
Data wydania: 20 kwietnia 1998
Spec Ops: Rangers Assault to specjalna edycja taktycznej gry akcji Spec Ops: Rangers Lead the Way uzupełniona o rozszerzenie Spec Ops: Ranger Team Bravo. Gracze mają okazję pokierować poczynaniami oddziału amerykańskich Rangersów podczas wykonywania szeregu niebezpiecznych misji m.in. w Korei Północnej, Afganistanie, Bośni i Iraku.
Gracze
Duża popularność gry Spec Ops: Rangers Lead the Way na rynku amerykańskim zachęciła ekipę deweloperską studia Zombie LLC oraz wydawnictwo Ripcord Games do przygotowania rozszerzonej wersji - Spec Ops: Rangers Assault.
W skład pakietu, poza grą Spec Ops: Rangers Lead the Way, wszedł również oficjalny dodatek Spec Ops: Ranger Team Bravo. Gracze mają więc sposobność zapoznać się z kompletem misji, w których żołnierze 2. batalionu U.S. Rangers muszą wykazać swoje nieprzeciętne umiejętności podczas działań na terytorium wroga.
Rozgrywka łączy elementy strzelaniny oraz gry taktycznej. Zadaniem gracza jest dowodzenie kilkuosobowym oddziałem i wypełnianie zlecanych zadań. Ulokowane w różnych zakątkach świata (np. Korea Północna, Afganistan, Bośnia i Irak) misje inspirowane są autentycznymi operacjami, w jakich brali udział amerykańcy Rangersi w latach 80 i 90. ubiegłego wieku.
Deweloperzy dołożyli starań, by wydawane rozkazy, jak i sposób działania wirtualnych żołnierzy możliwie realistycznie odzwierciedlał prawdziwe procedury. W projektowanie gry zostali zaangażowani byli członkowie doborowych jednostek zwiadowczych amerykańskiej armii. Jednocześnie zadbano o to, by starcia z przeciwnikami miały dynamiczny i widowiskowy charakter.
Od strony technicznej Spec Ops: Rangers Assault bazuje na możliwościach autorskiego silnika Viper. Zapewnia on relatywnie udany kompromis pomiędzy jakością trójwymiarowej oprawy wizualnej oraz wymaganiami sprzętowymi.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsAngielskie napisy i dialogi
Ograniczenia wiekowe: 12+



5GIER
Seria taktycznych strzelanin z widokiem FPP lub TPP. Początkowe odsłony cyklu stworzone zostały przez studio Zombie we współpracy z firmą Ripcord Games. Obecnie marka znajduje się w posiadaniu koncernu Take-Two Interactive, a jej rozwojem zajmują się ekipy deweloperskie Yager Development i Darkside Game Studios.
Weekendowa gala Spike VGA 2009 przyniosła jedną niespodziankę – grę akcji Spec Ops: The Line, czyli powrót do serii święcącej umiarkowane triumfy wiele lat temu. Dzisiaj produkcja 2K Games została oficjalnie zapowiedziana, dzięki czemu poznaliśmy jej szczegóły. Twórcy obiecują, że tytuł wystawi na próbę naszą moralność, zmuszając do podejmowania trudnych decyzji.
gry
Szymon Liebert
14 grudnia 2009 17:45
W nocy z soboty na niedzielę naszego czasu odbyła się gala zorganizowana przez SPIKE, podczas której przyznano nagrody dla najlepszych gier tego roku. Chociaż same kategorie i wyniki konkursu są ważne, to na pierwszy plan wysunęły się zapowiedzi zupełnie nowych produkcji, w tym kontynuacji Batman: Arkham Asylum i Star Wars: The Force Unleashed.
gry
Szymon Liebert
13 grudnia 2009 11:27
W serwisie internetowym muzycznej stacji MTV, odbył się wywiad z członkiem grupy rockowej Queens of the Stone Age. Jak się okazuje, zespół ten pracuje nad ścieżką dźwiękową do najnowszej gry spod znaku Spec Ops, której developingiem zajmuje się Rockstar. Gra ma ukazać się jesienią tego roku. Niestety nie ma jeszcze oficjalnych oświadczeń w tej sprawie.
gry
Daniel Sodkiewicz
24 marca 2005 12:48
Wymagania sprzętowe gry Spec Ops: Rangers Assault:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium II 300MHz, 64MB RAM, akcelerator 3D.
Średnie Oceny:
Średnia z 31 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
endibialy Legionista
Ach, jakiś czas temu pogrywało się co nie co, jak na tamte lata (10 lat wstecz) to była naprawdę ciekawa i wciągająca gierka.
zanonimizowany728979 Junior
Mi w tej grze bardzo się podobała jedna rzecz. Gdy gracz nie widział przeciwnika, postać sterowana go widziała/słyszała i odwracała się w jej stronę z bronią. Z tego co pamiętam kamera była domyślnie ustawiona z 3 osoby i gdyby nie ten myk, gra bylaby nieciekawa.