Meta Quest / Oculus - Gry Zręcznościowe
Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl
Najpopularniejsze gry z gatunku zręcznościowe o tematyce Meta Quest / Oculus.
Gry zręcznościowe. Gatunek wymagający szczególnej sprawności manualnej. Produkcje te inaczej zwane są grami arcade. Głównym zadaniem gracza jest dotarcie do wyznaczonego celu lub pokonanie przeciwników, wykazując się przy tym sprawnym kontrolowaniem prowadzonej postaci lub pojazdu. Zręcznościówki zazwyczaj pozbawione są fabuły lub występuje ona w postaci szczątkowej. Do tej kategorii należą m.in. popularne platformówki.
Wyszukaj gatunek/tematykę gry ?
Przeszukaj Encyklopedię po gatunkach i tagach. Każda gra ma jeden główny gatunek: Akcji, Bijatyki, Logiczne, Przygodowe, RPG, Sportowe, Strategiczne, Symulacje, Towarzyskie, Wyścigi, Zręcznościowe. Możesz wyszukać wiele tagów oraz wybrać gry na konkretne plaftormy i szeregować wyniki według ocen lub daty wydania.

Beat Saber
Zręcznościowe 20 listopada 2018
Beat Saber to niecodzienna gra rytmiczna przypominająca połączenie Guitar Hero z Fruit Ninja i Gwiezdnymi wojnami. Podczas zabawy w rytm muzyki kroimy kolorowe kostki mieczami świetlnymi. Gra wykorzystuje gogle VR.

The Climb 2
Zręcznościowe 4 marca 2021
Kontynuacja zręcznościowego symulatora wspinaczki VR od twórców serii Crysis. Tym razem studio Crytek pozwala nam pokonywać ekstremalne trasy nie tylko w górach i jaskiniach, ale też po ścianach wieżowców.

The Climb
Zręcznościowe 28 kwietnia 2016
Poświęcona sportom ekstremalnym gra zręcznościowa, opracowana z myślą o zestawach rzeczywistości rozszerzonej przez niemieckie studio Crytek, znane przede wszystkim za sprawą bestsellerowej serii Crysis. W grze The Climb wcielamy się w postać miłośnika wspinaczki wysokogórskiej, który przemierza świat w poszukiwaniu najbardziej stromych i niebezpiecznych klifów, po których można wspiąć się bez żadnego zabezpieczenia.

Moss: Book II
Zręcznościowe 31 marca 2022
Druga część serii platformowo-przygodowych gier akcji na VR. W Moss: Book 2 ponownie opiekujemy się myszą imieniem Quill, która eksploruje niebezpieczne lokacje, rozwiązuje zagadki i walczy z przeciwnikami.

The Collider 2
Zręcznościowe 19 kwietnia 2016
Dynamiczna kosmiczna strzelanina, będąca kontynuacją prostej zręcznościówki The Collider, opracowanej przez rodzime studio Shortbreak. Osadzona w realiach science fiction akcja gry obsadza nas w roli pilota gwiezdnego myśliwca, który w obliczu inwazji potężnego wroga z Kosmosu zmuszony jest do podjęcia walki o przetrwanie ludzkości. Kiedy jednak broń konwencjonalna zawodzi, jedyną szansę na pokonanie przeciwnika stanowi przeniknięcie do wnętrza statku-matki i zniszczenie go od środka.

Rez Infinite
Zręcznościowe 13 października 2016
Odświeżona wersja kultowej gry muzycznej z 2001 roku. Rez Infinite dostosowano do obsługi gogli VR, choć możliwa jest również zabawa bez nich. Do znanej z oryginału zawartości dołączył zupełnie nowy obszar, zwany Area X. Zadaniem, jakie czeka na gracza w Rez Infinite, jest usunięcie skutków awarii, której uległa zaawansowana sztuczna inteligencja Eden. Rozgrywka łączy elementy znane z tak zwanych strzelanek na szynach z aspektami gier muzycznych.

