Super Paper Mario to kolejna hybryda platformówki i elementów gatunku cRPG, przedstawiająca perypetie najbardziej znanego elektroniczno-rozrywkowego hydraulika. Stanowi ona swoistą kontynuację przygód z Nintendo 64 i GameCube. Początkowo niniejszy tytuł zapowiedziany został dla tej ostatniej konsoli, aczkolwiek prace przeniesiono do świata Wii. Developerzy ponownie połączyli rozgrywkę dwuwymiarową i przestrzenną (do tego środowiska wkraczamy chociażby w celu odnalezienia ścieżki czy ominięcia przeciwników). Co więcej, wizerunki bohaterów zostały wystylizowane na papierowe wycinanki.
Wszystko zaczyna się w pewne leniwe popołudnie – Mario i Luigi wypoczywają, gdy niespodziewanie dowiadują się o zniknięciu Księżniczki Brzoskwinki. Bez zastanowienia kierują się do zamku Bowsera, lecz nowina zaskakuje go tak samo, jak braci. Nagle ni stąd, ni zowąd pojawia się dziwny nieznajomy w cylindrze, który uprowadza wszystkich z wyjątkiem tytułowego bohatera. Ku wielkiemu zaskoczeniu, tajemniczy jegomość pragnie doprowadzić do ślubu przyjaciółki hydraulików z ich odwiecznym wrogiem. Ma to pozwolić na stworzenie niewyobrażalnie potężnych sił zła. Jak to w takich historiach bywa, jedynie Mario jest w stanie uwolnić porwanych i ocalić świat przed zagładą.
Zabawa składa się z ośmiu rozbudowanych leveli, mieszczących się w oddzielnych wirtualnych wymiarach. W momencie, gdy protagonista odnajduje uprowadzonych, użytkownik automatycznie otrzymuje kontrolę nad Księżniczką i jej niedoszłym mężem. Przełączanie pomiędzy trzema postaciami zdecydowanie ułatwia ucieczkę przed szaleńcem, gdyż każda z nich posiada unikalne zdolności. Brzoskwinka potrafi skakać wyżej niż towarzyszący jej panowie, natomiast Bowser dysponuje potężną bronią (zianie ogniem).
Rozgrywka swoim stylem przypomina nieco Super Mario Bros. Bohaterowie (poza chwilami spędzonymi w przestrzennym środowisku) przemieszczają się jedynie w lewą bądź prawą stronę. W tym celu wymagane jest odchylenie w odpowiednim kierunku Wii-pilota połączonego z Nunchukiem. Ponadto kontrolerem wykonywać należy szereg innych czynności – potrząsanie nim spowoduje uderzenie pięścią w miejsca ukrycia power-upów i gadżetów zasilających konto punktów.
Nieodłączny element cyklu o dzielnym hydrauliku stanowi zbieranie przeróżnych elementów. Niniejsza pozycja nie wyłamuje się z tego zwyczaju, jednak wprowadza delikatne zmiany. Tym razem muchomorki nie odpowiadają za wzrost protagonisty (funkcję tę przejęły gwiazdki), lecz podnoszą jego wskaźnik energii. Czerwone kwiaty powodują, że biega się szybciej, natomiast ich niebieskie odpowiedniki spowalniają poruszanie się.
Autor opisu gry: Radosław Grabowski
Platformy:
Nintendo WiiAngielskie napisy i dialogi
Producent: Intelligent Systems
Wydawca: Nintendo



6GIER
Cykl produkcji osadzonych w uniwersum serii Super Mario, który na przestrzeni lat ewoluował z typowego reprezentanta gatunku RPG w stronę gier przygodowo-zręcznościowych. Seria została wykreowana przez studio Intelligent Systems, od pierwszej odsłony czuwające nad jej rozwojem.
Jeśli zapomnieliście już o czasach, gdy gracze na Starym Kontynencie musieli czekać długie miesiące na wersje PAL tytułów, które dawno miały swoją premierę w USA, Nintendo przypomni Wam co nieco wraz z Super Paper Mario. Europa dostanie ten tytuł niemal pół roku po Stanach Zjednoczonych.
gry
Rafał Skierski
31 lipca 2007 14:55
Być może już wkrótce mieszkańcy Stanów Zjednoczonych będą mogli przypomnieć sobie grę Paper Mario, opublikowaną na rynku elektronicznej rozrywki ponad siedem lat temu. Produkt ten prawdopodobnie poszerzy ofertę usługi Virtual Console, dostępnej dla użytkowników konsoli Nintendo Wii.
gry
Krystian Smoszna
21 maja 2007 06:24
Do niedawna entuzjaści GameCube mieli jeszcze nadzieję, że ich pogrążająca się w otchłani zapomnienia konsola otrzyma jeszcze jedną mocną grę – hybrydę platformówki i elementów gatunku cRPG, zatytułowaną Super Paper Mario i stanowiącą kontynuację hitu z platformy Nintendo 64. Niestety ostatecznie zdecydowano o przeniesieniu tego tytułu do świata Wii. Właśnie poznaliśmy dokładny termin premiery.
gry
Radosław Grabowski
13 lutego 2007 09:44
We wrześniu ubiegłego roku świat obiegła wiadomość, że Nintendo najprawdopodobniej wycofa się z tworzenia gry RPG Super Paper Mario w wersji na GameCube’a i skupi się na wspieraniu tegoż projektu w edycji dedykowanej swemu next-genowi, Wii. Dzisiaj amerykański oddział wielkiego „N” potwierdził wreszcie tę informację.
gry
Marek Grochowski
25 stycznia 2007 13:15
Podczas ostatnich targów E3 zaprezentowano grę Super Paper Mario – niezwykle stylową i kolorową platformówkę z niecodzienną, „papierową” grafiką, która cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. Tytuł ten z początku tworzony był z myślą o konsoli GameCube, lecz właśnie okazało się, że pojawi się na konsoli Wii.
gry
Radosław Szewczyk
23 stycznia 2007 12:49
Jak zapewne dobrze wiecie, zanim The Legend of Zelda: Twilight Princess została zapowiedziana na Wii, powstawała jedynie z myślą o poprzedniej stacjonarnej konsoli Nintendo, czyli GameCube. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że podobny los spotka RPGa pod tytułem Super Paper Mario.
gry
Piotr Doroń
8 września 2006 10:49
Średnie Oceny:
Średnia z 128 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.