
Data wydania: 21 marca 2018
Pierwszoosobowa gra akcji, w której zajmujemy się eliminacją przeciwników na rozmaite sposoby. W Sword With Sauce otrzymujemy do dyspozycji rozbudowany arsenał broni palnej i białej oraz szeroki wachlarz gadżetów; poza tym główny bohater potrafi wspinać się na elementy otoczenia i biegać po ścianach, co nadaje dynamiki starciom.
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy
Producent: Diatomic Games
Wydawca: Diatomic Games
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
Sword With Sauce jest dynamiczną grą akcji, za której opracowaniem stoi jednoosobowe, niezależne studio Diatomic Games. Tytuł, który pod względem stylistyki i pewnych założeń stojących za mechaniką rozgrywki budzi skojarzenia z polskim SUPERHOT-em, pojawił się na platformie PC.
W Sword With Sauce akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby (FPP). Na grę składa się sześć etapów (w tym samouczek wprowadzający nas w meandry zabawy), na których naszym nadrzędnym celem jest wyeliminowanie wszystkich przeciwników. Możemy zrealizować zarówno działając po cichu i zabijając adwersarzy z zaskoczenia (o tym, czy protagonista jest widoczny dla wrogów, informuje wskaźnik w rogu ekranu), jak i szarżując z okrzykiem bojowym na ustach, faszerując oponentów ołowiem.
Mamy do dyspozycji szeroki wachlarz broni i gadżetów – możemy zrobić użytek między innymi z miecza (przy pomocy którego nie tylko szlachtujemy wrogów, lecz również odbijamy nadlatujące pociski), shurikenów, łuku, tarczy (możemy się za nią kryć przed ostrzałem lub odpychać nią nieprzyjaciół), a także karabinów maszynowych i strzelb; dopełnieniem tego wszystkiego są drony pozwalające przeprowadzić zwiad i rozpoznanie celów, zdalnie sterowane roboty eksplodujące przy kontakcie z ofiarą czy choćby klasyczne ładunki wybuchowe. Bohater potrafi przy tym biegać po ścianach, wspinać się na elementy otoczenia i skakać na duże odległości.
Trójwymiarową grafikę wydanego na platformę PC Sword With Sauce utrzymano w oryginalnej stylistyce – całość jest niemal pozbawiona tekstur i okraszona oszczędną kolorystyką. Pomimo że krew leje się tutaj gęsto, dzięki prostym modelom przeciwników ukazana w grze przemoc ma dość umowny charakter.
Autor opisu gry: Krystian Pieniążek