Angry Birds VR: Isle of Pigs
Zręcznościowe 7 lutego 2019
Pierwsza gra, która przenosi fundamentalne założenia marki Angry Birds na pole wirtualnej rzeczywistości. Naszym zadaniem jest wystrzeliwanie tytułowych ptaków z procy w taki sposób, by eliminować złowrogie zielone świnie i burzyć konstrukcje dające im schronienie.

Space Channel 5 VR: Kinda Funky News Flash!
Zręcznościowe 25 lutego 2020
Nietypowa gra taneczna, wykorzystująca technologię rzeczywistości wirtualnej (współpracuje z goglami HTC Vive oraz PlayStation VR). Gra jest osadzona w uniwersum znanym z gry Space Channel 5 na konsolę Dreamcast.

Eagle Flight
Zręcznościowe 18 października 2016
Opracowana przez wewnętrzne studio firmy Ubisoft pierwszoosobowa gra zręcznościowa, zaprojektowana do współpracy z zestawami rzeczywistości wirtualnej. Zgodnie z tytułem gry, pozwala ona wcielić się w rolę orła i zakosztować swobody latania. Akcja Eagle Flight toczy się w bliżej nieokreślonej przyszłości na terenie Paryża, który z jakiegoś powodu został całkowicie porzucony przez ludzi.

Sprint Vector
Zręcznościowe 8 lutego 2018
Stworzona z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej i dedykowanych kontrolerach ruchowych pierwszoosobowa gra zręcznościowa studia Survios, będąca swoistą hybrydą platformówki i wyścigów. W grze Sprint Vector wcielamy się w role sportowców biorących udział w tytułowych zawodach, a nad przebiegiem zmagań czuwa tajemniczy Mr. Entertainment, którego dynamiczny komentarz urozmaica kolejne wyścigi.

Surgeon Simulator 2013
Zręcznościowe 20 kwietnia 2013
Surgeon Simulator 2013 to opracowana przez Bossa Studios zwariowana gra medyczna, w której wcielamy się w nieudolnego pseudo chirurga usiłującego (z marnym skutkiem) przeprowadzić serię transplantacji różnych organów.

Moss
Zręcznościowe 27 lutego 2018
Przygotowana przez firmę Sony trójwymiarowa gra platformowa, zaprojektowana pod kątem zestawów rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. Moss zaprasza graczy do bajkowego świata fantasy, w którym tajemniczy kamień powoduje przebudzenie starożytnej istoty. Stawić czoła zagrożeniu próbuje zaś mysia bohaterka imieniem Quill, która wyrusza w niebezpieczną podróż po pełnej zagadek, leśnej krainie oraz rozległych lochach i jaskiniach.

Trover Saves the Universe
Zręcznościowe 31 maja 2019
Pełna abstrakcyjnego czarnego humoru trójwymiarowa gra zręcznościowa od ojców serialu Rick i Morty, przygotowana z myślą o urządzeniach VR (ale niewymagająca ich do działania). Za Trover Saves the Universe odpowiada studio Squanch Games.

Thumper
Zręcznościowe 11 października 2016
Rytmiczna gra akcji stworzona przez niezależne studio Drool. W psychodelicznej oprawie graficznej Thumper dominują chromowane płaszczyzny, a stanowiąca ważny element gry muzyka elektroniczna jest szybka i dynamiczna. Efekty naszych poczynań odzwierciedla towarzyszący zabawie licznik punktów, a następujące po sobie etapy charakteryzują się rosnącym poziomem trudności. Produkcja wykorzystuje gogle wirtualnej rzeczywistości, jednak nie są one niezbędne do zabawy.

Hatsune Miku VR
Zręcznościowe 8 marca 2018
Spin-off słynnego cyklu gier muzyczno-rytmicznych, stworzony przez studio Crypton Future Media. Hatsune Miku VR powstało z myślą o goglach rzeczywistości wirtualnej i dedykowanych kontrolerach ruchowych, co wymusiło na twórcach wprowadzenie zmian w mechanice rozgrywki.

Humanity
Zręcznościowe 16 maja 2023
Gra zręcznościowo-logiczna, w której kontrolujemy tłumy ludzi na różnorodnych mapach. Humanity zostało opracowane przez firmę Tha i studio Enhance, w którego portfolio można znaleźć między innymi gry Tetris Effect oraz Rez Infinite.

Carnival Games VR
Zręcznościowe 28 października 2016
Kolejna odsłona rozwijanej przez studio Cat Daddy Games zręcznościowej serii Carnival Games, stworzona tym razem z myślą o zestawach rzeczywistości wirtualnej.

PixelJunk VR Dead Hungry
Zręcznościowe 6 grudnia 2016
Dynamiczna gra zręcznościowa opracowana przez studio Q-Games. Gracz wciela się w pracownika food trucka – jego zadaniem jest przygotowywanie posiłków dla atakujących go hord zombie, gdyż po nakarmieniu na powrót stają się oni ludźmi. W trakcie zabawy akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby (FPP) – kiedy stworzone przez nas danie jest już gotowe, rzucamy nim w kierunku jednego z żywych trupów, a on po przemianie w człowieka ucieka nam sprzed oczu.

Strike Suit Zero
Zręcznościowe 23 stycznia 2013
Strike Suit Zero to dynamiczna, zręcznościowa strzelanina, przygotowana przez studio Born Ready Games. Akcja gry osadzona została w przyszłości, a gracz wciela się w rolę pilota tytułowego Strike Suit – superzaawansowanego myśliwca zdolnego do transformacji w mecha bojowego – który bierze udział w kosmicznej wojnie, odpierając atak na Ziemię. W pracach nad grą uczestniczyli m.in. rysownik Junji Okubo oraz kompozytor Paul Ruskay.

AaaaaA!!! for the Awesome
Zręcznościowe 23 listopada 2011
Kontynuacja produkcji studia Dejobaan Games, w której skaczemy z drapaczy chmur starając się wykonać jak najbardziej niebezpieczne ewolucje i wylądować w wyznaczonym miejscu. Oprócz nowej zawartości gra zawiera także wszystkie elementy dostępne w pierwowzorze.

Windlands
Zręcznościowe 5 kwietnia 2016
Trójwymiarowa gra platformowa, stworzona przez niezależne studio Psytec Games z myślą o goglach wirtualnej rzeczywistości. Rozgrywka, prezentowana z perspektywy pierwszej osoby, koncentruje się na eksploracji starożytnych ruin i miast – zadaniem gracza jest dotarcie do wyjścia lub portalu, jaki zabiera go do kolejnych lokacji.

Giant Cop
Zręcznościowe 30 maja 2017
Niecodzienna gra zręcznościowa autorstwa studia Other Ocean Interactive, stworzona z myślą o wykorzystaniu gogli rzeczywistości wirtualnej. W grze Giant Cop trafiamy do mikroskopijnego miasteczka Micro City, gdzie przychodzi nam objąć posadę stróża prawa. Jesteśmy jednak policjantem o tyle specyficznym, że swoimi rozmiarami przypominamy raczej słynnego Godzillę, zaś swe nietypowe gabaryty musimy odpowiednio wykorzystać do utrzymywania porządku na terenie metropolii.

Headmaster
Zręcznościowe 13 października 2016
Przygotowana przez ekipę Frame Interactive gra zręcznościowa na konsolę PlayStation 4 i gogle rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR. W grze Headmaster wcielamy się w rolę piłkarza, który ze względu na słabe wyniki został usunięty z drużyny i oddelegowany do tzw. Football Improvement Center, by poprawił umiejętności i odzyskał zaufanie klubu. Zasady rozgrywki są niezwykle proste, a zabawa polega na główkowaniu piłką do celów.