Slime Tactics to japońskie RPG utrzymane w klimacie komediowego fantasy. Produkcję opracowało zlokalizowane w Kraju Kwitnącej Wiśni studio Altair Works, mające na koncie podobny projekt zatytułowany Ambition of the Slimes.
Scenariusz gry obraca się wokół tytułowej rasy potworów przypominających kulki śluzu. W typowych jRPG-ach są one najsłabszymi przeciwnikami, których spotykamy na samym początku kampanii. Slime Tactics stawia ten schemat na głowie, obsadzając nas w roli wodza tych stworków.
Fabuła jest mocno komediowa i regularnie naśmiewa się z oklepanych motywów gatunku fantasy.
Zgodnie z tytułem, Slime Tactics to taktyczne japońskie RPG odwołujące się do klasyków tego gatunku, takich jak Final Fantasy Tactics: The War of the Lions czy Ogre Battle: The March of the Black Queen. Zabawa obraca się więc głównie wokół eksplorowania świata, wypełniania zadań, rozwijania postaci oraz przede wszystkim walki.
Bitwy są sercem gry. Odpowiadający za nie system rozgrywany jest w turach i pozwala na dowodzenie niewielkim oddziałem stworków. Potyczki są rozbudowane taktycznie. Kluczowe znacznie ma odpowiednie ustawianie podwładnych na mapie, wykorzystywanie elementów otoczenia oraz robienie użytku z bogatego zestawu ataków i umiejętności specjalnych.
Slime Tactics oferuje wyłącznie tryb dla pojedynczego gracza. Autorzy nie przewidzieli żadnych rozgrywek multiplayer.
Gra wykonana została w stylu wzorowanym na jRPG-ach z 32-bitowych konsol. Kamera ukazuje akcję z perspektywy izometrycznej, a otoczenie jest trójwymiarowe, ale opracowane w kreskówkowej stylistyce. Natomiast wszystkie jednostki mają postać dwuwymiarowych sprite’ów, z wyraźnie widocznymi dużymi pikselami.
Autor opisu gry: Adrian Werner