Data wydania: 14 grudnia 2011
Steel Armor: Blaze of War to symulator czołgów z elementami strategicznymi, stworzony przez doświadczone ukraińskie studio Graviteam. Gra pozwala nam pokierować dwoma maszynami, amerykańskim M-60A1 i sowieckim T-62. Bitwy stoczymy na trzech teatrach działań z lat 80., takich jak Afganistan, Angola i pogranicze iracko-irańskie.
Gracze
Steam
Steel Armor: Blaze of War jest symulatorem czołgu oferującym możliwość wzięcia udziału w największych konfliktach lat 80 XX wieku. Za produkcję odpowiedzialne jest Graviteam, niezależne ukraińskie studio skupiające się przede wszystkim na tworzeniu realistycznych gier wojennych. Firma ma w dorobku kilka symulatorów czołgów zarówno z czasów II wojny światowej (Steel Fury: Kharkov 1942), jak i późniejszych okresów (T-72: Balkans in Fire). Ukraińcy mają na swoim koncie również strategię Achtung Panzer: Kharkov 1943.
Steel Armor: Blaze of War oferuje możliwość wzięcia udziału w 4 historycznych operacjach rozgrywanych w sumie na terenie o powierzchni 60 km kwadratowych. Gracze mogą sprawdzić się w trzech dużych konfliktach: wojnie irańsko-irackiej (1981 rok) oraz w walkach w Afganistanie (1984 r.) i Angoli (1987 r.). W sumie na polu bitwy może znaleźć się jednocześnie do 9 plutonów czołgów (około 30 maszyn).
W Blaze of War rozgrywka stanowi wypadkową z poprzednich produkcji. Autorzy połączyli bowiem warstwę symulacyjną ze strategiczną. Podczas misji gracze powinni zatem zwracać uwagę nie tylko na kierowany przez siebie czołg, ale również zarządzać ogólną strategią (nie jest to jednak tak swobodne, jak w Achtung Panzer: Kharkov 1943). Jeśli ktoś nie jest zainteresowany dowodzeniem, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby powierzyć to zadanie sztucznej inteligencji.
W grze można pokierować dwoma czołgami: radzieckim T-62 stworzonym w 1960 roku oraz powstałym dwa lata później amerykańskim M60A1. Autorzy umożliwi graczom wcielenie się w różnych członków załogi: kierowcę-mechanika, działonowego i dowódcę.
Według autorów opracowana przez nich sztuczna inteligencja jest dynamiczna - nie oskryptowana - i na bieżąco reaguje na poczynania gracza. Sporo czasu poświęcono na stworzenie realistycznych modeli czołgów i innych pojazdów naziemnych oraz powietrznych. Wszystkie obiekty w grze są zniszczalne, a teren ulega przekształceniom na przykład w wyniku ostrzału. W grze znalazła się również encyklopedia techniczna pojawiających się w produkcji pojazdów.
Autor opisu gry: Michał Basta
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
Wymagania sprzętowe gry Symulator czołgu:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium IV 2.4 GHz, 1.5 GB RAM (3 GB RAM - Vista/7), karta grafiki 896 MB (GeForce GTX 260 lub lepsza), Windows XP/Vista/7.
Średnie Oceny:
Średnia z 58 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 329 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Adam Kusiak
GRYOnline.pl Team
2016.03.17
Naczelnyk Generał
'takie gówno a takie wymagania ...'
'ale to wygląda jak GÓWNO!'
------------
Czy jak pociągnę za spłuczkę to ten koleś zniknie?
A tak na poważnie, ktoś może pokusić się o jakąś rzetelną ocenę gry jako symulatora?
rottensun Konsul
tak - ja pisalam recenzje debilkagra(kropka)blog(kropka)pl
tu masz recenzje tej gry moja
Roni92 Legionista
Mocno ulepszone steel fury, realizm miażdży wszystko co do tej pory powstało, nie ma konkurencji, prawdziwy symualor robiony z pasji, a nie dla pięniedzy, takie gry/simy trzeba doceniać bo w dzisiajszych czasach praktycznie nie istnieją, a to jest wyjątek.... Natomiast sama grywalność wg mnie mocno cierpi przez niezbyt udany tryb strategiczny, jednak gra ma niesamowity potencjał, tak samo jak achtung panzer i inne produkcje Graviteam.
Cyfrowy Baron Centurion
Roni92 napisał: "grywalność [...] mocno cierpi przez niezbyt udany tryb strategiczny, jednak gra ma niesamowity potencjał"
A jednak to grywalność ma znaczenia, potencjał to tylko możliwości, czyli gra mając potencjał mogłaby mieć świetną grywalność, ale jej nie ma. Co komu więc po samym potencjale?
rottensun Konsul
najwiekszym problemem tej gry sa jej strategiczne korzenie z silnika achtunga - wrog widzi przez roslinnosc czesto zachowuje sie dziwnie itp - to wlasnie zmienijsza grywalnosc