Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikStrategicznePC
Okładka Starship Troopers: Terran Ascendancy (PC)

Starship Troopers: Terran Ascendancy PC

Starship Troopers: Terran Ascendancy to strategia czasu rzeczywistego przygotowana przez studio Blue Tongue Software. Warstwa fabularna gry bazuje na wątkach powieści Roberta A. Heinleina.

Strategiczne | science fiction | RTS | książki | filmy

PC Windows
Okładka Starship Troopers: Terran Ascendancy (PC)

wydawca: Microprose

wydawca PL: CDP

Angielskie napisy i dialogiAngielskie napisy i dialogi

data premiery gry w wersji PC:

24października2000

7lutego2001

pudełko PL

Starship Troopers to tytuł powieści science fiction Roberta A. Heinleina, na podstawie której w 1998 roku powstał, zrobiony z dużym rozmachem, kinowy film o tym samym tytule. Opowiadał on o walce ludzkości z agresywną rasą Arachnidów, jaka bez ostrzeżenia zaatakowała ziemskie kolonie w kosmosie. Wojna trwa wiele lat i szala zwycięstwa przechyla się na stronę nieznanego wroga.

Na Ziemi prowadzona jest wielka propaganda „antyarachnidowa”, wszystkie dzieci marzą o wstąpieniu do Akademii Wojskowej i walce z plugastwem. Ziemski wywiad stwierdza, że za zniszczenie Buenos Aires odpowiedzialny jest wystrzelony z planety robali meteoryt . Naukowcom, dzięki prześledzeniu trasy meteorytu, udaje się zlokalizować macierzystą planetę Arachnidów. Nadszedł czas zemsty. Ziemska Flota wyrusza na Klendathu, aby ostatecznie rozprawić się z wrogiem.

Na tej historii oparta jest gra Starship Troopers będąca taktyczną grą akcji. Dowodzisz grupą ciężko opancerzonej piechoty, uzbrojoną w najnowszą broń Federacji Ziemskiej. Każdy żołnierz posiada jakieś specjalne umiejętności, które może podnosić oraz wzrastające wraz z doświadczeniem w walce statystyki (element RPG). Naszym głównym zadaniem jest zniszczenie batalionu Arachnidów. W bitwach można korzystać ze wsparcia lotniczego, niszczyć wroga miotaczami ognia, artylerią, a nawet taktyczną bronią jądrową. Można brać jeńców do niewoli oraz podkładać ładunki jądrowe w gniazdach przeciwnika. Do wykonania jest 20 różnorodnych misji, w jakich staniesz przeciwko 15 rodzajom gigantycznych Arachnidów atakujących z powietrza i spod powierzchni ziemi.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Nośnik: 1 CD

Ocena czytelników: 8,3 / 10 na podstawie 126 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99 PLN

Gry podobne do Starship Troopers: Terran Ascendancy

Wymagania wiekowe Starship Troopers: Terran Ascendancy

12+

Wymagania sprzętowe Starship Troopers: Terran Ascendancy

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium II 300MHZ, 64MB RAM, akcelerator 3D

Starship Troopers: Terran Ascendancy - recenzja gry
Starship Troopers: Terran Ascendancy - recenzja gry

Recenzja 28 grudnia 2000, 10:21

Przejdźmy do samej gry. Na nie zaprawionych w bojach czeka tu szkolenie podstawowe, jest ono podzielone na cztery części, każda ucząca kolejnych technik walki. Szkolenie jest szybkie, bez zbędnych ceregieli (opanowujemy wszystko w przeciągu około 5 minut). Przewidziano tylko możliwość gry jednoosobowej, szkoda było by fajnie powalczyć ramie w ramie z kumplami przeciwko wspólnemu wrogowi. Cała kampania składa się z kilkunastu misji i co ciekawe po przejściu kilku pierwszych, uświadamiamy sobie że pokrywają się one z tym co widzieliśmy w filmie. Przykładowo w piątej misji będziecie oblężeni w bazie w której znajdujecie pułkownika Owena, a już w następnej ratujecie panią chorąży Desilve z jaskiń Arachidów i pomagacie schwytać Arachnida-mózg. Nawiasem mówiąc sami wcielamy się w postać porucznika Johnego, oczywiście z możliwością zamiany imienia na swoje. Dalsze misje są już kontynuacją wydarzeń widzianych na filmie i stanowią zagadkę, którą musicie odkryć. Przed każdą misją czeka nas odprawa, dowiadujemy się z niej jakie mamy cele, oraz z jakimi rodzajami robali przyjdzie nam się zmierzyć. Następnie wybieramy skład swojej drużyny oraz uzbrojenie, którego jest całkiem sporo, poczynając od zwykłych karabinów maszynowych, poprzez bronie laserowe, plazmowe, miotacze ognia na wyrzutniach pocisków kierowanych kończąc. W skład tego wszystkiego wchodzą również kombinezony ochronne, oraz różne gadżety np. systemy celownicze, granaty ręczne, lornetki. Na tym się to nie kończy, po każdej misji zdobywamy punkty dzięki którym możemy ulepszać cały dostępny arsenał. Misje są wykonywane zarówno w dzień jak i w nocy, w różnych sceneriach i warunkach atmosferycznych. Jest ich kilka typów i widać że starano się je urozmaicić, niekiedy mamy kogoś uwolnić, innym razem złapać żywego robala, raz nawet naprawić płonący rurociąg. W sumie nie powinniśmy się nudzić i narzekać. Na marginesie dodam że extra wyglądają światła latarek w nocnych misjach, kiedy to żołnierze rozglądają się w około szukając zagrożenia (światło inaczej pada na różne powierzchnie i jest różne w zależności od panujących warunków atmosferycznych) i dopiero gdy pojawia się w nim Arachnid atakują. Podczas akcji możemy dowodzić maksymalnie 21 ludźmi w skład których prócz żołnierzy mogą wchodzić postacie o określonych specjalizacjach jak: sanitariusze, technicy i saperzy. Każdy z nich ma swoje imię i nazwisko, posiada swoje unikalne cechy osobowe i doświadczenie, które po każdej wykonanej misji wzrasta podnosząc jego wartość bojową. Nasi ludzie awansują, stając się coraz doskonalszymi wojownikami, po pewnym czasie, aż przykro się robi na duszy gdy któryś z nich ginie i trzeba na jego miejsce postawić jakiegoś żółtodzioba. W późniejszych misjach strata kilku takich ludzi jest naprawdę odczuwalna, widoczny jest spadek wartości bojowej całego oddziału. Podczas misji nasi żołnierze mogą przyjąć jedną z ośmiu formacji bojowych, oraz jeden z czterech trybów walki. Przyznam że jedyną sensowną formacją jest trójkąt, wynika to z dysproporcji sił pomiędzy naszymi żołnierzami a żołnierzami Arachnidów. Dopiero trzech naszych dobrze uzbrojonych ludzi może wyjść w miarę bez szwanku z walki z jednym tylko najprostszym wojownikiem Arachnidów, a i to nie zawsze. W formacji w linię czy okrąg atakowani są skrajni żołnierze, a z naszej strony odpowiadają ogniem tylko ci najbliżsi, jest to duże ograniczenie siły ognia i z reguły nasz facet wraca do domu w trumnie. Dopiero w kupie mamy szanse nie dopuścić do nas żadnego robala co właśnie realizuje formacja w trójkąt. Ogólnie zasada jest jedna „Kupą mości panowie”.