Xbox One z oficjalną obsługą klawiatury i myszki [news zaktualizowany]
Firma Microsoft poinformowała o wprowadzeniu natywnej obsługi myszki oraz klawiatury na konsoli Xbox One. Funkcja ma pojawić się wraz z nową aktualizacją i pozwoli na korzystanie ze sprzętowego duetu w grach oraz aplikacjach.
Aktualizacja: Wygląda na to, że polski oddział Microsoftu znacznie pośpieszył się z publikacją tekstu. Po trzech dniach wciąż nie doczekaliśmy się zapowiadanej aktualizacji ani też żadnych nowych informacji na jej temat, a omawiane ogłoszenie zostało usunięte. Serwis Rolling Stone zdołał skontaktować się z przedstawicielem Microsoftu, ten zaś stwierdził, że „wiadomość została zdjęta ze strony, jako że powstała w oparciu o nieprawdziwe informacje”. Niestety, odmówił podania jakichkolwiek szczegółów w tej kwestii. Wygląda więc na to, że na wsparcie klawiatury, myszki oraz kamery internetowej na Xboksie One przyjdzie nam jeszcze poczekać.
Firma Microsoft poczyniła kolejny krok na drodze do stworzenia jednej platformy z urządzeń działających na systemie Windows 10. Na polskiej stronie giganta z Redmond pojawiła się informacja o dodaniu obsługi klawiatury i myszki (a także kamery internetowej) na konsoli Xbox One. Wpis nie jest jeszcze dostępny na zagranicznych wersjach strony, co może oznaczać, że ktoś w krajowym oddziale firmy nieco pośpieszył się z publikacją (zwłaszcza że aktualizacja najwyraźniej nie została jeszcze udostępniona). Zaznaczmy, że możliwość korzystania z duetu klawiatura/mysz była dostępna już wcześniej, jednak wiązało się to ze sporymi ograniczeniami albo zakupem drogiego gadżetu (kosztującego nawet powyżej 800 złotych). Teraz Microsoft pozwoli na bezpośrednie korzystanie z tych urządzeń m.in. przy przeglądaniu Internetu oraz pracy w programach biurowych. Z kolei obsługę kamer internetowych łatwo powiązać z zaprzestaniem produkcji Kinecta, który zakończył żywot dwa miesiące temu.
![Microsoft konsekwentnie dąży do zatarcia różnic między konsolami i pecetami. - Xbox One z oficjalną obsługą klawiatury i myszki [news zaktualizowany] - wiadomość - 2017-12-22](/Galeria/Html/Wiadomosci/82047867.jpg)
Oczywiście dla wielu głównym powodem do podłączenia klawiatury i myszki będzie możliwość korzystania z nich w grach. Tu jednak sprawa nie jest taka prosta, jako że najpewniej to od twórców będzie zależeć, czy ich gry zapewnią wsparcie dla tych urządzeń. Na przykład Playerunknown’s Battlegrounds od pewnego czasu pozwala na bardzo ograniczone korzystanie z klawiatury (vide forum Resetera), ale myszki już nie obsługuje. Ponadto artykuł sugeruje, że na razie konsola współpracuje głównie z urządzeniami Microsoftu, aczkolwiek może to być zwykłe promowanie własnych produktów. Sam tekst zdaje się wskazywać na możliwość korzystania ze sprzętu dowolnego producenta. Na razie pozostaje nam czekać na dalsze informacje oraz premierę aktualizacji.
Więcej:Pierwsze wielkie zmiany w Battlefield 6 są w drodze. EA DICE wycofuje się z niepopularnej decyzji
Komentarze czytelników
12dura Senator
Rozwój idzie w dobrym kierunku, jedyne czego mi teraz brakuje w konsolach to 60fps i k+m, a jedno i drugie zaczyna powoli wchodzić w świat konsoli.
Dajcie mi takie wsparcie na PS5 i możliwość wyboru między 4k a 30fps jak na Pro i nogé sprzedać PC.
Jedyna piękna perspektywa w tej branży.
christbrando Pretorianin

W sumie... to nie rozumiem niektórych. Ktoś dwoi się i troi by zadowolić malkontentów i dać im coś ekstra, a większość i tak narzeka. W d... Wam się poprzewracało!
Likfidator Senator
Rozwój idzie w dobrym kierunku, jedyne czego mi teraz brakuje w konsolach to 60fps i k+m, a jedno i drugie zaczyna powoli wchodzić w świat konsoli.
Wygląda na to, że 60 fps na konsolach to tylko kwestia czasu. Ogromny sukces Switcha zachęcił wszystkich do tworzenia gier na tę konsolę, a porty istniejących gier pokazały, że Switch daje radę w 30 fps gdy mowa o grach co działają w 60 fps na PS4 i XO np. DOOM czy Sonic Forces.
Jeśli sukces Switcha pociągnie sprzedaż gier 3rd party na tej konsoli, a dobra sprzedaż L.A. Noire, DOOMa i Skyrima daje ku temu powody, to przyszłe gry mogą być właśnie tak projektowane: 30 fps na Switchu i 60 fps na mocniejszych platformach.
Pan_Troll Legionista
jak dadzą steam'a i odpuszczą płacenie za multi to przyznam że jest wary uwagi