Nvidia udostępnia plugin DLSS do Unreal Engine 4

Firma Nvidia postanowiła udostępnić technologię DLSS 2.0 szerszemu gronu twórców. Oficjalny plugin do silnika Unreal Engine 4 dostępny jest za darmo.

futurebeat.pl

Paweł Musiolik

Nvidia udostępnia plugin DLSS do Unreal Engine 4.
Nvidia udostępnia plugin DLSS do Unreal Engine 4.
W SKRÓCIE:
  1. Nvidia udostępniła plugin pozwalający na implementację DLSS 2.0 w silniku Unreal Engine.
  2. Nie wymaga to żadnych opłat, co pozwoli na przyspieszoną adaptację technologii.

Nvidia udostępniła bez dodatkowych opłat plugin pozwalający na łatwą implementację technologii DLSS w silniku Unreal Engine 4. Ten ruch bez dwóch zdań pozwoli przyspieszyć tempo popularyzacji tego rozwiązania w PC-towych grach.

Jeśli zastanawiacie się, o co chodzi z tym rozwiązaniem i dlaczego ruch Nvidii jest taki ważny, to śpieszę z wyjaśnieniem, że DLSS jest technologią, która skaluje obraz z niższej rozdzielczości, wykorzystując algorytm SI, by poprawić jego jakość (sztuczna inteligencja odtwarza szczegóły widoczne w wyższej „rozdziałce”). Umożliwia to znaczące poprawienie wydajności bez widocznej różnicy w poziomie detali.

Pierwsza wersja DLSS działała w ograniczonym zakresie i wymagała znacznie więcej pracy po stronie dewelopera aniżeli wydanie 2.0, które korzysta z uogólnionej sieci trenowania SI. Pozwala to nie tylko na szerszą implementację, ale także na znacznie lepszą jakość obrazu i wydajność. Więcej na ten temat przeczytacie u nas.

Jedynym minusem tej technologii jest ograniczenie jej do kart GeForce serii RTX 2000 wzwyż. AMD także pracuje nad swoim rozwiązaniem korzystającym z bibliotek DirectML - FidelityFX Super Resolution. Według plotek, nowa wersja sterowników dla kart Radeon wraz z obsługą odpowiednika DLSS ma pojawić się wiosną tego roku.

  1. Oficjalna strona Unreal Engine
Podobało się?

67

Paweł Musiolik

Autor: Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Technologiczne
2021-02-13
12:35

noobmer Generał

Ciesze sie że NV przynajmniej raz poszła po rozum do głowy. Ograłe mna razie 2 gry z tą technologia (Death Stranding oraz Control a karta to 2070) i sobie chwale ową rzecz. Różnice w grafice sa praktycznie nie do zobaczenia (no dobra z cieniami w dalszych planach ma małe problemy) a klatek stanowczo więcej.

Komentarz: noobmer
2021-02-13
14:23

wwad Generał

I to się chwali :) DLSS to jedno z lepszych rozwiązań jakie kiedykolwiek były do poprawy wydajności.
Mógł by ktoś wpaść na genialny pomysł i zaimplementować je jakoś bardziej niezależnie od twórców gier w API Vulcana czy DX12. A może w DX13 :P W końcu tak dobry tech byłby warty numerku. ( nie wnikałem w kwestie techniczne jak to się implementuje ale dla chcącego nie ma rzeczy nie możliwych )

Komentarz: wwad
2021-02-13
15:46

MewsoNs Generał

To czysta kalkulacja, a nie żadna bezinteresowna dobroc. Gdy technologia jednej firmy staje się jak najbardziej powszechna i ogólnodostępna, to sami producenci gier chętniej będą po nią sięgać. Stad już krótka droga do zakupu rtxa od Nvidii przez zwykłego klienta, który będzie chciał mieć u siebie kartę która to obsłuży. Oczywiście sama technologia to czysty postęp w dziedzinie wydajności, ale jak mówiłem, niema nic za darmo.

Komentarz: MewsoNs
2021-02-13
18:00

sadler Konsul

Gry z DLSS są w ogóle niezoptymalizowane. Bo po co, jak można dać DLSS obniżyć rozdzielczość i wmawiać ludziom, że lepiej wygląda i działa. Nie lubię tej technologii i tracę zaufanie do NVIDII, bo większość gier z ich logiem i technologiami mają skopaną optymalizację.

Komentarz: sadler

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl