
Data wydania: 15 lutego 2012
Warp to wyprodukowana przez niezależne studio Trapdoor gra łącząca elementy logiczne, zręcznościowe i skradanki. Gracze kierują poczynaniami Zulu, niewielkiego, pomarańczowego kosmity, który został uwięziony w podmorskich laboratoriach złego Commandera. Główny bohater musi wydostać się z niewoli, korzystając ze sprytu oraz bogatego arsenału specjalnych umiejętności.
Gracze
Steam
Warp to skradankowa zręcznościówka wzbogacona elementami logicznymi. Jest to debiutancka produkcja niewielkiego kanadyjskiego studia Trapdoor.
Wcielamy się w uroczego małego kosmitę imieniem Zero, który zostaje porwany przez grupę podłych ludzkich naukowców i posłusznych im rozkazom tępych żołnierzy, a następnie przeniesiony do podwodnego kompleksu badawczego. Naszym zadaniem jest ucieczka z tego miejsca.
Mechanika zabawy stanowi mieszankę gry logicznej oraz zręcznościówki i koncentruje się na elementach skradankowych (omijanie wrogów) oraz unikaniu wymyślnych pułapek. Przygodę urozmaicają nam dodatkowo oryginalne zagadki. Zero posiada umiejętność teleportacji, która umożliwia mu przenoszenie się na drugą stronę ścian i pokonywanie zagradzających drogę przeszkód. Ponadto może korzystając z tej metody wskoczyć do środka przedmiotu i tym samym ukryć się przed przechodzącym obok strażnikiem.
Istotną rolę w grze odgrywa eksploracja. Wraz z postępami w zabawie kosmita poszerza dostępny mu wachlarz umiejętności, dzięki czemu potrafi dostać się w niedostępne wcześniej miejsca. Z czasem nabędzie takie umiejętności, takie jak m.in. wskakiwanie w ciała ludzi, których następnie rozrywa na strzępy od środka czy tworzenie własnej projekcji, która odciąga uwagę wrogów. Cały ten system zaprojektowano tak, aby każdą przeszkodę dało się przejść na wiele sposobów.
Warp oferuje prostą, ale atrakcyjną oprawę graficzną utrzymaną w lekko kreskówkowych i mocno humorystycznych klimatach. W stylu wizualnym widać również wyraźne wpływu serii Portal w postaci wielu klinicznie czystych białych pomieszczeń. Wszystko to składa się w sumie na grę, na którą patrzy się przyjemnością, pomimo braku imponujących rozwiązań technologicznych.
Autor opisu gry: Adrian Werner
Platformy:
PC Windows 13 marca 2012Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 3 13 marca 2012Angielskie napisy i dialogi
Xbox 360 15 lutego 2012Angielskie napisy i dialogi
Producent: Trapdoor
Wydawca: Electronic Arts Inc.
Gry podobne:
Znamy oficjalne i prawdopodobnie ostateczne daty premier oraz ceny gier I Am Alive i Alan Wake's American Nightmare, które wejdą w skład tegorocznej edycji Xbox LIVE Arcade House Party. Pełną rozpiskę tego przedsięwzięcia znajdziecie w tej wiadomości.
gry
Szymon Liebert
24 stycznia 2012 10:59
Firma Microsoft ogłosiła daty wydania takich produkcji jak Alan Wake's American Nightmare, czy I Am Alive. Obie gry wejdą w skład nadchodzącej akcji Xbox Live House Party.
gry
Marcin Skierski
11 stycznia 2012 11:20
Popularne pliki do pobrania do gry Warp.
Wymagania sprzętowe gry Warp:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Core 2 Duo 2.0 GHz, 2 GB RAM (3 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 GT lub lepsza), 1,5 GB HDD, Windows XP/Vista/7, łącze internetowe.
Xbox 360
Wspiera:
Xbox Live
PlayStation 3
Wspiera:
PlayStation Network
Średnie Oceny:
Średnia z 101 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Mieszane"
Średnia z 366 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Butryk89
Ekspert
2016.04.22
zanonimizowany827873 Chorąży
Zapraszam do obejrzenia recenzji: www youtube com/watch?v=qA52x4SdcQI
zanonimizowany736873 Centurion
Ukończyłem tę grę i jest przeciętna. Schematyczna, monotonna i im dalej tym wyraźniej widać że twórcom brakowało pomysłów. Ostatnie 30 minut gry jest tak sztucznie podśrubowana trudność że gra bardziej irytuje jak cieszy. Tytuł dla ludzi o mocnych nerwach do wykonywania niektórych elementów po klilkanaście razy.
zanonimizowany377077 Legend
Świetna gierka :) Polecam każdemu.
zanonimizowany377077 Legend
A jednak zakończenie słąbe :P
Rtype1 Pretorianin
Mi tam się grało przyjemnie.
Może dlatego że grałem na padzie.
Gierka ogólnie się podobała w trakcie...lecz gdybym wiedział wcześniej iż 95 procent akcji polega na wtórnym przemierzaniu tych samych lokacji..czyli tam i z powrotem na zmianę ze z powrotem i tam...i tylko ostatnie 5 procent rozgrywa się w nowej lokacji (łodzi podwodnej) której na szczęście nie zwiedzamy w dwie strony, to bym sobie ją odpuścił.
Celowo nie wziąłem pod uwagę wyspy jako ostatniej lokacji bo tam nie mamy nic do roboty po za pokonaniem prostego odcinka po którym łeb urywa.
Aa...już wiem czemu grało mi się przyjemnie...bo po trzecim wyzwaniu (dla medali), odpuściłem sobie te zabawy tak samo jak zdobywanie karnistrów z filmami.