Nowe informacje nt. Nintendo Switch — konsola nie obsłuży nośników z 3DS-a i Wii U
Nowa konsola Nintendo, ochrzczona mianem Switch, została zapowiedziana zaledwie kilka dni temu. Japońska firma postanowiła częściowo odnieść się do kwestii wstecznej kompatybilności, a także wyjaśnić graczom zasadę działania swoistej „stacji dokującej” dla urządzenia.
Nintendo po raz kolejny postanowiło nie przywiązywać zbyt dużej wagi do poczynań konkurencji i podążyć własną ścieżką. Zapowiedziane zaledwie kilka dni temu Nintendo Switch ma być swoistą hybrydą konsoli stacjonarnej i przenośnej. Dzisiaj światło dzienne ujrzały kolejne informacje na jej temat — japońska korporacja częściowo odniosła się do kwestii wstecznej kompatybilności, a także wyjaśniła zasadę działania zaprezentowanej na oficjalnym zwiastunie „stacji dokującej” dla urządzenia.
Bez oglądania się za siebie

W rozmowie z redakcją magazynu Famitsu jeden z przedstawicieli Nintendo ujawnił, że Switch nie obsłuży nośników z 3DS-a i Wii U. Powód jest prozaiczny — konsola jest przygotowywana jako zupełnie nowe doświadczenie i nie będzie następczynią żadnego z wcześniejszych urządzeń. Co zatem z edycjami cyfrowymi gier? Zważywszy na dotychczasową politykę firmy można spekulować, że sprzęt, przynajmniej częściowo, zaoferuje nam wsteczną kompatybilność — wszak eShop może pochwalić się całą gamą znakomitych tytułów, jakie z pewnością wpasowałyby się w gusta potencjalnych nabywców nowego urządzenia, którzy nie mieli styczności z poprzednimi konsolami firmy. Nie zmienia to jednak faktu, że są to tylko przypuszczenia, gdyż na ten moment korporacja nabrała wody w usta i nie udzieliła w tej sprawie żadnego komentarza.
Ponadto, otrzymaliśmy kilka konkretów na temat „stacji dokującej” dla urządzenia. Jak się okazuje, nie jest to główna jednostka konsoli — jej rola ogranicza się do ładowania baterii, dostarczania energii oraz przesyłania obrazu do telewizora. Warto nadmienić, że choć firma nie podzieliła się jeszcze specyfikacją techniczną Switch, sama bateria ma „pozwolić graczom na komfortową rozgrywkę nawet bez źródła zasilania” znajdującego się w pobliżu. Należy pamiętać, że Switch zostanie oparte na procesorze Nvidia Tegra, zoptymalizowanym przecież pod kątem mobilnych urządzeń. Możliwe zatem, że po połączeniu ze „stacją dokującą”, konsola będzie działać niejako na wyższych obrotach, dzięki zastrzykowi dodatkowej energii.

Nintendo Switch ma trafić do sprzedaży na początku 2017 roku. Spekuluje się, że w dniu premiery konsola będzie tańsza od urządzeń konkurencji. Mając na uwadze nowoczesny, wpadający w oko design i wsparcie deweloperów 3rd party, Nintendo może patrzeć w przyszłość z optymizmem — firma raczej nie pozwoli sobie na kolejną wpadkę, jaką była słaba sprzedaż Wii U.
Zapowiedzi Nintendo Switch towarzyszył oficjalny zwiastun. Materiał jest obecnie najpopularniejszym (11,4 mln wyświetleń) filmem dostępnym na kanale Nintendo w serwisie YouTube, który został założony niemal jedenaście lat temu. Drugie miejsce obejmuje trailer The Legend of Zelda: Breath of the Wild, z wynikiem gorszym o ponad dwa miliony. Podium zamyka reklama Nintendo 2DS, mogąca się pochwalić sześcioma milionami wyświetleń.
Komentarze czytelników
Duchos Konsul
Trudno, żeby Switch obsługiwał gry z WiiU. Raz, że konsola mobilna nie będzie miała takiej wydajności a po drugie nie ma miejsca na napęd optyczny. Co do 3Ds'a to dziwne.
Danteveli_ Pretorianin

Sprawa jest prosta 3DS to dwa ekrany w tym jeden dotykowy. WiiU to ekran dotykowy plus w części gier jeszcze bajery z Wii. Jeśli Switch nie będzie miało ekranu dotykowego i możliwości wyświetlania obrazu z dwóch ekranów w stylu 3DS/WiiU no to na wsteczną kompatybilność nie ma szans. Nikt przecież nie będzie przerabiał Starfoxa czy Project Zero 5 tak żeby działały pod inny system sterowania.
Część pewnie pojawi się w ramach Virtual Console ale będzie to jedynie fragment biblioteki z obu systemów.
Pan P. Senator

Kompatybilność wsteczna tutaj będzie pod postacią re-releasów podkręconych wersji gier z Wii U i standardowo Virtual Console, być może nawet z grami z Gamecube, bo ponoć bumpery i triggery w Switchu są analogowe, a właśnie to stało do tej pory na przeszkodzie. Przecież już na trailerze pokazali Mario Kart 8,5 (tor z DLC, dwa itemy zamiast jednego, King Boo jako grywalna postać) i Splatoona 1,5 (mapa, której nie było na Wii U + nowe fryzury i ciuszki u ludków). Ploty głoszą, że Super Smash Bros na Switcha to też będzie coś w stylu wersji GOTY z Wii U.
Raiden Generał

Z ciekawości pograłem dziś w MK8 na samym gamepadzie od WiiU. W sumie nie pierwszy raz, ale pierwszy raz w multika. O ile samemu, trzymając gamepad w rękach, gra się dobrze, to w multiku, na 2 osoby - kiedy trzeba się trochę oddalić i jest podzielony ekran, jest już gorzej.
NSwitch, wg wszelkich wyliczeń internetów jak i mojej własnej analizy, ma ekran o takiej samej wielkości co ten w WiiU. W takim wypadku pojawia się dość poważny problem w kontekście ich reklamy (początkowo myślałem, że będzie to 7,5 - 8 cali) - przenośny multi będzie średnio wygodny (np. jak dopatrzeć piłkę w takim NBA 2K?). Ale w sumie czego się spodziewać po multi w formie podzielonego ekranu, na ekranie z tabletu (czy to 6,2" czy 8").
Totokis Junior
Ciekawe jak będzie z padami i kontrolerami :/ Czy będzie kompatybilne z np. Gamepadem z Wii U albo pro controllerem. Ale co do wii remote to chyba szans nie ma :/