Data wydania: Anulowana
Ambitny projekt z gatunku MMO bardzo młodego zespołu developerskiego Smiling Gator Productions, Inc. (założono go w 2003 roku). Widać to choćby po tym, iż gra łączy elementy cRPG z systemem walki typowym dla gier FPS, a także po tym, że autorzy zakupili drogą licencję na wykorzystanie silnika „Source”.
Twilight War: After the Fall to ambitny projekt z gatunku MMO bardzo młodego zespołu developerskiego Smiling Gator Productions, Inc. (założono go w 2003 roku). Widać to choćby po tym, iż gra łączy elementy cRPG z systemem walki typowym dla gier FPS (duże trudności związane z synchronizacją rozgrywki oraz spore wymagania jeżeli chodzi o przepustowość łącz), a także po tym, że autorzy zakupili drogą licencję na wykorzystanie silnika Source, który po raz pierwszy widzieliśmy w drugiej części legendarnego Half-Life'a.
Akcja gry toczy się post-apokaliptycznej przyszłości na Ziemi (XXIII wiek), gdzie po wspaniałej ludzkiej cywilizacji zostały tylko niewyraźne wspomnienia. Nasza planeta nie przypomina już pięknego niebieskiego globu o bogatej florze i faunie. Obecnie to pustynie, ogromne cmentarzyska, pustkowia, obszary o ogromnej radiacji, wulkany etc. Ogólnie rzecz biorąc Ziemia to miejsce, gdzie przetrwanie jest ekstremalnie trudne. Do takiego stanu rzeczy doprowadziły dwa brzemienne w skutkach konflikty zbrojne. W pierwszym z nich, nazwanym „Terror War” zwaśnionymi stronami były opozycyjne frakcje ludzkie. W drugim zaś, nazwanym „Doomsday War”, nasza cywilizacja desperacko broniła się przed rasą obcych Skel, którzy usiłowali znaleźć sobie nową planetę do życia.
Obecnie nieliczni ocaleni przedstawiciele naszego gatunku starają się podnieść z popiołów i na nowo stworzyć cudowną cywilizację. Nie ma już jednak mowy, aby przypominała ona to, co niegdyś istniało. W ekosystemie naszej planety zaszły diametralne zmiany. Obca flora i fauna połączyła się z naturalnymi ziemskimi roślinami i zwierzętami tworząc nowe gatunki. Pustkowia zamieszkują też różnego rodzaju mutanci, a także niedobitki rasy Skel. Sporą część wiedzy, jaką posiadali ludzie, zapomniano, ale też przyswojono sobie elementy obcych osiągnięć technologicznych. Reasumując, realia, w jakich dane jest nam grać, są surowe i tym samym bardzo atrakcyjne dla fanów niezapomnianej pecetowej serii Fallout czy filmowej serii Mad Max.
Tak jak w przypadku większości gier MMO Istotą zabawy w Twilight War: After the Fall jest ciągłe rozwianie własnej wirtualnej postaci. Na samym początku zabawy zaczynamy od stworzenia swojego awatara. Mamy możliwość wybrania jego wyglądu zewnętrznego (m.in.: wzrost, budowa ciała, rysy twarzy, a nawet mutacje), a także określenia profesji, przydzielenia początkowej ilości punktów umiejętności (rozwój postaci oparty na punktach skill), wybrania jego historii, lokacji startowej itp. Warto dodać, iż skille zebrano w takie grupy jak np.: walka, leczenie, handel, prowadzenie pojazdów czy umiejętności złodziejskie.
Motorem rozwoju postaci jest doświadczenie zdobywane zarówno poprzez zabijanie napotkanych potworów (m.in.: Colossus, Smilodon, Chitin) jak i poprzez wypełnianie pełnoprawnych questów bądź misji rozgrywanych w specjalnych strefach, tworzonych dynamicznie na potrzeby gracza lub grupy graczy (tzw. non-persistent zones). Ważnym elementem tej produkcji jest również walka Player versus Player.
Do dyspozycji grających oddano bardzo dużą liczbę wszelakich przedmiotów, gadżetów i broni, wśród których znajdziemy kusze, rewolwery, shotguny, koktajle molotova, dynamit, granaty, karabiny plazmowe oraz pancerze energetyczne. Postacie, które posiądą umiejętności rzemieślnicze, mogą je modyfikować i naprawiać. Ponadto w zgliszczach znajdujemy inne przydatne rzeczy jak: amunicję, środki opatrunkowe, medykamenty, narkotyki i substancje stymulujące, okulary słoneczne, lornetki, barwniki, a nawet części do pojazdów, które też występują w Twilight War.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows
Producent: Smiling Gator Productions, Inc.
Ograniczenia wiekowe: 12+
Gry podobne:
Członkowie studia Smiling Gator Productions z pewnością nie mogli zaliczyć początku bieżącego roku do udanych. Ze względu na brak funduszy, zdecydowali oni o zaprzestaniu dalszych prac nad projektem Twilight War: After the Fall. Smutna, ale wówczas konieczna decyzja miała jednak w ostatecznym rozrachunku swoje dobre strony...
gry
Krystian Smoszna
16 lutego 2006 10:16
Koniec roku 2005 do zbyt udanych nie może zaliczyć studio Smiling Gator Productions. Jej przedstawiciele poinformowali, iż po prostu "zostali bez grosza". W związku z tym SGP kończy swoją działalność a co za tym idzie przerywa prace nad napędzanym silnikiem Source projektem Twilight War: After the Fall.
gry
Maciej Myrcha
4 stycznia 2006 14:21
zanonimizowany190329 Legionista
Yo all,
no piszcie cos na ten temat ;p
wiem .. grafa nie rzuca na kolana, ale że jest to cos w stylu MMOFPS, a to jest gatunek którego wyszukauje to bym chętnie spróbował ;]
Pożyjemy zobaczymy :)
zanonimizowany190329 Legionista
Aha, i jak to ma być silnik Source z HL to ja chyba ślepy jestem, pozostawie to bez komentzarza ... ahahahahh :P