Wyszukiwarka gier
X4: Split Vendetta

X4: Split Vendetta

PC

Dodatek do gry X4: Foundations

po premierze

Data wydania: 31 marca 2020

Symulacje, Science fiction, Symulator kosmiczny, Sandbox, Kosmiczne, Elementy strategiczne, Singleplayer

Pierwszy duży dodatek do kosmicznego symulatora X4: Foundations. X4: Split Vendetta wprowadza do gry okrutną rasę Split, powiększa dostępny obszar, a także przynosi nowe statki, broń, moduły stacji kosmicznych czy nieobecne wcześniej zadania.

8.5

Gracze

OCEŃ
Oceny

Split Vendetta to pierwsze duże rozszerzenie do wydanego w 2018 roku symulatora kosmicznego z elementami strategii ekonomicznej, zatytułowanego X4: Foundations. Za opracowaniem i wydaniem tego dodatku stoją autorzy pierwowzoru, czyli studio Egosoft.

Mechanika

X4: Split Vendetta wprowadza do świata gry dwa klany reprezentujące okrutną rasę Split, której przedstawiciele specjalizują się w zabijaniu innych istot. Choć próżno było jej szukać w podstawowej wersji gry, zaznaczyła swoją obecność w poprzednich odsłonach cyklu. W trakcie zabawy gracze mogą zarówno się z nią sprzymierzyć dla własnych korzyści (głównie poprzez handel), jak i wdać się z nią w otwarty konflikt.

Czytaj więcej

Platformy:

PC Windows

PC Windows

Producent: Egosoft

Wydawca: Egosoft

Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń

Gry z serii

X4: Split Vendetta
X4: Split Vendetta
X4: Split Vendetta

8GIER

Gry z serii X Rebirth

Seria kosmicznych symulatorów z elementami strategii ekonomicznej. Cykl wykreowany został przez niemieckie studio deweloperskie Egosoft, które sprawuje pieczę nad rozwojem marki.

Gry z serii X Rebirth
X4: Foundations

Podstawka dla X4: Split Vendetta

X4: Foundations

X4: Foundations

Publicystyka

Wiadomości

Data premiery Darksiders Genesis, Blizzard honoruje zmarłego gracza w StarCrafcie 2 i inne wieści

Dziś piszemy o rozdawanych za darmo w StarCrafcie II elementach kosmetycznych mających uhonorować zmarłego Geoffa „INcontroL” Robinsona, filmiku z rozgrywki oraz terminie premiery American Truck Simulator: Utah, aktualizacji X4: Foundations i dacie debiutu Darksiders Genesis. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

gry

Miłosz Szubert

22 października 2019 15:10

Data premiery Darksiders Genesis, Blizzard honoruje zmarłego gracza w StarCrafcie 2 i inne wieści

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry X4: Split Vendetta:

PC Windows

PC / Windows

Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Core i5-4590 2.7 GHz, 8 GB RAM, karta grafiki 3 GB GeForce GTX 780 lub lepsza, 12 GB HDD, Windows 7(SP1)/8/10 64-bit.

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Intel Core i7-6700K 4.0 GHz, 16 GB RAM, karta grafiki 8 GB GeForce GTX 1070 lub lepsza, 12 GB HDD, Windows 7(SP1)/8/10 64-bit.

Oceny gry

Średnie Oceny:

8.5

Ocena Graczy

Średnia z 18 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

Oceń Grę

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Symulacyjne
2020-09-22
21:58

SFDrake001 Junior

Po Rebirthie byłem mocno zawiedziony, ale tutaj, a na pewno w obecnej formie X4: Foundations to kandydat do legendy. Ja serio rozumiem, że jest wiele dobrych "symulatorów" (jak ktoś nie rozumie to cudzysłów sugeruje sarkazm, a jak tego też to polecam wikipedię albo sjp... słownik języka polskiego) w których chcąc nie chcąc latamy w kosmosie więc są to symulatory kosmiczne,w których dużo się klika i jeszcze więcej macha myszką i wsad'em. Niestety to nie czyni z nich symulatorów. Tutaj jak zwykle w iXach mamy mnóstwo klawiszologii, menu, do tego od Rebirtha jakieś dialogi nawet, a nie jedynie latanie... choć i "jedynie" latanie było na tyle dobre w Terran Conflict, żeby zając mnie na kilka tygodni. Foundations zwłaszcza z Vendettą jest naprawdę rozbudowane. Używamy mniej więcej połowy klawiszy, a przynajmniej do tylu doszedłem po kilkudziesięciu minutach gry. Porównanie tego do innych symulatorów kosmicznych to tak, jak porównywać serię Total War do Age of Empires- jasne, grałem w obie serie, ale Age of Empires jest dla gości, którzy chcą sobie poklikać, a Total War dla tych, którzy chcą stoczyć realistyczne bitwy i wojny na przestrzeni wieków. Tak i porównywanie iXów do innych symulatorów jakie obecnie są wydawane to głupota bo żaden nie jest tak zbliżony do perfekcji przez wierne oddawanie szczegółów uniwersum i mechaniki sterowania. W kosmosie nie ma powietrza więc tutaj nie uświadczymy idiotycznych i znanych z innych gier miernie naśladujących symulatory zachowań naszych pojazdów. W dodatku uniwersum jest... no właśnie, jak pogram kilka dni to dopiszę tu co nieco o rozmiarach i reszcie wrażeń. Jak na razie daję niemal środek tarczy.

Komentarz: SFDrake001
2020-09-23
16:18

SFDrake001 Junior

Update po kilku godzinach gry:
Gram na minimalnych ustawieniach graficznych- na maksymalnych gra się tnie, ale wygląda o wiele wiele lepiej. Mi nie zbyt zależy na grafice więc jestem zadowolony z tego aspektu.
Animacje wybuchów są takie mniej więcej 6/10. Powyżej słabizny, ale na pewno nie dobre.
Fizyka świetna. Mnóstwo opcji, jest eksploracja (choć ciężko znaleźć) porzuconych okrętów i tam fizyka obiektów w 0-G jest wspaniała, czyli... cholernie ciężko zapanować nad lataniem w próżni, a więc tak jak być powinno.
Zarobki z misji są naprawdę dobre, może zbyt dobre, ale zdobycie nowego statku albo dobrej załogi to wydatek paru milionów. Z misji początkowych mamy od mniej więcej 60 000 do ponad 200 000 kredytów. Za jedną taką misję możemy ulepszyć statek, ale nadal będzie to ten sam statek więc polatamy trochę sprawniej i szybciej, wytrzymamy kilka strzałów więcej lub łatwiej zadokujemy, ale żadnego okrętu wojennego nie rozwalimy. Przynajmniej z początkowych misji. Handel... nie zająłem się tym. Jest, można, ale po jednym niewypale i wtopieniu mnóstwa kasy (to znaczy całego kapitału początkowego prawie) zająłem się misjami. W przestrzeni kosmicznej jest wiele asteroid, sporo różnych stacji, fabryk i np. olbrzymich frachtowców, ale nie uświadczyłem ciekawszych anomalii poza radioaktywnymi odłamkami. Przydało by się nieco więcej tego. Gra nieco wygląda na niemal ukończoną betę więc... trzeba wydać około 250 zł na podstawkę i dodatek, dostajemy co prawda update'y za darmo, ale chyba dopiero drugi dodatek włoży w ten świat więcej detali.
Jednak uważam mimo wszystko, że gra jest bardzo ciekawa i daje naprawdę jako symulator mnóstwo frajdy. Odwiedziłem jedynie 5 sektorów więc super, że nie napadł mnie nikt, a w Terran Conflict miałbym już pewnie kilka razy rozwalony statek co było mocno irytujące z początku. Poza tym tam wykonanie prostej misji na ogół było możliwe po wielu godzinach handlowania czym się da, aby uzbierać na lepsze uzbrojenie. Fakt- miało to swój urok, ale jednak bardziej podoba mi się pokojowe miejsce startu, a nie wrogi od poczatku kosmos.
Reasumując: jak grałem rok temu na piracie to było słabo i to bardzo, a teraz ma to wreszcie sens. Cena za wysoka bo z oboma dodatkami to pewnie będzie już 300zł, ale jak na to popatrzeć ze strony czasu rozgrywki to może wyjść złotówka za godzinę gry bez problemu, a może i mniej. I mówię tu o jednej grze jedynie, a nie kilku rozpoczęciach.
Zrobię update za kilka dni jak zwiedzę więcej Kosmosu.

Komentarz: SFDrake001

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl