Nvidia udostępnia plugin DLSS do Unreal Engine 4
Firma Nvidia postanowiła udostępnić technologię DLSS 2.0 szerszemu gronu twórców. Oficjalny plugin do silnika Unreal Engine 4 dostępny jest za darmo.

- Nvidia udostępniła plugin pozwalający na implementację DLSS 2.0 w silniku Unreal Engine.
- Nie wymaga to żadnych opłat, co pozwoli na przyspieszoną adaptację technologii.
Nvidia udostępniła bez dodatkowych opłat plugin pozwalający na łatwą implementację technologii DLSS w silniku Unreal Engine 4. Ten ruch bez dwóch zdań pozwoli przyspieszyć tempo popularyzacji tego rozwiązania w PC-towych grach.
Jeśli zastanawiacie się, o co chodzi z tym rozwiązaniem i dlaczego ruch Nvidii jest taki ważny, to śpieszę z wyjaśnieniem, że DLSS jest technologią, która skaluje obraz z niższej rozdzielczości, wykorzystując algorytm SI, by poprawić jego jakość (sztuczna inteligencja odtwarza szczegóły widoczne w wyższej „rozdziałce”). Umożliwia to znaczące poprawienie wydajności bez widocznej różnicy w poziomie detali.
Pierwsza wersja DLSS działała w ograniczonym zakresie i wymagała znacznie więcej pracy po stronie dewelopera aniżeli wydanie 2.0, które korzysta z uogólnionej sieci trenowania SI. Pozwala to nie tylko na szerszą implementację, ale także na znacznie lepszą jakość obrazu i wydajność. Więcej na ten temat przeczytacie u nas.
Jedynym minusem tej technologii jest ograniczenie jej do kart GeForce serii RTX 2000 wzwyż. AMD także pracuje nad swoim rozwiązaniem korzystającym z bibliotek DirectML - FidelityFX Super Resolution. Według plotek, nowa wersja sterowników dla kart Radeon wraz z obsługą odpowiednika DLSS ma pojawić się wiosną tego roku.
Więcej:NVIDIA App 11.0.5.266 z DLSS Override w Borderlands 4 i Dying Light: The Beast
Komentarze czytelników
noobmer Generał
Ciesze sie że NV przynajmniej raz poszła po rozum do głowy. Ograłe mna razie 2 gry z tą technologia (Death Stranding oraz Control a karta to 2070) i sobie chwale ową rzecz. Różnice w grafice sa praktycznie nie do zobaczenia (no dobra z cieniami w dalszych planach ma małe problemy) a klatek stanowczo więcej.
wwad Generał
I to się chwali :) DLSS to jedno z lepszych rozwiązań jakie kiedykolwiek były do poprawy wydajności.
Mógł by ktoś wpaść na genialny pomysł i zaimplementować je jakoś bardziej niezależnie od twórców gier w API Vulcana czy DX12. A może w DX13 :P W końcu tak dobry tech byłby warty numerku. ( nie wnikałem w kwestie techniczne jak to się implementuje ale dla chcącego nie ma rzeczy nie możliwych )
MewsoNs Generał
To czysta kalkulacja, a nie żadna bezinteresowna dobroc. Gdy technologia jednej firmy staje się jak najbardziej powszechna i ogólnodostępna, to sami producenci gier chętniej będą po nią sięgać. Stad już krótka droga do zakupu rtxa od Nvidii przez zwykłego klienta, który będzie chciał mieć u siebie kartę która to obsłuży. Oczywiście sama technologia to czysty postęp w dziedzinie wydajności, ale jak mówiłem, niema nic za darmo.
sadler Konsul
Gry z DLSS są w ogóle niezoptymalizowane. Bo po co, jak można dać DLSS obniżyć rozdzielczość i wmawiać ludziom, że lepiej wygląda i działa. Nie lubię tej technologii i tracę zaufanie do NVIDII, bo większość gier z ich logiem i technologiami mają skopaną optymalizację.