PS5 i Xbox Series X/S mogą otrzymać odpowiednik DLSS od AMD
Według jednego ze znanych youtuberów, technologia AMD mająca stanowić odpowiedź na DLSS Nvidii – FidelityFX Super Resolution – ma działać także na GPU konsol dziewiątej generacji.

W SKRÓCIE:
- Linus Sebastian z kanału Linus Tech Tips twierdzi, że odpowiedź firmy AMD na DLSS będzie kompatybilna także z GPU konsol PS5 i Xbox Series X / S;
- funkcja ma zostać udostępniona dopiero wtedy, gdy jej twórcy upewnią się, że działa jak należy na wszystkich układach graficznych opartych na architekturze RDNA.
Według Linusa Sebastiana z kanału Linus Tech Tips AMD zaprezentuje swoją odpowiedź na DLSS (zwaną FidelityFX Super Resolution) dopiero wtedy, gdy będzie ona gotowa. Co więcej, rozwiązanie ma to być kompatybilne ze wszystkimi istniejącymi kartami graficznymi bazującymi na architekturze RDNA – w tym układami tkwiącymi w konsolach dziewiątej generacji (PlayStation 5, Xboksie Series X oraz Xboksie Series S).
Wygląda na to, zamiast wypuszczać (FidelityFX Super Resolution - przyp. red.) na rynek tylko na jednej nowej karcie z najwyższej półki, oni chcą, by była to technologia wieloplatformowa w każdym znaczeniu tego słowa. Zanim to wypuszczą, ma działać na wszystkich ich GPU, w tym tych, które są w konsolach.
Byłoby miło mieć to gotowe w momencie premiery kart, ale jak widzieliśmy w przypadku DLSS 1.0 Nvidii - w porównaniu do DLSS 2.0 - opóźnienie może wyjść (AMD - przyp. red.) na dobre - powiedział Linus Sebastian.
Należy odnotować, że nie ma pewności, skąd wspomniany YouTuber ma te informacje, ale jest to osoba ciesząca się dobrą opinią pośród entuzjastów technologii, a podobne plotki pojawiały się już wcześniej – doniesienia wydają się więc dość prawdopodobne.
Warto też przypomnieć, że w przeciwieństwie do AMD, Nvidia postanowiła udostępnić pierwszą wersję DLSS niedługo po premierze układów opartych na architekturze Turing i okazała się ona wówczas sporym rozczarowaniem (obraz był bardzo rozmyty). Dopiero wariant 2.0 pokazał prawdziwe możliwości tego rozwiązania. Być może „czerwoni” chcą uniknąć podobnej wpadki.
DLSS to technologia pozwalająca odtworzyć obraz z niższej rozdzielczości z wykorzystaniem AI, dzięki czemu osiąga się jakość grafiki porównywalną do tej, którą obserwujemy grając w natywnej rozdzielczości (często trochę gorszą, sporadycznie odrobinę lepszą – w zależności od tytułu i zastosowanych ustawień), przy znacznie mniejszym obciążeniu GPU. Po aktywacji funkcja ta oferuje duży przyrost wydajności właściwie w każdym tytule, w którym jest obsługiwana i obecnie można ją uznać za swoistego asa w rękawie „zielonych”.
Komentarze czytelników
Darkuss Pretorianin
Nvidia od lat rozwija SI (sztuczną inteligencję), i obecnie jest jednym ze światowych liderów w zastosowaniu SI. Do tego nowe GPU Nvidii, mają fizyczne rdzenie odpowiedzialne za obsługę DLSS. A DLSS 2.0 - jest owocem lat pracy, i od strony SI i od strony hardware.
Dlatego będę szczerze zaskoczony, jak AMD zaprezentuje technologię mogącą konkurować z DLSS 2.0, jak równy z równym...
Rumcykcyk Legend

AMD zawsze wypuści coś podobnego do Nvidi ale będzie to technologia bardziej pokraczna oraz niedopracowana. Nvidia mimo, że wstępnie stworzy potworka to dąży do ulepszenia jak teraz DLSS 2.0, a przy AMD to może być tak, że wypuszczą (powiedzą mamy to samo) i zakończą wsparcie.
Mogę się mylić ale czas pokaże.
zanonimizowany1354238 Legionista
"często trochę gorszą, sporadycznie odrobinę lepszą – w zależności od tytułu" chyba zawsze trochę gorszą jakość oferuje
noobmer Generał
Ta technologia nie bedzie (chyba) działać na kartach NV.