Kolejna odsłona słynnej serii zręcznościówek, tworzonych w głównej mierze z myślą o bywalcach salonów gier. Opisywana trzecia część początkowo ukazała się wyłącznie na konsolę Xbox (rok 2002), dopiero po trzech latach przerwy zdecydowano się wydać konwersję na komputery osobiste.
Akcja obserwowana jest z perspektywy pierwszej osoby (FPP) przy czym rozgrywka przebiega w dość nietypowy sposób. W przeciwieństwie do wielu popularnych shooterów nie możemy sterować główną postacią. Widoczny na ekranie celownik służy do namierzania pojawiających się maszkar. Pomimo tego, iż fabuła nie odgrywa w trakcie zabawy zbyt dużej roli (ilustrują ją scenki przerywnikowe wykonane na enginie gry) to warto zaznaczyć jej obecność. Akcja trzeciej części osadzona została 19 lat po wydarzeniach, które miały miejsce w House of the Dead 2. Fabuła kręci się wokół znanych miłośnikom serii postaci. Lisa Rogan wraz z osobnikiem o pseudonimie G (jeden z głównych bohaterów drugiej części sagi) próbuje odnaleźć swojego ojca. Dziewczyna dowiaduje się, iż jest on przetrzymywany w pewnym dobrze strzeżonym kompleksie. Plany głównych bohaterów planuje natomiast pokrzyżować doktor Curien, który pojawił się we wszystkich odsłonach serii. Także i tym razem wystawi on do walki wytworzone przez siebie maszkary, nieumarłych czy też śmiertelnie niebezpieczne mutanty.
Jednym z podstawowych atutów opisywanej gry jest dynamiczny przebieg rozgrywki. Pojawiające się na ekranie potwory muszą być sprawnie eliminowane, bo w przeciwnym przypadku zranią głównego bohatera. Sterowana postać posiada pewien limit żyć, po jego wyczerpaniu zabawa jest automatycznie kończona. Oprócz wspomnianych już bestii co pewien czas spotyka się wyjątkowo silnych bossów, których przeważnie niszczy się strzelając w ustalone części ich ciała. Warto również nadmienić, iż otoczenie jest wysoce interaktywne. Widoczne na ekranie obiekty mogą i w wielu przypadkach powinny być niszczone. Niektóre przedmioty pozostawiają po sobie cenne apteczki czy też inne bonusy, z których można w trakcie zabawy korzystać. Badane lokacje są dość zróżnicowane, w trakcie zabawy odwiedzamy między innymi tereny zurbanizowane czy też ogromny podziemny kompleks badawczy.
Z racji tego, iż HotD III początkowo trafił do salonów gier, nie jest zbyt długi. Końcowe napisy można ujrzeć już po kilkudziesięciu minutach zabawy. Pewnym pocieszeniem są pojawiające się w niektórych miejscach rozwidlenia, które prowadzą do zupełnie nowych lokacji. Aby odkryć wszystkie możliwe warianty należy ukończyć grę co najmniej kilka razy. Co więcej, istnieje możliwość odblokowania innych bonusów, jak chociażby pełnej drugiej części House of the Dead czy też materiałów związanych z produkcją filmu na bazie mrocznej serii. Warto też dodać, iż gra jest nieco prostsza od swych poprzedniczek. Dzieje się tak przede wszystkim za sprawą opcji automatycznego przeładowywania broni po wyczerpaniu magazynka.
Opraw wizualna gry doczekała się oczywiście wielu usprawnień przy czym można zauważyć liczne odniesienia do poprzednich odsłon serii (projekty lokacji, wygląd potworów itp.). Grafika zawiera pewne elementy technologii cel-shading.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC Windows 11 lutego 2005Angielskie napisy i dialogi
PlayStation 3 14 lutego 2012Angielskie napisy i dialogi
Xbox 24 października 2002Angielskie napisy i dialogi
Gry podobne:
Wieści ze świata to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dziś piszemy m.in. o nowym modelu 3DS-a, zmianach w serwisie Xbox Live Indie Games, wcześniejszym modelu free to play dla subskrybentów Star Trek Online, a także powrocie do prac nad Project Zomboid.
