Galaxy Note20 Ultra League - z Samsung i Microsoft do finału

Moja przygoda w zorganizowanej przez Samsung rywalizacji dobiegła końca. Grając w chmurze Microsoft dojechałem do samego finału, ale to nie ja byłem tutaj bohaterem nr 1.

futurebeat.pl

Michał Ostiak

Galaxy Note20 Ultra League - z Samsung i Microsoft do finału.
Galaxy Note20 Ultra League - z Samsung i Microsoft do finału.

Część dziennikarzy branżowych otrzymała niedawno od Samsung tajemniczą paczkę. Zawierała ona nowiutkiego Samsung Galaxy Note20 Ultra 5G oraz kontroler bezprzewodowy Moga wraz uchwytem na smartfon. W ten sposób zaproszeni zostaliśmy do wzięcia udziału w specjalnym turnieju Galaxy Note20 Ultra League w Forza Horizon 4. Jak już się pewnie domyślacie - nie ścigaliśmy się na konsolach Xbox.

Tym razem cała rywalizacja odbywała się w chmurze Microsoftu. Dzięki usłudze Xbox Game Pass Ultimate, osoby z wykupionym abonamentem mogą na swoim smartfonie uruchomić wszystkie produkcje dostępne na popularnej konsoli. Część produkcji dostała już nawet obsługę dotykowego ekranu i specjalne przyciski dla graczy mobilnych. Nadal jednak podłączenie do telefonu stosownego kontrolera jest rozwiązaniem bez porównania wygodniejszym.

W poprzednim tekście obiecałem, że wrażeniami z turnieju podzielę się dopiero, jak już będę wiedział, czy dobrze mi w nim poszło. Z przyjemnością donoszę, że udało mi się "dokulać" do samego finału, w którym jednak musiałem uznać wyższość rywala. Udział w tej zabawie udowodnił mi 3 rzeczy. Po pierwsze - nie jestem tak beznadziejnym kierowcą, jak mi się do tej pory wydawało… Ważniejsze jednak: xCloud w ramach Xbox Game Pass Ultimate zapewnia optymalną jakość gry, aby swobodnie brać udział nawet w rywalizacji sieciowej. No i last but not least: smartfon taki jak Samsung Galaxy Note20 Ultra 5G może z powodzeniem być wykorzystywany równolegle do konsoli.

Galaxy Note20 Ultra League - z Samsung i Microsoft do finału - ilustracja #1
Nic więcej do szczęścia nie potrzeba.

Całkiem niedawno mieliście okazję przeczytać nasz artykuł o tym, czy dostępne dziś w Polsce łącza są w stanie zapewnić nam przyjemne wrażenia podczas korzystania z usług strumieniowania gier. Jedno możemy stwierdzić z całą stanowczością: jest dobrze. Szczególnie, jeśli chodzi o xCloud w ramach Xbox Game Pass Ultimate. Jeśli chcecie wiedzieć więcej, odsyłam do publikacji - Xbox Game Pass sprawił, że chcę mieć już 5G.

Dla mnie osobiście największą wadą grania na smartfonie były ograniczenia wynikające z konieczności wykorzystania ekranów dotykowych. Kontroler sparowany z telefonem via bluetooth rozwiązuje ten problem (no i możemy go także używać z komputerem). Wykluczamy tym samym z równania największą przewagę, jaką miało nad smartfonami Nintendo Switch - fizyczne przyciski.

Przez to, że większość z nich można obsługiwać jedynie za pomocą ekranu dotykowego smartfonu, tytuły mobilne zwykle traktowane były z pogardą przez "prawdziwych graczy". Dzięki zastosowaniu chmury, na smartfonie można teraz grać w "pełnoprawne" produkcje, ze złożoną rozgrywką i efektowną fabułą. Usługa Xbox Game Pass daje nam dostęp do całej masy świetnych tytułów, do których dołączyły niedawno gry Electronic Arts. Meczyk w FIFĘ na telefonie potrafi być zaskakująco przyjemny i sam nie raz i nie dwa złapałem się na tym, że mając do wyboru PC oraz konsolę, kładłem się do wyrka i to na smartfonie rozgrywałem dłuższą lub krótszą partyjkę.

A jak w roli mobilnej konsoli sprawdza się smartfon Samsung Galaxy Note 20 Ultra 5G? Wprawdzie chmurę Microsoft można uruchomić na skromniejszym i znacznie tańszym sprzęcie, ale trochę nie dziwię się, że organizatorom turnieju zależało właśnie na tym modelu. To jest po prostu bestia i choć sam mam ubiegłorocznego flagowca konkurencji, to na tle najbardziej wypasionego Samsunga wygląda on jak dziecięca zabaweczka.

Galaxy Note20 Ultra League - z Samsung i Microsoft do finału - ilustracja #2
Nasz nowy sprzęt do grania w redakcji.

Moc obliczeniowa stanowi przy tym sprawę drugorzędną. Jak wspominałem już w innym tekście - "bebechy" Samsung Galaxy Note20 Ultra 5G pozwoliłyby odpalić sporą część tytułów z Xbox Game Pass bez konieczności uruchamiania ich w chmurze. Dobrą robotę robi tutaj gigantyczny ekran AMOLED o przekątnej wynoszącej prawie 7 cali i odświeżaniu do 120 Hz. Gry, filmy i sport wyglądają na nim po prostu genialnie. Zanim powiecie, że jest za duży - ani razu nie miałem problemu ze schowaniem go do kieszeni czy obsługą jedną ręką (a nie mam specjalnie dużych dłoni).

Łączność 5G sprawi, że granie w tytuły z Xbox jest możliwe nawet poza domem – są tu pewne ograniczenia związane z zasięgiem sieci czy zużyciem transferu, ale mając taki smartfon, jesteście gotowi na przyszłość. Jeśli przebywacie z dala nie tylko od wi-fi, ale i gniazdka, pewnym problemem może być wytrzymałość baterii. Ogniwo Samsung Galaxy Note20 Ultra 5G (4500 mAh) wystarcza na 1 dzień intensywnego użytkowania, a jeśli mowa o graniu, to lament zacznie się po ok. 5 godzinach. Nie jest to zatem zły wynik – smartfon stanowi tu więc zabójczą konkurencję dla konsol przenośnych.,

ZASTRZEŻENIE

Materiał powstał we współpracy z firmą Samsung, która dostarczyła na testy smartfon Galaxy Note20 Ultra 5G wraz z kontrolerem i uchwytem.

Podobało się?

3

Michał Ostiak

Autor: Michał Ostiak

Poznańska Pyra, z wykształcenia Administratywista (nie mylić z Administrator). Po kilku latach pracy w kinie filmy stały się jego zboczeniem zawodowym. Oprócz tego interesuje się szeroko rozumianą technologią. Gra we wszystko i na wszystkim. Uwielbia Gwiezdne wojny, Tarantino i Tolkiena – ale jeśli chodzi o książki, to wyżej ceni literaturę faktu od fantastyki.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
26

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Xbox

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl