Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Andro iOS

TPP - Gry Xbox 360

Wielka Encyklopedia Gier GRYOnline.pl

Gry o tematyce TPP na platformę Microsoft Xbox 360 ułożone według popularności.

X360
TPP
Czas
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - Edycja Rozszerzona
Wiedźmin 2: Zabójcy Królów - Edycja Rozszerzona

RPG 17 kwietnia 2012

Gra z gatunku RPG akcji, stanowiąca drugą część przygód Geralta z Rivii. Podobnie jak pierwowzór z 2007 roku, Wiedźmin 2: Zabójcy Królów jest dziełem studia CD Projekt RED. Fabuła gry kontynuuje wątek udaremnionego zamachu na króla Foltesta. Wraz z pojawieniem się tajemniczego mężczyzny zwanego Królobójcą tytułowy wiedźmin uwikłany zostaje w skomplikowaną intrygę polityczną, w której ważą się losy kilku królestw. Deweloperzy starali się wiernie odtworzyć świat znany z literackiej twórczości Andrzeja Sapkowskiego, wzbogacając go o nowe elementy. W rozgrywce duży nacisk położono na wybory moralne prowadzące do jednego z 16 możliwych zakończeń, a także gruntownie przebudowany, dynamiczny system walki. Wiedźmin 2: Zabójcy Królów wyróżnia się znakomitej jakości oprawą wizualną, generowaną przez autorski silnik RED Engine.

Grand Theft Auto V
Grand Theft Auto V

Akcji 17 września 2013

Piąta, pełnoprawna odsłona niezwykle popularnej serii gier akcji, nad której rozwojem pieczę sprawuje studio Rockstar North we współpracy z koncernem Take Two Interactive. Miejscem akcji Grand Theft Auto V jest fikcyjne miasto Los Santos (wzorowane na Los Angeles), a fabuła koncentruje się na perypetiach trójki bohaterów: Michaela De Santy, Trevora Philipsa i Franklina Clintona, którym nieobce są zatargi z prawem. Twórcy gry pozostali wierni sandboksowemu modelowi rozgrywki, pozwalając graczom na dużą swobodę w wykonywaniu zadań i poruszaniu się po wirtualnym mieście. Koszty produkcji i promocji tytułu oszacowane zostały na ponad 360 milionów dolarów, co pobiło wszystkie wcześniejsze rekordy w branży gier wideo.

Resident Evil 2 Remake
Resident Evil 2 Remake

Przygodowe prace wstrzymane

Pełnoprawny remake gry Resident Evil 2, która pojawiła się w 1998 roku na PlayStation. Resident Evil 2 Remake opracowany został przez Capcom z myślą o nowoczesnych platformach sprzętowych, bazując na oryginalnej fabule oraz nieco zmodyfikowanej mechanice pierwowzoru. Akcja gry toczy się kilka miesięcy po wydarzeniach znanych z pierwszej części cyklu, kiedy po okresie uspokojenia, śmiertelna epidemia zombie ponownie atakuje miasto Raccoon City. Podczas zabawy śledzimy losy początkującego policjanta Leona S. Kennedy’ego oraz młodej kobiety imieniem Claire Redfield, która trafia do miasta w poszukiwaniu swojego brata. Już na początku rozgrywki bohaterowie zostają jednak rozdzieleni, a dalsze wydarzenia obserwujemy z perspektywy dwóch niezależnych postaci, dla których fabuła rozwija się także w nieco inny sposób.

Red Dead Redemption
Red Dead Redemption

Akcji 18 maja 2010

Kontynuacja osadzonej w realiach Dzikiego Zachodu przebojowej gry akcji studia Rockstar Games, która ukazała się w 2004 roku na konsolach szóstej generacji. Druga część serii opowiada zupełnie nową historię, której akcja rozgrywa się u progu XX wieku. W grze wcielamy się w postać drobnego rzezimieszka Johna Marstona, który próbując odnaleźć swoje miejsce na prerii, wplątuje się w skomplikowaną intrygę z udziałem kowbojów, Indian oraz poważnych przemysłowców. Podczas gry eksplorujemy skonstruowany na podstawie rozwiązań zastosowanych w serii Grand Theft Auto ogromny, otwarty świat i realizujemy kolejne zadania fabularne związane z wątkiem głównym, a także szereg dodatkowych misji pobocznych. Całość zrealizowano z iście westernowym rozmachem, wypełniając rozgrywkę konnymi gonitwami i widowiskowymi pojedynkami. Dzięki znanemu z GTA IV silnikowi RAGE, możliwe stało się odtworzenie całego bogactwa Dzikiego Zachodu z różnorodnością lokacji i postaci, dzikiej przyrody oraz z dynamicznie zmieniającymi się porami dnia i efektami pogodowymi.

Dragon Age: Inkwizycja
Dragon Age: Inkwizycja

RPG 18 listopada 2014

Dragon Age: Inquisition jest trzecią częścią cyklu cRPG, zapoczątkowanego w 2009 roku grą Dragon Age: Origins. Dewelopingu tytułu kolejny raz podjęło się studio BioWare we współpracy z koncernem Electronic Arts. Akcja gry osadzona została w fantastycznym świecie Thedas, a głównym motywem fabuły jest inwazja demonów. Gracz staje na czele Inkwizycji z zadaniem powstrzymania bestii z Pustki oraz odkrycia, kto stoi za ich sprowadzeniem do świata śmiertelników. Rozgrywka opiera się na klasycznych rozwiązaniach cRPG z naciskiem na eksplorowanie lokacji, taktyczną walkę, tworzenie i rozwój drużyny, a także podejmowanie wyborów moralnych wpływających na dalszy bieg fabuły. Od strony technicznej Dragon Age: Inquisition bazuje na możliwościach silnika Frostbite 3 (znanego chociażby z Battlefield 4), zapewniającego wysokiej jakości oprawę audiowizualną.

The Elder Scrolls V: Skyrim
The Elder Scrolls V: Skyrim

RPG 11 listopada 2011

Zrealizowana z dużym rozmachem gra action-RPG, będąca piątą częścią popularnego cyklu The Elder Scrolls. Produkcja studia Bethesda Softworks pozwala graczom ponownie przenieść się do fantastycznego świata Nirn. Akcja The Elder Scrolls V: Skyrim osadzona została 200 lat po wydarzeniach przedstawionych w The Elder Scrolls IV: Oblivion. Główny bohater jest jednym z ostatnich łowców smoków (dovahkiin). Tymczasem wypełnia się proroctwo, zwiastujące przybycie boga zniszczenia - Alduina, który przyjmie postać jednego z tych mitycznych stworzeń. Rozgrywka stanowi połączenie elementów dynamicznej gry akcji oraz klasycznego cRPG z rozbudowanym systemem rozwoju postaci oraz rozległym światem o otwartej strukturze. Wysokiej jakości oprawa wizualna w grze generowana jest przez zmodyfikowany silnik Creation Engine.

Dragon's Dogma
Dragon's Dogma

RPG 22 maja 2012

Wyprodukowana przez firmę Capcom sandboksowa gra z gatunku RPG akcji. Gracz wciela się w rolę wybrańca, któremu smok wyrwał serce. Bohater oparł się śmierci i wyrusza w pełną wyzwań podróż, by odkryć prawdę o sobie i wypełnić swoje przeznaczenie. Jak przystało na rasową produkcję action-RPG, rozgrywka w Dragon's Dogma opiera się na eksplorowaniu lokacji, wykonywaniu zlecanych zadań i walce z przeciwnikami. Wśród tych ostatnich pojawia się wiele legendarnych bestii jak hydra, gryf czy harpia. Wraz z postępami w grze bohater zyskuje doświadczenie, co pozwala rozwinąć posiadane umiejętności oraz opanować nowe. Efektowna oprawa wizualna Dragon's Dogma generowana jest przez silnik graficzny MT Framework wykorzystany wcześniej m.in. w Marvel vs. Capcom 3: Fate of Two Worlds oraz Lost Planet 2.

Fable II
Fable II

RPG 21 października 2008

Pełnoprawna kontynuacja trzecioosobowego RPG akcji Petera Molyneux, które zadebiutowało w 2004 roku na konsolach firmy Microsoft. Fabuła Fable II osadzona została ponownie w fantastycznej krainie Albion, jednak akcja gry toczy się mniej więcej 500 lat po wydarzeniach ukazanych w pierwowzorze. W czasie zabawy wcielamy się w zwyczajnego mieszkańca krainy, który w towarzystwie swego nieodłącznego psa zajmuje się realizacją kolejnych zadań fabularnych, stopniowo pnąc się w społecznej hierarchii i wyrastając na jednego z największych bohaterów Albionu. Pod względem mechaniki, tytuł nie odbiega znacząco od rozwiązań znanych z pierwszej części serii. Gra zachowała także wszystkie charakterystyczne cechy pierwowzoru, takie jak system rozwoju postaci z możliwością kształtowania jej wyglądu i charakteru w zależności od podejmowanych decyzji, zdolność wykonywania gestów zmieniających nastawienie postaci niezależnych czy opcja zawarcia małżeństwa i posiadania potomstwa.

Tomb Raider
Tomb Raider

Akcji 5 marca 2013

Dziesiąta odsłona przygód Lary Croft, stanowiąca zarazem reboot serii przygodowych gier akcji Tomb Raider. Dewelopingiem tytułu zajęło się studio Crystal Dynamics przy wsparciu firmy Eidos Montreal. Ambicją twórców było przedstawienie głównej bohaterki w zupełnie nowym, bardziej mrocznym wydaniu. Akcja gry toczy się na jednej z wysp u wybrzeży Japonii, dokąd młoda Lara Croft zmierza w poszukiwaniu reliktów starożytnych cywilizacji. W trakcie burzy jej statek rozbija się jednak o skały. Protagonistce udaje się przeżyć katastrofę, ale musi walczyć o przetrwanie w pełnym niebezpieczeństw i tajemnic miejscu. W porównaniu z wcześniejszymi częściami serii, Tomb Raider oferuje graczom znacznie większą swobodę w eksplorowaniu świata, a także szereg nowości w mechanice rozgrywki, takich jak możliwość tworzenia przedmiotów oraz system rozwoju postaci. Od strony technicznej gra bazuje na wydajnym silniku Crystal Engine, zapewniającym znakomitej jakości oprawę wizualną.

Assassin's Creed III
Assassin's Creed III

Akcji 30 października 2012

Trzecia pełnoprawna odsłona cyklu przygodowych gier akcji Assassin's Creed. Produkcją Assassin's Creed III zajęło się studio Ubisoft Montreal przy wsparciu innych zespołów deweloperskich koncernu Ubisoft. Fabuła gry przedstawia dalsze losy konfliktu pomiędzy bractwem asasynów a Zakonem Templariuszy. Akcja w większości toczy się w okresie amerykańskiej wojny o niepodległość (1753-1783). Główny bohater - Connor Kenway jest kolejnym z przodków Desmonda Milesa. Półkrwi Indianin poprzysięga poświęcić życie zwalczaniu tyranii i poszukiwaniu sprawiedliwości. Twórcy umiejętnie wpletli w scenariusz wiele historycznych postaci i wydarzeń. Zgodnie z kanonem serii Assassin's Creed, rozgrywka toczy się w otwartym świecie, a gracze mają dużą swobodę w wykonywaniu zadań i eksplorowaniu otoczenia.

