
Data wydania: 18 marca 2002
Jedna z bardziej skomplikowanych taktycznych strzelanek, które zdecydowano się wydać na przenośną konsolkę firmy Nintendo. Stajemy na czele drużyny antyterrorystów. Naszym zadaniem jest między innymi ratowanie zakładników.
Gracze
Kieszonkowa wersja jednej z najbardziej znanych i cenionych PeCetowych strzelanin. Podobnie jak w przypadku pierwowzoru, mamy tu do czynienia z produktem, w którym bardzo duży nacisk położony został na warstwę taktyczną. Rogue Spear daleko jest więc do klasycznych zręcznościowych strzelanin. Gracz musi dokładnie planować kolejne posunięcia, odpowiednio dobierać członków drużyny i wyposażenie, a także dbać o swoich ludzi, gdyż bardzo łatwo mogą zginąć. Wersja przeznaczona na konsolę GameBoy Advance przenosi zadziwiająco dużo elementów z pierwotnej edycji Rogue Spear. W rezultacie jest to jedna z trudniejszych gier wydanych na tę przenośną konsolkę.
W trakcie zabawy wcielamy się w postać dowódcy tytułowego oddziału antyterrorystycznego. Ekipa może składać się z maksymalnie czterech postaci, nad którymi sprawujemy oczywiście pełną kontrolę. Do rozegrania jest kilkanaście zróżnicowanych misji. Niektóre zadania wymagają jedynie wyeliminowania wszystkich terrorystów. Trafiają się też jednak ciekawsze zlecenia, wymagające na przykład ratowania więzionych zakładników. Sterowane przez nas postaci opisane są podstawowymi współczynnikami, takimi jak celność, refleks, czy umiejętność pozostawania w ukryciu. W tym ostatnim przypadku można przede wszystkim liczyć na atakowanie wrogów z zaskoczenia.
Członków drużyny dobiera się jeszcze przed przystąpieniem do danej misji. Są to ludzie reprezentujący cztery różne profesje, między innymi snajperzy, eksperci od materiałów wybuchowych, czy osoby specjalizujące się w działaniach zwiadowczych. Gracz musi nie tylko odpowiednio dobrać postaci, ale i odpowiednio wykorzystywać ich umiejętności na polu bitwy. Akcja, podobnie jak w przypadku konkurencyjnego The Sum of All Fears, obserwowana jest w rzucie izometrycznym. Warto jednocześnie dodać, iż dowodzenie drużyną jest dość skomplikowane. Dzieje się tak głównie za sprawą dużej liczby akcji, które możemy wybierać. W rezultacie wiele ataków warto sobie przećwiczyć. Wizualnie gra prezentuje się bardzo dobrze. Drużyna jest ładnie animowana, a otoczenie szczegółowo wykonane. Niejednokrotnie do celu misji prowadzi wiele różnych ścieżek.
Autor opisu gry: Jacek Hałas
Platformy:
Game Boy AdvanceAngielskie napisy i dialogi



15GIER
Tom Clancy’s Rainbow Six jest serią taktycznych strzelanin z widokiem z perspektywy pierwszej osoby (FPP) na motywach powieści napisanej przez Toma Clancy'ego. Cykl zapoczątkowało studio Red Storm przy wsparciu wydawniczym koncernu Ubisoft, przez wiele lat to właśnie ono odpowiadało za główne odsłony serii; zmiana producenta nastąpiła po części Tom Clancy’s Rainbow Six: Lockdown z 2005. Dalszym rozwojem marki zajęły się inne zespoły deweloperskie spod skrzydeł firmy Ubisoft.
28 czerwca 2012
Z okazji premiery pecetowego Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier wspominamy najlepsze, najgorsze i najbardziej niedocenione gry sygnowane nazwiskiem tego pisarza.
Średnie Oceny:
Średnia z 14 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
zanonimizowany886151 Chorąży
Właśnie dostałem tą grę i powiem szczerze, że warto zagrać :), choć jeszcze nie do końca ogarniam, jak kazać swoim ludziom atakować, itd.. Minusem, jest to, że gra jest bardzo ciemna, a gram na nią na zwykłym GBA, nie sp i każdy wie jak to jest z tym brakiem oświetlenia :)