Data wydania: 2026
Trzecia część serii strategii ekonomicznych, w których budujemy swoje transportowe imperium. W Transport Fever 3 debiutują między innymi nowe środki transportu – śmigłowce i tramwaje towarowe oraz środowisko subarktyczne. Tytuł wyposażono w międzyplatformowe wsparcie dla modów.
Transport Fever 3 jest trzecią odsłoną cyklu skupionych na tematyce transportu strategii ekonomicznych, zapoczątkowanego w 2016 roku. Produkcja została opracowana przez szwajcarskie studio Urban Games, które od początku czuwa nad serią, a wcześniej dostarczyło między innymi pokrewny gatunkowo i tematycznie projekt Train Fever.
W Transport Fever 3 wydarzenia oglądamy z lotu ptaka.
Podobnie jak miało to miejsce w poprzednich produkcjach spod tego szyldu, naszym zadaniem jest stworzenie prawdziwego transportowego imperium.
Podczas rozgrywki wytyczamy linie kolejowe, pokrywamy mapy siecią dróg, a także tworzymy trasy żeglugowe i lotnicze. Poruszają się po nich zróżnicowane pojazdy i maszyny – od autobusów i ciężarówek, przez pociągi i statki, skończywszy na samolotach i debiutujących w cyklu śmigłowcach oraz tramwajach towarowych. Kluczem do sukcesu jest nie tylko dbanie o optymalizację całego ruchu, lecz również sprawna budowa elementów infrastruktury, na czele z węzłami towarowymi i magazynami.
Swoich sił możemy spróbować w czterech środowiskach: umiarkowanym, tropikalnym, pustynnym oraz subarktycznym. Każde z nich wyposażono w unikalny zestaw rozpościerających się przed nami możliwości oraz czekających na nas wyzwań, z którymi musimy się zmierzyć. Inna sprawa, że możemy je oglądać o różnych porach dnia i nocy, gdyż w opisywanej pozycji zadebiutował również cykl dobowy. Poza tym gra pozwala nam modyfikować topografię terenu i dostosować ją do indywidualnych preferencji.
Nasze poczynania wpływają na cały świat gry (który dynamicznie na nie reaguje), przyczyniając się do rozwoju (lub regresu) poszczególnych miast. Warto przy tym postarać się o jak najwyższą jakość świadczonych przez nas usług, by klienci nie musieli czekać w kolejkach, towary trafiały do miejsc docelowych na czas, a poszczególne ośrodki nie były zatłoczone, zanieczyszczone i hałaśliwe.
Wszystko, co robimy, znajduje odzwierciedlenie w naszej reputacji. Im wyższy jest jej wskaźnik, tym chętniej klienci korzystają z naszej oferty, a co za tym idzie – tym grubsze stają się nasze portfele. Rzecz jasna zarobione pieniądze przeznaczamy na dalszy rozwój działalności.
Produkcja pozwala nam dostosować do indywidualnych potrzeb i preferencji poziom trudności. Na osobną wzmiankę zasługują kontrakty, które wspierają nas w początkowej fazie rozgrywki, a z czasem stają się źródłem wyzwań.
Na potrzeby gry Transport Fever 3 przygotowano kampanię składającą się z różnorodnych scenariuszy opartych na historii, a także tryb sandboksowy, gdzie możemy bawić się wedle uznania, bez konieczności oglądania się na żadne ograniczenia.
Dopełnieniem tego wszystkiego jest międzyplatformowe wsparcie dla modów.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek
Platformy:
PlayStation 5
PC Windows
Xbox Series X/S
Producent: Urban Games
Wydawca: Urban Games
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne:
4GRY
Cykl strategii ekonomicznych poświęconych tematyce transportu. Seria została wykreowana przez szwajcarskie studio Urban Games, które następnie zajęło się jej rozwojem.
Zapowiedzano Transport Fever 3, czyli następną odsłonę przebojowego cyklu strategii ekonomicznych kontynuujących tradycje kultowego Transport Tycoon.
gry
Adrian Werner
21 maja 2025
elathir Legend
Dla mnie kluczową kwestią jest tutaj rozmiar mapy + możliwość tworzenia złożonych, ręcznie projektowanych skrzyżowań jak w TDD a nie tylko generycznych świateł/semaforów.
Mogę mieć słabszą grafikę o ile mapy będą większe.
Krystian03 Chorąży
Mam nadzieję że w tej grze nie będzie trzeba za każdym razem przesuwać stacji kolejowych ze względu na hałas i że dodadzą stacje podziemne
marcinbvb Generał
Dokładnie. Co do grafiki, modeli pojazdów, nawet wyglądu miast nie można mieć większych zastrzeżeń. Niestety w tej grze kompletnie nie ma ekonomii. Ceny zależą chyba tylko od odległości na jakie je przewozimy, nie ma dynamicznego popytu na towary czy ruch pasażerski, każde miasto rozwija się praktycznie tak samo. Tutaj jest ogromne pole do poprawy. Ma być cykl dnia i nocy to idealnie byłoby aby np. większy ruch pasażerów był rano i popołudniu a mniejszy w nocy.
Bober93 Legionista
Jak poprawią ekonomię to będzie dobrze, w dwójcie niestety była mocno drewniania. A i late game żeby był ciekawszy