Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikRPGPCiOSAND
Okładka Always Sometimes Monsters (PC)

Always Sometimes Monsters

Niezależna produkcja RPG debiutującego studia Vagabond Dog, wyróżniona na targach PAX Prime i Pax East. Always Sometimes Monsters pozwala graczowi wcielić się w niespełnionego artystę (bądź artystkę), który musi poradzić sobie z piętrzącymi się przed nim przeciwnościami losu.

RPG | 2D | indie | klasyczne RPG

Okładka Always Sometimes Monsters (PC)

data premiery gry:

21maj2014

PC

26maj2015

AND

28maj2015

iOS

Always Sometimes Monsters to niezależna produkcja RPG, w której wcielamy się w całkiem zwyczajnego bohatera, który, znajdując się na życiowym zakręcie, próbuje powstrzymać swoją miłość przed małżeństwem z niewłaściwą osobą. Autorem gry jest debiutujące kanadyjskie studio Vagabond Dog, nagrodzone za swój projekt na targach PAX Prime oraz PAX East.

Akcja gry toczy się we współczesnym świecie, a jej bohater to istny pechowiec, który w jednej chwili znalazł się na samym dnie. Nie mając grosza przy duszy, zostaje wyrzucony przez chciwego gospodarza na bruk, co automatycznie stawia pod znakiem zapytania jego dalszą karierę artystyczną. Na dodatek dowiaduje się, iż największa miłość jego życia zamierza poślubić kogoś innego. Nie mając nic do stracenia, nasz protoplasta decyduje się na podróż ze wschodniego na zachodnie wybrzeże kontynentu w nadziei, że uda mu się zdążyć na czas i powstrzymać ukochaną (lub ukochanego) przed małżeństwem z inną osobą. Czy uda mu się odzyskać utraconą miłość i ile będzie musiał poświęcić, by odmienić swoje życie na lepsze?

Zabawę rozpoczynamy od wykreowania naszej postaci, określając jej rasę, płeć i orientację seksualną. Choć dokonany przez nas wybór w sposób istotny wpłynie na przebieg rozgrywki, w Always Sometimes Monsters nie doświadczymy walki. Istotą gry jest interakcja z napotkanymi postaciami niezależnymi, które posiadają swój indywidualny charakter, preferencje oraz uprzedzenia i w związku z czym często potraktują nas zgodnie z własnym widzimisię. W trakcie 30 dni życia bohatera – bo tyle właśnie trwa jedna rozgrywka - musimy dokonać szeregu trudnych wyborów, które w sposób pośredni lub bezpośredni wpłyną na losy postaci oraz zakończenie gry. Naszą główną bronią będzie więc empatia, a największym wrogiem niezdecydowanie.

Pod względem oprawy produkcja studia Vagabond Dog wpisuje się w nurt lansowany przez twórców niezależnych. Mamy więc do czynienia z nieco oldskulową, dwuwymiarową grafiką, przypominającą proste gry z przenośnych konsolek Nintendo. Bieg wydarzeń obserwujemy w widoku z góry, z kamery zawieszonej pod kątem 45 stopni.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Ocena czytelników: 7,2 / 10 na podstawie 31 głosów czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą: / 10 na podstawie 3 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Always Sometimes Monsters

16+

Wymagania sprzętowe Always Sometimes Monsters

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 2 GHz, 512 MB RAM (1.5 GB RAM - Vista/7/8), karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 lub lepsza), 500 MB HDD, Windows XP/Vista/7/8

PC
iOS
AND