Grand Theft Auto IV
Grand Theft Auto IV

Akcji 29 kwietnia 2008

Czwarta część bijącego rekordy popularności cyklu gier akcji. Tytuł wyprodukowany został przez ekipę deweloperską studia Rockstar North pod kierownictwem Chrisa Sawyera. Głównym bohaterem Grand Theft Auto IV jest Niko Bellica, imigrant z Europy Wschodniej, który za oceanem rozpoczyna karierę w przestępczym półświatku. Sandboksowy model rozgrywki pozwala graczowi na dużą swobodę w eksplorowaniu metropolii Liberty City, po której poruszać się można z wykorzystaniem różnych środków komunikacji (m.in. samochodów, motocykli oraz helikopterów). O biegu wydarzeń decyduje natomiast kolejność wykonywania poszczególnych misji. Poza trybem rozgrywki jednoosobowej Grand Theft Auto IV oferuje również możliwość zabawy multiplayer dla maksymalnie 32 graczy za pośrednictwem sieci LAN lub Internet.

Grand Theft Auto: San Andreas
Grand Theft Auto: San Andreas

Akcji 26 października 2014

Kontynuacja kontrowersyjnego cyklu Grand Theft Auto – jednej z najpopularniejszych serii wszechczasów, która pozwoliła graczom wcielić się w rolę drobnego rzezimieszka i rozsławiła w świecie gier firmę Rockstar Games. Kolejna odsłona gry to największa z dotychczas wydanych części, w której obszar działania gracza – stan San Andreas - jest niemal trzykrotnie większy od tego ukazanego w Vice City. Wśród wielu wprowadzonych przez twórców nowości warto wymienić przede wszystkim ulepszone AI mieszkańców, możliwość rekrutowania do współpracy innych członków gangu, większą interakcję z rozmaitymi budynkami, wprowadzenie współczynnika głodu, możliwości pływania czy wykorzystania nowych środków lokomocji (np. rower). Wszystko to uzupełniono masą różnorodnych aktywności dodatkowych, podkreślających sandboksowy charakter rozgrywki. Całości dopełnia spektakularna oprawa graficzna, utrzymana w klimacie lat 90-tych oraz masa przebojowej muzyki, dostępnej dzięki wielu tematycznym stacjom radiowym.

Assassin's Creed II
Assassin's Creed II

Akcji 17 listopada 2009

Kontynuacja wydanej w 2007 roku gry akcji Assassin's Creed. Opracowaniem sequela ponownie zajęło się należące do koncernu Ubisoft studio deweloperskie w Montrealu. Fabuła Assassin's Creed II przedstawia dalsze perypetie Desmonda Milesa. Tym razem dzięki Animusowi bohater przeżywa wspomnienia Ezio Auditore da Firenze, florenckiego szlachcica z epoki renesansu, który przyłącza się do Bractwa Asasynów, by zemścić się na Zakonie Templariuszy. Podobnie jak w poprzedniczce, rozgrywka stanowi połączenie elementów trzecioosobowej gry akcji, przygodówki oraz skradanki. Otwarta struktura świata gry pozwala na dużą swobodę przemieszczania się i wykonywania misji. Deweloperzy zdołali umiejętnie wpleść w fabułę fakty i postaci historyczne (np. Leonardo da Vinci i Niccolo Machiavelli).

Rise of the Tomb Raider
Rise of the Tomb Raider

Akcji 10 listopada 2015

Kolejna odsłona popularnego cyklu przygodowych gier akcji, przygotowana ponownie przez odpowiedzialne za udany restart serii studio Crystal Dynamics. Pod względem fabularnym Rise of the Tomb Raider kontynuuje wątki zapoczątkowane w swej poprzedniczce, a my towarzyszymy ponownie młodej, choć twardszej i bardziej bezwzględnej Larze Croft. W odróżnieniu od poprzedniej części gry, tym razem zwiedzamy różne zakątki świata, eksplorując większe i bardziej otwarte przestrzenie. Pod względem mechaniki Rise of the Tomb Raider łączy survivalowe aspekty poprzedniczki, ze stanowiącą znak rozpoznawczy cyklu eksploracją licznych grobowców i katakumb. Podczas rozgrywki nie zabraknie więc zarówno licznych elementów skradankowych, jak i sekwencji czysto zręcznościowych oraz otwartej wymiany ognia. Lara skorzysta także z szeregu zupełnie nowych broni i gadżetów. Tworzona z myślą o konsolach ósmej generacji produkcja, cechuje się także wysokiej jakości oprawą, stanowiącą istotny skok jakościowy, w porównaniu do poprzednich odsłon serii.

Assassin's Creed IV: Black Flag
Assassin's Creed IV: Black Flag

Akcji 29 października 2013

Czwarta, pełnoprawna odsłona bestsellerowej serii przygodowych gier akcji z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Produkcja powstała w studiu Ubisoft Montreal przy wsparciu pozostałych zespołów deweloperskich koncernu Ubisoft. Akcja kampanii głównej w Assassin's Creed IV: Black Flag toczy się przede wszystkim w XVIII wieku. Gracze poznają losy pirata Edwarda Kenwaya (dziadka Connora Kenwaya z Assassin's Creed III), który wikła się w trwający od wieków konflikt pomiędzy zakonami asasynów i templariuszy. W fabułę umiejętnie wplecione zostały autentyczne miejsca i wydarzenia historyczne, a także słynne postaci (m.in. Edward Teach, Benjamin Hornigold i Anna Bonny) związane z tzw. złotym wiekiem piractwa. Sandboksowy model rozgrywki pozwala graczom na dużą swobodę w eksplorowaniu rozległych lokacji i wykonywaniu zlecanych zadań. Uzupełnieniem trybu jednoosobowego w grze jest rozbudowany multiplayer ze sporą liczbą zróżnicowanych map i postaci, w które można się wcielić.

Fallout: New Vegas
Fallout: New Vegas

RPG 19 października 2010

Fallout: New Vegas jest poboczną odsłoną cyklu gier cRPG w postapokaliptycznym klimacie. Tytuł wyprodukowany został przez studio Obsidian Entertainment, założone przez byłych członków Black Isle Studios (producent Fallout i Fallout 2). Fabuła Fallout: New Vegas koncentruje się na konflikcie pomiędzy frakcjami New California Republic i Caesar’s Legion oraz mieszkańcami miasta New Vegas. Gracz wciela się w rolę kuriera, którego przed śmiercią ratuje zaprzyjaźniony robot – Victor. Rozgrywka opiera się na rozwiązaniach znanych z Fallout 3. Zależnie od decyzji gracza akcja może być prezentowana z perspektywy pierwszej (FPP) lub trzeciej osoby (TPP). Wykorzystano również sprawdzony system walki V.A.T.S. umożliwiający m.in. zatrzymanie upływu czasu i namierzanie konkretnych części ciała przeciwnika. Atrakcyjna oprawa wizualna gry generowana jest przez zmodyfikowany silnik Gamebryo, zastosowany np. w The Elder Scrolls IV: Oblivion.

The Evil Within
The Evil Within

Akcji 14 października 2014

Trzecioosobowa gra akcji w konwencji survival horroru. Tytuł wyprodukowany został przez japońskie studio Tango Gameworks pod kierunkiem Shinjiego Mikamiego (Dino Crisis, Devil May Cry, Onimusha i inne). Akcja The Evil Within umiejscowiona została na terenie zakładu psychiatrycznego położonego w niewielkim, amerykańskim miasteczku. Gracz wciela się w rolę detektywa, próbującego rozwikłać zagadkę makabrycznego mordu. Wkrótce śledztwo zmienia się jednak w walkę o przetrwanie i zachowanie resztek zdrowych zmysłów. Ambicją deweloperów z Tange Works było wykreowanie ciągłej atmosfery lęku i zagrożenia, czemu sprzyja mroczna oprawa audiowizualna oraz ograniczony do minimum interfejs użytkownika. Grę napędza zmodyfikowany silnik id Tech 5, znany chociażby z Rage.

Batman: Arkham City
Batman: Arkham City

Akcji 18 października 2011

Sequel wydanej w 2009 roku gry akcji Batman: Arkham Asylum. Podobnie jak pierwowzór, kontynuację wyprodukowało brytyjskie studio Rocksteady we współpracy z firmą Warner Bros. Interactive. Fabuła kampanii głównej w Batman: Arkham City osadzona została kilka miesięcy po wydarzeniach przedstawionych w części pierwszej. Dawne slumsy Gotham City otoczone zostały murem, za którym umieszczono najgroźniejszych zbiorów. Człowiek-Nietoperz obawia się jednak, że lada chwila sytuacja może wymknąć się spod kontroli i stara się powstrzymać złoczyńców zanim będzie za późno. Mechanika rozgrywki łączy elementy gry akcji oraz widowiskowej bijatyki w stylu beat'em up. W porównaniu z pierwszą odsłoną cyklu w Batman: Arkham City gracze zyskali znacznie większą swobodę eksplorowania otwartego świata gry i wykonywania zlecanych zadań.

Gears of War 3
Gears of War 3

Akcji 20 września 2011

Trzecia odsłona serii futurystycznych strzelanin studia Epic Games, stanowiących prawdziwą chlubę konsoli Xbox 360. Po zniszczeniu ostatniego bastionu ludzi – miasta Jacinto, koalicja COG w dalszym ciągu prowadzi nierówną walkę z przeważającymi siłami Szarańczy. Marcus Fenix wraz z towarzyszami broni wyrusza zaś na poszukiwanie ojca bohatera. Posiadana przez niego wiedza jest najprawdopodobniej ostatnią szansą ludzkości, aby znaleźć sposób na ostateczne pozbycie się wroga. Rozgrywka w trzeciej części gry korzysta ze sprawdzonych rozwiązań swoich poprzedniczek, oferując graczom oczywiście całkiem nową zawartość w postaci niedostępnych wcześniej narzędzi zagłady, ale także i wrogów. W trakcie kampanii jednoosobowej na graczy czeka również blisko 60 różnego rodzaju „znajdziek”. W grze pojawił się nowy wariant rozgrywki wieloosobowej o nazwie Beast Mode, a istotnej modyfikacji uległ także tryb kooperacyjny, pozwalający obecnie na zabawę nawet 4 osób przy jednej konsoli.

Fable III
Fable III

RPG 26 października 2010

Trzecia odsłona przebojowej serii gier RPG, rozwijanej od 2004 roku przez Petera Molyneux i jego studio Lionhead. W grze wcielamy się w postać młodszego potomka zmarłego króla Albionu (bohatera Fable II), który sprzeciwia się autorytarnym rządom swojego brata i sprzymierza się z lokalną społecznością celem obalenia tyrana i objęcia korony. Tylko w ten sposób może uratować krainę przed całkowitym upadkiem i ochronić ją przed atakiem tajemniczego zła. Mechanika rozgrywki w Fable III czerpie z rozwiązań poprzednich części cyklu, takich jak system rozwoju postaci, gesty czy konieczność dokonywania ciągłych wyborów moralnych, jednocześnie wzbogacając ją o całkiem nowe elementy. Po dojściu do władzy, na naszych barkach spoczywa cały szereg trudnych decyzji dotyczących gospodarki i spraw wewnętrznych królestwa, a podjęte przez nas w tej części gry działania w istotny sposób wpłyną na ostateczny wynik konfrontacji ze zbliżającym się niebezpieczeństwem.

Dark Souls
Dark Souls

RPG 4 października 2011

Utrzymana w konwencji dark fantasy gra z gatunku RPG akcji. Tytuł wyprodukowany został przez japońskie studio From Software znane m.in. z Ninja Blade, Demon's Souls oraz serii Armored Core. Akcja Dark Souls toczy się w mrocznym uniwersum, które w dużym stopniu przypomina epokę Średniowiecza. Fabuła gry została jedynie luźno zarysowana, a gracz wciela się w postać nieumarłego, od którego poczynań zależy los świata. Rozgrywka utrzymana jest w stylu hack'n'slasha z widokiem z perspektywy trzeciej osoby (TPP). Jak na sandbox przystało, gracze mają dużą swobodę w eksplorowaniu lokacji i wykonywaniu zadań. Gra wyróżnia się wysokim poziomem trudności oraz rozbudowanym trybem zabawy w kooperacji.

L.A. Noire
L.A. Noire

Przygodowe 17 maja 2011

Utrzymana w stylistyce noir detektywistyczna przygodówka akcji, będąca efektem współpracy debiutującego australijskiego studia Team Bondi z doświadczoną ekipą Rockstar Games. Akcja gry przenosi nas do opanowanego przez korupcję i handel narkotykami Los Angeles lat 40-tych. Wcielamy się w postać Cole’a Phelpsa, który po powrocie z wojny wstępuje w szeregi policji. Podczas zabawy śledzimy poszczególne etapy kariery bohatera, począwszy od pracy w drogówce, aż do wydziału zabójstw czy narkotyków. Rozgrywka sprowadza się do przeczesywania miejsc zbrodni w poszukiwaniu istotnych dla sprawy tropów oraz przepytywania świadków i podejrzanych. W grze nie zabrakło jednak również typowych sekwencji akcji, takich jak pościgi (piesze i samochodowe), bójki na pięści czy efektowne strzelaniny. W oprawie graficznej zwraca uwagę realistyczna mimika twarzy, dzięki której możemy oceniać reakcje przesłuchiwanych osób. Całość nawiązuje zaś klimatem do czarnych kryminałów z lat 40-tych i 50-tych XX wieku.

Batman: Arkham Origins
Batman: Arkham Origins

Akcji 25 października 2013

Trzecia z cyklu widowiskowych gier akcji, których bohaterem jest Człowiek-Nietoperz. Produkcji tytułu podjęło się studio WB Games Montreal (wcześniej przygotowało ono konwersję gry Batman: Arkham City na konsolę Wii U) przy wydawniczym wsparciu ze strony firmy Warner Bros. Interactive Entertainment. Fabuła Batman: Arkham Origins ukazuje początki kariery Batmana, a źródłem inspiracji dla scenarzystów stały się komiksy Batman: Year One oraz Legends of the Dark Knight. Kierując poczynaniami protagonisty, gracze muszą stawić czoła Czarnej Masce i wynajętym przez niego złoczyńcom. Podobnie jak we wcześniejszych grach z serii Batman: Arkham, rozgrywka łączy elementy bijatyki, strzelaniny i skradanki. Twórcy pokusili się również o kilka nowości, takich jak wbudowany system wyzwań The Dark Knight.

Gears of War 2
Gears of War 2

Akcji 7 listopada 2008

Kontynuacja trzecioosobowej strzelaniny studia Epic Games z 2006 roku, w której jako skazany za dezercję Marcus Fenix stawialiśmy czoła wrogiej rasie Szarańczy. Akcja gry rozpoczyna się 6 miesięcy po wydarzeniach znanych z pierwowzoru. Mimo że większość obcych została unicestwiona, niedobitki kosmitów ukrywają się w podziemnych tunelach, a ludzkość zapada na tajemniczą zarazę, zwaną „rdzewieniem płuc”. Wkrótce Szarańcza wprowadza w życie całkiem nową technologię, dzięki której jest w stanie doprowadzać do zapadania się całych miast. Do akcji wkracza ponownie ekipa Fenixa z zamiarem ostatecznego rozprawienia się z wrogiem. Pod względem mechaniki druga odsłona Gears of War nie odbiega znacząco od swojego pierwowzoru, kładąc nacisk na dynamiczną rozgrywkę z wykorzystaniem systemu osłon. W grze pojawił się jednak nowy (najłatwiejszy) poziom trudności, niedostępna wcześniej broń, znacznie więcej rodzajów przeciwników oraz postaci niezależne, wokół których osnuta jest fabuła.