Data wydania: 2 kwietnia 2020
Kontynuacja osadzonej we współczesności gry RPG Always Sometimes Monsters, w której poznajemy dalsze losy bohatera jedynki (produkcja umożliwia import zapisanych stanów gry z części pierwszej). Tym razem rozpoczynamy jako młody małżonek i autor książkowego bestsellera. Szukając inspiracji na kolejną powieść, bohater wyrusza w podróż autobusem po kraju, podczas której spotyka fanów i podobnych sobie pisarzy oraz nawiązuje nowe znajomości.
Gracze
Steam
Sometimes Always Monsters to wydana na platformie PC oryginalna, dwuwymiarowa gra RPG, będąca kontynuacją wydanej w 2014 roku produkcji o przeciwstawnym tytule Always Sometimes Monsters. Autorem obu jest niezależne studio Vagabond Dog, a obowiązki wydawcy ponownie wzięła na siebie firma Devolver Digital.
Fabuła Sometimes Always Monsters stanowi dokładne przeciwieństwo wydanego dwa lata wcześniej pierwowzoru. Co prawda kierujemy tym samym bohaterem co poprzednio, ale w Always Sometimes Monsters był on zmagającym się z kryzysem twórczym pisarzem, który próbował odwieść ukochaną od małżeństwa z innym mężczyzną. Natomiast tym razem jest szczęśliwym, świeżo upieczonym małżonkiem i autorem najnowszego książkowego bestselleru. I choć doskonale wie, że to, co osiągnął, zawdzięcza tylko i wyłącznie uporowi oraz ciężkiej pracy, coraz częściej zdarza mu się słyszeć, że w istocie jest zwykłym intrygantem i pozbawionym skrupułów potworem.
Podczas zabawy śledzimy dalszy ciąg historii naszego protagonisty, który, szukając inspiracji na kolejną powieść, wyrusza w podróż po kraju. W ten sposób jego losy splatają się z losami innych osób, takich jak fani, podobni mu pisarze oraz całkiem obcy ludzie. To, w jaki sposób ukształtują się relacje bohatera z otoczeniem, zależne jest zaś w wyłącznie od poczynań gracza i dokonywanych przezeń wyborów.
Pod względem mechanizmów rozgrywki Sometimes Always Monsters praktycznie nie różni się od poprzedniczki i jest ukierunkowanym na opowiadaną historię RPG-iem w stylu retro, w którym elementem bodaj najistotniejszym jest interakcja z napotykanymi postaciami i kształtowanie relacji, mających znaczący wpływ na rozwój fabuły. Każdy z obecnych w grze NPC-ów odznacza się odmiennym charakterem, preferencjami oraz uprzedzeniami, a zbudowanie z nim pożądanych relacji wymagać może indywidualnego podejścia. Warto jednocześnie nadmienić, że twórcy sequela nie zapomnieli o użytkownikach pierwowzoru i zadbali o możliwość zaimportowania wykreowanej tam postaci, wraz ze wszystkimi konsekwencjami podejmowanych przez nią wyborów. Ciekawostkę stanowi też fakt, że bohater może zabrać w podróż swą „drugą połówkę”, co w pewnych sytuacjach pomoże, ale w innych przeszkodzi mu w osiągnięciu celu.
Wydany na platformie PC Sometimes Always Monsters pod względem oprawy utrzymany został w tym samym, oldskulowym stylu co pierwowzór, a akcję gry ukazano ponownie w widoku z góry. Jednocześnie grafika – choć nadal przypomina klasyczne produkcje z epoki komputerów i konsol 16-bitowych – oglądana jest w odrobinę większym oddaleniu, przez co wydaje się nieco bardziej szczegółowa i mniej rozpikselowana.
Autor opisu gry: Retromaniak
Platformy:
PC Windows
Producent: Vagabond Dog
Wydawca: Devolver Digital
Ograniczenia wiekowe: 16+
Gry podobne:
Wymagania sprzętowe gry Sometimes Always Monsters:
PC / Windows
Minimalne wymagania sprzętowe:
Intel Pentium 4, 512 MB RAM, karta grafiki Intel HD lub lepsza, 1 GB HDD, Windows 7.
Średnie Oceny:
Średnia z ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"W większości pozytywne"
Średnia z 117 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.