gry
Piotr Doroń
9 stycznia 2012 14:50
Europejski oddział koncernu SEGA Corporation potwierdził w oficjalnym oświadczeniu prasowym, że użytkownicy konsoli Wii będą mogli nabyć zestaw zawierający dwie gry z cyklu The House of the Dead, a konkretnie jego drugą i trzecią odsłonę.
gry
Krystian Smoszna
19 listopada 2007 12:03
House of the Dead to znana seria strzelanin Segi, która zdobyła sobie uznanie wśród fanów “gier na pistolet”. Po premierze najnowszej konsoli Nintendo stało się jasne, że Wii-mote bardzo dobrze sprawdza się jako broń w FPS-ach oraz w shooterach „na szynach”. Wygląda na to, że „Niebiescy” zamierzają wykorzystać ten fakt i przenieść dwie części House of the Dead (w jednym zestawie) na Wii.
gry
Rafał Skierski
16 listopada 2007 13:30
Po zrównaniu z ziemią przez krytyków filmu House of the Dead, zainteresowanie jego kontynuacją jest znikome. Producenci obrazu zdecydowali, że nie trafi on ostatecznie do kin, jak to było od początku planowane, ale zadebiutuje w telewizji. Premiera House of the Dead 2 odbędzie się 11 lutego na kanale Sci-Fi Channel, co zresztą potwierdza jego oficjalna strona.
pozostałe
Krystian Smoszna
2 stycznia 2006 10:42
Zakończyły się zdjęcia do filmowej adaptacji gry utrzymanej w konwencji horroru - House of the Dead 2: Dead Aim. Tym razem na fotelu reżysera zasiadł Mike Hurst, który pracował m.in. przy serialach Smallville czy Andromeda, zmieniając na tym miejscu Uwe Bolla odpowiedzialnego za część pierwszą filmu.
gry
Maciej Myrcha
17 października 2005 12:35
The House of the Dead – film, który zapoczątkował karierę Uwe Bolla jako reżysera „specjalizującego się” w ekranizacjach gier video, doczeka się kontynuacji. Pierwsze konkretne wieści na temat tej produkcji oraz zwiastuny zaprezentowano fanom popularnego cyklu strzelanin podczas odbywającej się w ubiegły weekend imprezy o nazwie Comic-Con.
pozostałe
Krystian Smoszna
20 lipca 2005 16:09
Podczas tegorocznej edycji imprezy SEGA Private Show, przedstawiciele koncernu SEGA ujawnili pierwsze screenshoty z nowej, czwartej już odsłony popularnej serii strzelanin zatytułowanej The House of the Dead.
gry
Krystian Smoszna
11 lipca 2005 08:06
Popularne pliki do pobrania do gry The House of the Dead III.
Wymagania sprzętowe gry The House of the Dead III:
PlayStation 3
Wspiera:
PlayStation Network additionally (PS3): PlayStation Move
Średnie Oceny:
Średnia z 247 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
AIDIDPl Legend
U mnie w salonie gier jest ta gra razem z pistoletami...Taka sobie....
KunkaKunka Legionista
Dwójka była zdecydowanie lepsza, ale hej, przecież to tylko gra z "celownikiem". Jedyne czego tutaj można wymagać to frajdy ze strzelania. Mnie się podoba.
PaulinaKlaudia Konsul
Grafika po prostu tragiczna, nie wiem jak to może być gra z 2005 roku. Szok. Jest wiele gier z 2003 nawet roku, które wyglądają ładnie ( Gorky 02, Chrome, itd.), a tutaj to po prostu coś okropnego.
fakk3 Konsul
Bardzo fajna strzelanka. Idealnie nadaje się na odprężenie po ciężkim dniu. Bossowie byli naprawdę pokręceni, zwłaszcza gigantyczny zombie leniwiec :D
ludwiczek90 Legionista
Gierka super. Miodnie pograć w taką rzeźnię niż w te gówna remaki jedynki i dwójki.