Data wydania: 10 listopada 1993
Seymour to przypominający jajko bohater kilku gier z gatunku action/adventure, sygnowanych logiem firmy Codemasters. Skojarzenia ze słynnym Dizzym są tu jak najbardziej na miejscu – nie dość, że pod względem graficznym Seymour przypomina swojego starszego kolegę, to jeszcze koncepcja opisywanego programu niczym nie różni się od Magicland Dizzy czy Prince of the Yolkfolk.
Seymour to przypominający jajko bohater kilku gier z gatunku action/adventure, sygnowanych logiem firmy Codemasters. Skojarzenia ze słynnym Dizzym są tu jak najbardziej na miejscu – nie dość, że pod względem graficznym Seymour jest bardzo podobny do swojego starszego kolegi, to jeszcze koncepcja opisywanego programu niczym nie różni się od Magicland Dizzy czy Prince of the Yolkfolk.
Fabuła gry koncentruje się wokół wyprawy Seymoura do Hollywood, gdzie nasz bohater ma wziąć udział w nagraniach swojego pierwszego filmu. Niestety, tuż po przyjeździe do wytwórni filmowej okazuje się, że w dużym mieście nikt nie rozpoznaje gwiazdy małego ekranu, w dodatku Tarzan mający zagrać u boku Seymoura ma problem z wypowiedzeniem choćby jednego słowa po angielsku. Rozwiązywanie piętrzących się przed naszym bohaterem problemów to główny cel gry.
Rozgrywka przypomina klasyczne przygodówki z Dizzym w roli głównej. Porozrzucane tu i ówdzie przedmioty należy wykorzystać w konkretnych lokacjach, inaczej nie ruszymy akcji do przodu. Oczywiście w grze zawarto olbrzymią ilość elementów zręcznościowych. Seymour musi unikać kontaktów z niektórymi przedmiotami oraz postaciami, gdyż traci drogocenną energię. Jeśli poziom tej ostatniej spadnie do zera, nasz bohater ginie i traci jedno z kilku dodatkowych „żyć”. Kiedy zapas rezerwowych Seymourów się wyczerpie, całą zabawę musimy zaczynać od początku.
Oprawa audiowizualna nie budzi większych zastrzeżeń. W tej kwestii program jest bardzo podobny do serii gier o Dizzym. Statyczne, dopracowane i kolorowe tła ubarwione są obecnością innych bohaterów oraz różnymi animacjami, wprowadzającymi trochę życia w nieco sterylny obraz całości. W tle cały czas przygrywa interesujący podkład muzyczny, innych dźwięków nie stwierdzono. Podsumowując, Seymour Goes to Hollywood to ciekawa hybryda gry zręcznościowej z przygodówką, która powinna trafić w gusta fanów Dizzy’ego. Jeśli ktoś nie lubił produkcji z jajkiem w roli głównej, także i tym programem nie powinien zawracać sobie głowy.
Autor opisu gry: Krystian Smoszna
Platformy:
PC Windows
Producent: Codemasters
Wydawca: Codemasters
Ograniczenia wiekowe: brak ograniczeń
Gry podobne: