsoftu, ten zaś stwierdził, że „wiadomość została zdjęta ze strony, jako że powstała w oparciu o nieprawdziwe informacje”. Niestety, odmówił podania jakichkolwiek szczegółów w tej kwestii. Wygląda więc na to, że na wsparcie klawiatury, myszki oraz kamery internetowej na Xboksie One przyjdzie nam jeszcze poczekać.

Firma Microsoft poczyniła kolejny krok na drodze do stworzenia jednej platformy z urządzeń działających na systemie Windows 10. Na polskiej stronie giganta z Redmond pojawiła się informacja o dodaniu obsługi klawiatury i myszki (a także kamery internetowej) na konsoli Xbox One. Wpis nie jest jeszcze dostępny na zagranicznych wersjach strony, co może oznaczać, że ktoś w krajowym oddziale firmy nieco pośpieszył się z publikacją (zwłaszcza że aktualizacja najwyraźniej nie została jeszcze udostępniona). Zaznaczmy, że możliwość korzystania z duetu klawiatura/mysz była dostępna już wcześniej, jednak wiązało się to ze sporymi ograniczeniami albo zakupem drogiego gadżetu (kosztującego nawet powyżej 800 złotych). Teraz Microsoft pozwoli na bezpośrednie korzystanie z tych urządzeń m.in. przy przeglądaniu Internetu oraz pracy w programach biurowych. Z kolei obsługę kamer internetowych łatwo powiązać z zaprzestaniem produkcji Kinecta, który zakończył żywot dwa miesiące temu.

Microsoft konsekwentnie dąży do zatarcia różnic między konsolami i pecetami. - Xbox One z oficjalną obsługą klawiatury i myszki [news zaktualizowany] - wiadomość - 2017-12-22
Microsoft konsekwentnie dąży do zatarcia różnic między konsolami i pecetami.

Oczywiście dla wielu głównym powodem do podłączenia klawiatury i myszki będzie możliwość korzystania z nich w grach. Tu jednak sprawa nie jest taka prosta, jako że najpewniej to od twórców będzie zależeć, czy ich gry zapewnią wsparcie dla tych urządzeń. Na przykład Playerunknown’s Battlegrounds od pewnego czasu pozwala na bardzo ograniczone korzystanie z klawiatury (vide forum Resetera), ale myszki już nie obsługuje. Ponadto artykuł sugeruje, że na razie konsola współpracuje głównie z urządzeniami Microsoftu, aczkolwiek może to być zwykłe promowanie własnych produktów. Sam tekst zdaje się wskazywać na możliwość korzystania ze sprzętu dowolnego producenta. Na razie pozostaje nam czekać na dalsze informacje oraz premierę aktualizacji.

Podobało się?

16

Jakub Błażewicz

Autor: Jakub Błażewicz

Ukończył polonistyczne studia magisterskie na Uniwersytecie Warszawskim pracą poświęconą tej właśnie tematyce. Przygodę z GRYOnline.pl rozpoczął w 2015 roku, pisząc w Newsroomie growym, a następnie również filmowym i technologicznym (nie zabrakło też udziału w Encyklopedii Gier). Grami wideo (i nie tylko wideo) zainteresowany od lat. Zaczynał od platformówek i do dziś pozostaje ich wielkim fanem (w tym metroidvanii), ale wykazuje też zainteresowanie karciankami (także papierowymi), bijatykami, soulslike’ami i w zasadzie wszystkim, co dotyczy gier jako takich. Potrafi zachwycać się pikselowymi postaciami z gier pamiętających czasy Game Boya łupanego (jeśli nie starszymi).

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Xbox
2017-12-20
09:49

assassin47 Konsul

assassin47

Armagiedon

Komentarz: assassin47
2017-12-20
12:16

12dura Senator

Rozwój idzie w dobrym kierunku, jedyne czego mi teraz brakuje w konsolach to 60fps i k+m, a jedno i drugie zaczyna powoli wchodzić w świat konsoli.
Dajcie mi takie wsparcie na PS5 i możliwość wyboru między 4k a 30fps jak na Pro i nogé sprzedać PC.
Jedyna piękna perspektywa w tej branży.

Komentarz: 12dura
2017-12-20
20:42

christbrando Pretorianin

christbrando

W sumie... to nie rozumiem niektórych. Ktoś dwoi się i troi by zadowolić malkontentów i dać im coś ekstra, a większość i tak narzeka. W d... Wam się poprzewracało!

Komentarz: christbrando
2017-12-20
21:02

Likfidator Senator

Rozwój idzie w dobrym kierunku, jedyne czego mi teraz brakuje w konsolach to 60fps i k+m, a jedno i drugie zaczyna powoli wchodzić w świat konsoli.

Wygląda na to, że 60 fps na konsolach to tylko kwestia czasu. Ogromny sukces Switcha zachęcił wszystkich do tworzenia gier na tę konsolę, a porty istniejących gier pokazały, że Switch daje radę w 30 fps gdy mowa o grach co działają w 60 fps na PS4 i XO np. DOOM czy Sonic Forces.

Jeśli sukces Switcha pociągnie sprzedaż gier 3rd party na tej konsoli, a dobra sprzedaż L.A. Noire, DOOMa i Skyrima daje ku temu powody, to przyszłe gry mogą być właśnie tak projektowane: 30 fps na Switchu i 60 fps na mocniejszych platformach.

Komentarz: Likfidator
2017-12-21
21:41

Pan_Troll Legionista

😁

jak dadzą steam'a i odpuszczą płacenie za multi to przyznam że jest wary uwagi

Komentarz: Pan_Troll

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl