

There Are No Ghosts at the Grand
Przygodowa gra akcji FPP z elementami musicalu, w której w ciągu dnia zajmujemy się renowacją nawiedzonego hotelu, natomiast w nocy walczymy z duchami. Poza tym w There Are No Ghosts at the Grand poznajemy postacie niezależne i wykonujemy w duetach związane z nimi piosenki.
producent: Friday Sundae wydawca: Friday Sundae
Gry podobne do There Are No Ghosts at the Grand
Haunted House Renovator
Road 96: Mile 0
A Musical Story
Friday Sundae to niezależne brytyjskie studio deweloperskie z Bristolu. There Are No Ghosts at the Grand, czyli gra przygodowa wzbogacona o elementy musicalu, jest debiutanckim dziełem tego zespołu.
Produkcja pozwala nam wcielić się w Chrisa Davida, który po odziedziczeniu zrujnowanego hotelu ma miesiąc na przywrócenie mu dawnego blasku. Sprawę komplikuje fakt, że wbrew temu, co sugeruje tytuł gry, miejsce to jest nawiedzone, toteż przebywając w nim po zapadnięciu zmroku, musimy radzić sobie z wałęsającymi się tam duchami. W miarę postępów odkrywamy mroczną historię hotelu i jego dawnych właścicieli, a także dowiadujemy się więcej o samym bohaterze.
Gameplay
W There Are No Ghosts at the Grand akcję oglądamy z perspektywy pierwszej osoby (FPP). To, jak wygląda rozgrywka, jest determinowane przez porę doby.
Remont hotelu
W ciągu dnia zajmujemy się remontowaniem hotelu. Do naszej dyspozycji oddano przydatne (ale też rozgadane, bo każde z nich wyposażono w wyświetlacz i głośnik oraz swoistą sztuczną osobowość) narzędzia w postaci piaskarki, aerografu, armatki meblowej oraz specjalnego miotacza (daisy-chain gun). Ta pierwsza służy nam do ściągania farby ze ścian czy pozbywania się szkła z okien, drugi wykorzystujemy do malowania, armatka potrafi strzelać meblami we wskazane miejsca, z kolei miotacz wciąga mniejsze przedmioty (albo strzela nimi, jeśli taka jest nasza wola).
Eksploracja okolicy i poznawanie jej mieszkańców
Ponadto gra pozwala nam przemierzyć okoliczną wioskę i zbadać tajemnice skrywane przez pobliskie budynki. Eksploracja wiąże się z koniecznością rozwiązywania zagadek środowiskowych, czasami wymagających jedynie wybicia szyby i rozbicia mebli, a innym razem wymagających nieco większego „pomyślunku”.
Hotel warto regularnie opuszczać również po to, by lepiej poznać szereg postaci niezależnych, z których każda ma własną osobowość, historię, sekrety i problemy do rozwiązania. Pomagając im w rozprawianiu się z tymi ostatnimi, dowiadujemy się coraz więcej na ich temat, a także poznajemy związane z nimi piosenki. Utwory reprezentują takie gatunki, jak jazz, skater punk czy ska, zaś wykonując je w duecie, pogłębiamy relacje z daną osobą.
Dopełnieniem tego wszystkiego jest możliwość przejechania się skuterem, zagrania w minigolfa lub zabawy w poszukiwanie skarbów z wykrywaczem metalu w ręce. Poza tym możemy zająć miejsce na łodzi rybackiej i wyruszyć na eksplorację zatoki.
Walka z duchami
Rozgrywka zmienia się diametralnie po zapadnięciu zmroku. Wówczas bowiem narzędzia oddane nam do dyspozycji stają się naszą bronią w walce z upiorami. Rozpylacz farby pozwala nam ujawnić pozycję niewidzialnych wrogów, natomiast armatka meblowa, piaskarka oraz miotacz umożliwiają unieszkodliwianie duchów i upiorów.
Ostatnia modyfikacja 19 sierpnia 2025
Tryb gry: single player
Wymagania wiekowe There Are No Ghosts at the Grand: 12+
There Are No Ghosts at the Grand Wymagania sprzętowe
PC Windows
- Minimalne:
- Intel Core i5-8600
- 16 GB RAM
- karta graficzna 6 GB GeForce GTX 1060
- Windows 10 64-bit