Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikSymulacjePC
Okładka The Sims: Castaway Stories (PC)

The Sims: Historie z bezludnej wyspy PC

The Sims: Castaway Stories

The Sims: Historie z bezludnej wyspy to trzecia gra z nowej linii produktów firmy Electronic Arts zrzeszonych pod wspólną nazwą The Sims Stories. Jest to prosta w obsłudze i przyjazna notebookom wersja popularnej serii, w której kontrolujemy życie wirtualnych ludzi.

Symulacje

PC Windows
Okładka The Sims: Castaway Stories (PC)

Polskie napisy

Angielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

29stycznia2008

1lutego2008

pudełko PL

The Sims: Historie z bezludnej wyspy to trzecia gra z nowej linii produktów firmy Electronic Arts zrzeszonych pod wspólną nazwą The Sims Stories. Jest to prosta w obsłudze i przyjazna notebookom wersja popularnej serii gier na PC, w której kontrolujemy życie wirtualnych ludzi.

W opisywanej grze, jak sam tytuł wskazuje, wcielamy się w postać rozbitka, który znalazł się na bezludnej wyspie. Kluczowy punkt rozgrywki stanowi tryb fabularny, w którym zajmujemy się wykonywaniem powierzonych przez grę zadań. Początkowo dotyczą one stosunkowo prostych do rozwiązania problemów, jak chociażby postawienia prymitywnego namiotu, czy zebrania odpowiedniej ilości pożywienia. W dalszej fazie rozgrywki przystępujemy jednak do wykonywania bardziej złożonych zleceń, przybliżających naszą postać do powrotu do cywilizacji. Równolegle eksplorujemy tropikalną wyspę, na której znalazł się główny bohater, a także wchodzimy w interakcje z innymi rozbitkami oraz zamieszkującymi okoliczne tereny tubylcami. W miarę postępów w zabawie odblokowujemy nowe nagrody, które możemy następnie umieścić w swojej chatce. W sumie do pokonania są 23 rozdziały historii, co daje około 6-8 godzin zabawy.

Tryb klasyczny przypomina znany z tradycyjnej odmiany Simsów rodzaj otwartej, nieregulowanej fabularnymi ramami zabawy. Możemy stworzyć własnych Simów i ich dom, a następnie samemu decydować o tym, w jaki sposób poradzą sobie w nieznanym i zaskakującym otoczeniu. Jedyna znacząca różnica polega tu na tym, iż wszystkie parcele znajdują się na tej samej tropikalnej wyspie, którą mieliśmy okazję poznać w trybie fabularnym.

Historie z bezludnej wyspy wprowadzają kilka istotnych zmian do mechaniki rozgrywki. Nie zajmujemy się już pozyskiwaniem Simoleonów, czyli pieniędzy. Zamiast tego zdobywamy punkty jedzenia oraz zasobów. Te ostatnie wykorzystywane są do tworzenia nowych przedmiotów. Nowością są też mechanizmy, dzięki którym używamy mapy okolicy oraz przeglądamy dzienniczek zdarzeń.

Ponieważ gra opracowana została głównie z myślą o komputerach przenośnych, jej obsługa i działanie zaprojektowane zostały nieco odmiennie. Możemy w każdym momencie włączyć auto-pauzę poprzez zamknięcie ekranu, a także grać w osobnym oknie, jednocześnie rozmawiając z przyjaciółmi za pośrednictwem komunikatorów internetowych. Ponadto produkcja ma nieco mniejsze wymagania dotyczące kart graficznych.

Gra The Sims: Historie z bezludnej wyspy, podobnie jak inne tytuły z cyklu The Sims Stories, jest niezależnym produktem i jako taki nie jest kompatybilny z oficjalnymi dodatkami do gier The Sims i The Sims 2.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7.525 / 10 na podstawie 1095 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 8.5 / 10 na podstawie 228 głosów czytelników.

Gry podobne do The Sims: Historie z bezludnej wyspy

Klasyfikacja PEGI The Sims: Historie z bezludnej wyspy

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe The Sims: Historie z bezludnej wyspy

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2.2 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 64 MB (GeForce 4 Ti4200 lub lepsza), 2.9 GB HDD, Windows XP/Vista

The Sims: Historie z bezludnej wyspy - recenzja gry

Recenzja 11 lutego 2008, 10:10

Jeszcze przed premierą Historii z bezludnej wyspy miałem pewne obawy co do zachowania klasycznego modelu rozgrywki, znanego z The Sims 2. Efekt końcowy dość pozytywnie mnie zaskoczył, choć pewne naleciałości w stosunku do podstawowej wersji programu niestety pozostały. Nie spodobało mi się przede wszystkim zachowanie konieczności dokonywania wyboru pomiędzy różnymi ścieżkami kariery. W recenzowanym produkcie są to trzy różne profesje – łowcy, zbieracza i wytwórcy. W zbliżony sposób do podstawki się też awansuje – dbając o pasek aspiracji oraz rozwijając wybrane umiejętności Sima (np. technikę, gotowanie czy kreatywność). Trudniej jest teraz zaplanować swój dzień, gdyż klasyczny zegar zastąpiony został ikonkami informującymi o aktualnej porze dnia. W oknie karier wyznaczone są już z kolei dokładne godziny pracy. Należy się więc bardzo pilnować, aby odpowiednio zbalansować czas pracy, odpoczynku oraz rozwoju współczynników Sima.